• 0

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ben ik toch stom en impulsief geweest.. Ik ben gisteren ook gebeld door bedrijvenpagina.nl

Uiteraard werd ook bij mij het tweede gesprek opgenomen. Stom als ik was ben ik akkoord gegaan met hun voorstel (€204 ex btw voor een jaar lang vermeld staan) Ze vertelden mij ook dat er al meer dan 10 mensen interesse hadden getoond in mijn bedrijf. Inmiddels geloof ik daar al niks meer van.

 

Daarna pas goed de site van bedrijvenpagina bekeken, en gegoogled op hun naam. Vele negatieve reacties gevonden. Ik ben zelf ook startende ondernemer (Januari gestart) en student en het klonk allemaal zo mooi.. Ik geloof dat ik akkoord ben gegaan (in het opgenomen gesprek) dat het contract dezelfde dag zou ingaan. Gisteravond gelijk een brief op de post gedaan om te annuleren, welke ze dus pas morgen ontvangen. Nu zie ik net dat de gegevens van mijn webwinkel (Welke nog niet eens goed functioneerd) en e-mail al geplaatst zijn op bedrijvenpagina.nl en lees ik dit artikel in hun algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 Annuleringen

 

 

4.1 Annulering van een gegeven advertentieopdracht, mits nog niet gepubliceerd, dient uiterlijk binnen zeven kalender dagen na datum waarop de order tot stand kwam, schriftelijk bij Bedrijvenpagina te zijn ingediend. Na deze termijn is de adverteerder gehouden alle, door Bedrijvenpagina voor de uitvoering van de advertentieopdracht reeds gemaakte onkosten, te vergoeden.

 

Dat mits nog niet geplubiceerd gaat dus helaas niet op voor mij :( Ik baal inmiddels ontzettend, zo'n stomme fout ga ik zeker niet weer maken..

 

Kan ik nog wat doen? Ze hebben gisteren pas gebeld, en het (waarschijnlijk) vandaag geplubiceerd. Ik heb nog niks betaald, en ook nog geen rekening gekregen.. HELP!

 

Allen hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb geen rechtsbijstanverzekering, maar kan iemand mij punten vertellen (wanneer deze er zijn) waar bedrijvenpagina zich niet aan de wet heeft gehouden?

 

Al die mooie praatjes vertellen ze namelijk allemaal in het eerste gesprek, waardoor ik waarscijnlijk zelfs enthousiast klink in het tweede gesprek, welke is opgenomen en ik de dienst afneem (en de dienst gelijk ingaat, waardoor ik me niet kan heroepen op artikel 4.1 in hun algemene voorwaarden.)

 

Ik wil graag weer contact met ze opnemen waarin ik deze punten kan inbrengen. Wanneer ze niet annuleren moet ik bijna wel betalen, omdat ik niet verzekerd ben en niet graag zo'n groot risico wil lopen.

Link naar reactie
  • 1

 

Ik wil graag weer contact met ze opnemen waarin ik deze punten kan inbrengen.

 

 

Niet mee in gesprek gaan. Dit zijn doorgewinterde praatjesmakers die jou (blijkbaar) compleet onder de tafel praten. Gewoon een aangetekende brief sturen als aangeraden, aanmelden bij het SAF (heb je de vorige berichten nu al gelezen?) en daarna alle aanmaningen, dreigbrieven en andere zooi negeren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil graag weer contact met ze opnemen waarin ik deze punten kan inbrengen.

 

 

(heb je de vorige berichten nu al gelezen?)

 

Jazeker, elk bericht op dit forum al zeker 2 of 3 keer ;) Ik heb op het moment bijna geen omzet omdat ik erg druk ben voor mijn studie. Zelfs aanmelden bij het SAF is voor mij dus al prijzig, zeker gezien het bedrag dat ik verschuldigd zou zijn aan bedrijvenpagina €250,- is.

Link naar reactie
  • 0
Ik wil graag weer contact met ze opnemen waarin ik deze punten kan inbrengen. Wanneer ze niet annuleren moet ik bijna wel betalen, omdat ik niet verzekerd ben en niet graag zo'n groot risico wil lopen.

