• 0

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een nieuwe ster aan het Alkmaarse firnament is BedrijvenBranche.nl. Die zien we terug bij Vara's KASSA en HALLO!. Daar merkt iemand op dat de benadering van Bedrijvenpagina.nl overeenkomsten vertoont met BedrijvenBranche.nl. Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze de gegevens kopiëren, dat gebeurt veel in dit domein. Heeft iemand ervaringen met deze digitale gidsen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er vandaag ook ingestonken op www.bedrijvenpagina.nl

2 weken geleden ben ik met een eigen bedrijf begonnen (helemaal groen van alle weetjes om me heen), wordt ik gebeld door bedrijvenpagina met met de zeg dat ze mijn gegeven via de kvk hebben doorgekregen en ingevoerd en dat ze me even wouden bellen om te chekken of alles klopte zodat ze me ook correct op 1 of andere site konden zetten, uiteraard waren hier kosten aan verbonden. Het 1e jaar €450,- met een garantie van 10 klanten het jaar daarna zou het al ruim €1100,- zijn.

Ze lieten mij duidelijk maken dat het om een verplichting ging waar ik aan vast hing.

Een half uur daarna werdt ik nog een keer terug gebeld en werdt het gesprek opgenomen.

Nu heb ik een rekening binnen gekregen en is het mij allemaal duidelijk geworden dat dit helemaal niet verplicht was!

Wat moet ik hiermee doen? ik heb nog niet betaald maar uiteraard moet dit binnen 14 dagen gebeuren anders stuurden ze een incassodinges op mij af dat is waar ze vandaag al mee hebben gedreigd, ik kon nergens meer onderuit en ik zou en moest dit gaan betalen want ik ben zelf akkoord gegaan zo vertelde hun.

Ik vindt dit een vieze naaistreek en vraag daarom ook, moet ik dit gaan betalen? of is dit gewoon dreigen van hun kant uit?

Link naar reactie
  • 0

Oh lees dit eerst. Daar wordt uitgelegd wat je bij eventuele acquisitiefraude kunt doen.

 

Per direct en aangetekend opzeggen. Schrijf in de brief dat je twee telefoongesprekken hebt gehad, kort en krachtig: in het eerste werd de suggestie gewekt dat het een verplichte registratie was (of whatever ze beweerden) in de tweede werden je details opgenomen. Stel simpelweg dat het tweede gesprek GEEN wilsovereenstemming was, slechts jouw medewerking aan de registratie van jouw gegevens. En eis beëindiging van whatever contract zij menen te hebben afgesloten.

 

Bel morgen met de Steunpunt Acquisitiefraude en meld de zaak ook schriftelijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stel simpelweg dat het tweede gesprek GEEN wilsovereenstemming was,

 

Dat lijkt me een goed plan, maar dan moet je niet in dezelfde brief de overeenkomst opzeggen of eisen dat een overeenkomst beëindigd wordt. Je stelt immers dat er geen rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Iets wat er niet is, kun je niet opzeggen of laten beëindigen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er vandaag ook ingestonken op www.bedrijvenpagina.nl

2 weken geleden ben ik met een eigen bedrijf begonnen (helemaal groen van alle weetjes om me heen), wordt ik gebeld door bedrijvenpagina met met de zeg dat ze mijn gegeven via de kvk hebben doorgekregen en ingevoerd en dat ze me even wouden bellen om te chekken of alles klopte zodat ze me ook correct op 1 of andere site konden zetten, uiteraard waren hier kosten aan verbonden. Het 1e jaar €450,- met een garantie van 10 klanten het jaar daarna zou het al ruim €1100,- zijn.

Ze lieten mij duidelijk maken dat het om een verplichting ging waar ik aan vast hing.

Een half uur daarna werdt ik nog een keer terug gebeld en werdt het gesprek opgenomen.

Nu heb ik een rekening binnen gekregen en is het mij allemaal duidelijk geworden dat dit helemaal niet verplicht was!

Wat moet ik hiermee doen? ik heb nog niet betaald maar uiteraard moet dit binnen 14 dagen gebeuren anders stuurden ze een incassodinges op mij af dat is waar ze vandaag al mee hebben gedreigd, ik kon nergens meer onderuit en ik zou en moest dit gaan betalen want ik ben zelf akkoord gegaan zo vertelde hun.

Ik vindt dit een vieze naaistreek en vraag daarom ook, moet ik dit gaan betalen? of is dit gewoon dreigen van hun kant uit?

Man, man, man...dat dit allemaal maar kan...Ik zou NOOOOIT een cent aan deze oplichters betalen! Stuur ze een kopie van (alle) klachten over hun service (googlen) en zie of ze je nog gaan lastigvallen met juridische dreigementen.

 

En waar is de KVK als de aangemelde gegevens op deze manier misbruikt worden!? Laat ze op zijn minst nieuwe bedrijven waarschuwen voor deze gevaren, zonder natuurlijk eerlijk ondernemers zwart te maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik werd vorige week ook gebeld door Bedrijvenpagina.nl en ben er ook ingetuind. Na wat informatie te hebben ingewonnen heb ik hen gebeld en gevraagd de 'overeenkomst' te annuleren. Dit houdt wel in dat ik een creditnota krijg van 50 euro.....

Nouja, dat noem ik dan maar leergeld voor een startende/naïeve onderneemster. Ik had het kunnen weten ;-(

 

 

Dus: gewoon bellen en vragen te annuleren.

Ik houd jullie op de hoogte of ik de creditnota daadwerkelijk krijg. Misschien ben ik er nu weer ingetuind door me te laten afschepen met een creditnota. Ik ga graag uit van het goede. ;)

Link naar reactie
  • 0

Misschien ben ik er nu weer ingetuind door me te laten afschepen met een creditnota.

Ja, je moet eisen dat je het volledige bedrag terug krijgt cq. niet hoeft te betalen. Neem geen genoegen met 50 euro terug op een totaal bedrag van honderden euro's die je niet had of hoeft te betalen!

Link naar reactie
  • 0

Vandaag toch weer gebeld door bedrijvenpagina.nl: of ik niet voor de helft van de prijs gebruik wilde maken van hun diensten met de garantie van 20 klanten!!! En ze bleef maar volhouden dat het zo handig was. En tussendoor moest ze ook nog even een minuutje met haar leidinggevende praten omdat ze zelf niet mocht beslissen: na dat minuutje kreeg ik een NOG mooier bod. Wat een toneelstuk

Ik heb gezegd dat ik wacht op de creditnota en verder niets met hen wil....Ik hoop dat ik die creditnota krijg (a 50 euries leergeld) en er dan voorgoed vanaf ben. Volgende keer hang ik meteen op.

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat je dit ziet als leergeld. Dat is het namelijk niet, het is gewoon oplichting. Als ik mijn voordeur vergeet op slot te doen, en er staat een inbreker voor m'n neus zeg ik ook niet 'tja, neem die macbook maar mee, ik zie het wel als leergeld'.

 

Dit is niet het enige 'bedrijf' wat zal proberen jou een poot uit te draaien. Wees ondernemend en doe hier wat aan, in plaats van ze het gevoel te geven dat ze overal maar mee weg komen!

Link naar reactie
  • 0

Ik werd net ook gebeld door bedrijvenpagina. Die vrouw begon meteen een heel verhaal, klonk echt alsof het een bandje was dat werd afgespeeld, lekker ingeprent verhaaltje. En wat ze o.a. noemde was dat er een hele hoop klanten zijn voor mijn bedrijf die contact met me op willen nemen, maar mijn tel.nr