Door te betalen houd je dit soort praktijken enkel in stand. Daar bewijs je je mede-ondernemer geen dienst mee ;)

 

Tot nu toe heeft in dit topic volgens mij nog niemand betaald en ook niemand daar daadwerkelijk problemen mee gekregen. Ik ben wel eens benieuwd of deze jongens niet veel meer kwijt zijn aan BTW op niet bepaalde facturen dan ze in werkelijkheid binnenkrijgen!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

als jij je aangetekende brief weg hebt gedaan en je hebt daarin aangegeven dat je toch van het door hun aangeboden dienst afziet heb je ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn je plicht gedaan ZEKER NIETS BETALEN !!!!!!!!!!

mochten ze nog bellen gewoon zeggen dat je van het contrakt afziet en verder geen contact meer met hun wil probeer niet om hun te overtuigen ,,,,,,zeg wat je wil zeggen en hang op ......laat jezelf niet bang maken

ze bellen waar het geld blijft { bij mij 2 x } dan krijg je een paar herineringen en een ingebreke stelling daarna hoor je niet veel meer NIETS BETALEN en ook geen toezeggingen daartoe doen

 

 

 

Jazeker, elk bericht op dit forum al zeker 2 of 3 keer ;) Ik heb op het moment bijna geen omzet omdat ik erg druk ben voor mijn studie. Zelfs aanmelden bij het SAF is voor mij dus al prijzig, zeker gezien het bedrag dat ik verschuldigd zou zijn aan bedrijvenpagina €250,- is.

Link naar reactie
  • 0

Als een factuur niet inbaar is hoef je de BTW ook niet te betalen.

 

De vraag is alleen hoelang de belastingdienst het leuk vindt, als bijvoorbeeld 80% niet inbaar is.

Nou ja, je zult hem moeten inboeken, de BTW betalen en als er dan een redelijke termijn verstreken is, je BTW terugvorderen. Lijkt me geen ideale gang van zaken!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

 

Heel goed opgemerkt, die BTW. Veel dubieuze uitgevers hebben niet zo'n beste belastingmoraal. Stel dat tien procent van de 'adverteerders' uiteindelijk betaalt, dan moet ze voor die negentig procent wel BTW afdragen en later weer terugvorderen. Dat valt op. Dus dragen ze veel mider af. En daar kunnen ze op gepakt worden. Dus misschien moet de belastigdienst maar eens met de schuurspons op stap gaan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Heel goed opgemerkt, die BTW. Veel dubieuze uitgevers hebben niet zo'n beste belastingmoraal. Stel dat tien procent van de 'adverteerders' uiteindelijk betaalt, dan moet ze voor die negentig procent wel BTW afdragen en later weer terugvorderen. Dat valt op. Dus dragen ze veel mider af. En daar kunnen ze op gepakt worden. Dus misschien moet de belastigdienst maar eens met de schuurspons op stap gaan.

Ik kan me zo voor stellen dat deze "handigerds" daar ook wel een methode voor hebben. Vroeger had je toch van die groene acceptgiro's? Dat was dan een vrijwillige bijdrage, je hoefde niet te betalen. Misschien dat ze dat wel intern zo hebben opgezet, alleen per abuis wel een blauwe sturen. Verder kunnen ze hun administratie nog zo hebben ingericht dat ze fiscaal alleen uitgaan van bankafschriften en adh daarvan facturen inboeken. Maar 't zou me ook helemaal niets verbazen als ze helemaal geen belasting betalen. Je kan je afvragen of de methodes die worden gehanteerd een vorm van misleiding of van oplichting zijn, ik neig naar het laatste, dan zullen ze op andere punten ook geen scrupules hebben.

Link naar reactie
  • 0

als je hem niet betaald heb je ook niets om op te geven !!!!!!!!!!!!!!

en de jongen moet niet betalen

 

 

Als een factuur niet inbaar is hoef je de BTW ook niet te betalen.

 

De vraag is alleen hoelang de belastingdienst het leuk vindt, als bijvoorbeeld 80% niet inbaar is.

Nou ja, je zult hem moeten inboeken, de BTW betalen en als er dan een redelijke termijn verstreken is, je BTW terugvorderen. Lijkt me geen ideale gang van zaken!

Link naar reactie
  • 0

 

Als een factuur niet inbaar is hoef je de BTW ook niet te betalen.

 

De vraag is alleen hoelang de belastingdienst het leuk vindt, als bijvoorbeeld 80% niet inbaar is.

Nou ja, je zult hem moeten inboeken, de BTW betalen en als er dan een redelijke termijn verstreken is, je BTW terugvorderen. Lijkt me geen ideale gang van zaken!

 

als je hem niet betaald heb je ook niets om op te geven !!!!!!!!!!!!!!

en de jongen moet niet betalen

 

 

Dus jij boekt pas nadat een klant betaald heeft, niet op het moment dat jij omzet genereert en factureert? Ik ben allesbehalve een boekhoudwonder, maar volgens mij klopt dat toch niet....

Als ik in december 2009 een dienst/product lever, hoort dat volgens mij bij 2009. Als mijn klant pas in april 2010 betaalt, doet dat daar niets aan af.

 

Volgens mij moeten deze pruts0rs dus inderdaad de BTW opvoeren in de maanden dat zij de facturen versturen, en kunnen zij pas terugvorderen als zij hem na maanden van dreigen met aanmaningen, incasso en rechtzaken op oninbaar zetten. Wanneer zij dat niet doen, heeft inderdaad de BD nog wel een leuk appeltje met ze te schillen ;)

Link naar reactie
  • 0

als je hem niet betaald heb je ook niets om op te geven !!!!!!!!!!!!!!

en de jongen moet niet betalen

 

Volgens mij worden hier zaken door elkaar gehaald, namelijk BTW terugvorderen op binnenkomende facturen (de jongen) en BTW afdragen op uitgaande facturen (onze "oplichters").

Link naar reactie
  • 0

jij snapt het

 

;) ;D

als je hem niet betaald heb je ook niets om op te geven !!!!!!!!!!!!!!

en de jongen moet niet betalen

 

Volgens mij worden hier zaken door elkaar gehaald, namelijk BTW terugvorderen op binnenkomende facturen (de jongen) en BTW afdragen op uitgaande facturen (onze "oplichters").

Link naar reactie
  • 1

Allen dank voor de hulp! Mijn opdracht is (zonder dat ze moeilijk deden, maar ik wel pas laat reactie kreeg) geannuleerd naar aanleiding van mijn 2 mailtjes. In de mail heb ik gezet dat ik dezelfde brief ook aangetekent zal versturen, zal ik dit alsnog doen? Hieronder mijn tweede mail, misschien help ik iemand er mee.

 

 

 

Beste Medewerker,

 

Ik heb zojuist informatie ingewonnen over de “overeenkomst” gemaakt op 08-02-2010

 

Op grond van bedrog dan wel dwaling is deze overeenkomst niet rechtsgeldig. Vast staat dat u onjuiste, dan wel misleidende mededelingen heeft gedaan (o.a. de minimaal 10 wachtende potentiële klanten), en ik bij een juiste voorstelling van zaken de overeenkomst niet zou hebben gesloten.

 

De mondeling telefonische overeenkomst is hierdoor een buitengerechtelijke verklaring (cx artikel 3:50 Burgerlijk Wetboek) Derhalve dient de overeenkomst nietig verklaard te worden. Indien dit niet gebeurd zal ik verdere stappen nemen.

 

Ook bent u uw informatieplicht niet nagekomen. Mijn gegevens zijn online gezet voor ik de algemene voorwaarden heb gezien, of dat ik hier op gewezen ben. Hierdoor bedraagt de bedenktijd niet 7 kalenderdagen maar 3 maanden. (Artikel 7:46d Burgerlijk Wetboek)

 

Nog los hiervan staan de prijs absoluut niet in verhouding met de door u geleverde magere dienst. Ook dit is in strijd met de wet. Ik heb veel ondernemers gesproken die geen enkele extra bezoeker hebben gekregen die via uw site op hun webshop is gekomen, laat staan klanten.

Bij mijn weten is het ook niet toegestaan mijn adres gegevens zomaar online te zetten, gezien ik een eenmanszaak heb en geen BV. Ik wil dan ook dat deze verwijderd worden.

 

Ik zal deze brief zowel mailen, en ondertekent + aangetekend versturen, gezien jullie mijn brieven anders niet lijken te ontvangen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Bart Groeneveld

 

 

Reactie

 

Geachte heer Groeneveld,

 

 

Wij hebben uw brief 10 februari 2010 ontvangen. De opdracht wordt geannuleerd en u ontvangt binnenkort een creditfactuur.

 

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Afd. Administratie

 

 

De creditfactuur heb ik niet nodig gezien ik nog geen betaling heb gemaakt. Nu ga ik zeker geen reclame maken voor dit bedrijf, maar na alle verhalen viel dit me toch wel erg mee!!

Link naar reactie
  • 0

De creditfactuur heb ik niet nodig gezien ik nog geen betaling heb gemaakt. Nu ga ik zeker geen reclame maken voor dit bedrijf, maar na alle verhalen viel dit me toch wel erg mee!!

 

Eieren voor hun geld?

 

Als je (op korte termijn) de creditnota ontvangt hoef je de aangetekende brief niet te sturen, anders is 't misschien beter 't wel te doen. Betere bewijskracht voor een paar Euro's

Link naar reactie
  • 0

superrrrrr je zie wel dat betalen het laatste is wat je moet doen

ik ben blij :) ;) ;D 8) ::)

Ik heb al aangegeven de creditnota niet nodig te hebben, gezien ik niks betaald heb. Voor de zekerheid bewaar en print ik de mails. En ik neem aan dat dit voldoende is, en ik hoef niet speciaal hiervoor naar het postkantoor ;)

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Vandaag ontving ik een factuur van Bedrijvenpagina.nl. Ik stond inderdaad opeens vermeld op hun pagina tegen mijn wens in. Recentelijk ben ik 3x telefonisch benaderd. Alle 3 de keren heb ik gezegd dat ik niets met hen wilde. Aangezien ik dus geen contract met hen ben aangegaan en dit ook niet wens heb ik zoals hier beschreven en mooie brief opgesteld. Toen ik echter de brief vast naar hen wilde mailen, bleek er geen emailadres op de factuur te staan. Vervolgens ben ik naar Bedrijvenpagina.nl website gegaan en heb hen vast de brief gemaild.

Op hun site hebben zij hun adres, kvknr, btwnr en bankrekening nummer gemeld. En wat bleek toen ik daar wat beter naar keek..... deze kwam totaal niet overeen met het adres, kvknr, btwnr en bankrekeningnummer dat is gemeld op de factuur! Bij nazoeken van het kvknr kwam ik terecht bij KC snelkoerier en die was uitgeschreven uit het handelsregister!

 

Ik vermoed dus dat ik hier te maken heb met een spookfactuur. En natuurlijk een ongewenste vermelding op de Bedrijvenpagina.nl.

 

Wees dus gewaarschuwd. Ik ga in ieder geval de factuur niet betalen.

 

M.vr.gr,

 

Yvette

 

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Bedankt. Maar dit blijkt dus niet van bedrijvenpagina.nl te zijn. Tenminste dat is wat er op hun website staat.

Er is een andere zwendelaar die met hun logo nu probeert mensen geld af te troggelen.

Het is dus een spooknota.

 

Het wordt wel erg ingewikkeld zo.

 

Helaas is de mail dus naar het verkeerde bedrijf (Bedrijvenpagina.nl), maar de aangetekende factuur gaat dus naar een postbus van dat andere bedrijf. Hopelijk weet ik zo toch het goede bedrijf te pakken te krijgen.

De factuur wordt in ieder geval niet betaald.

 

Erg ingewikkeld dus. Bedrijvenpagina.nl is nu dus zelf de dupe ;D

 

M.vr.gr,

 

Yvette

 

 

 

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.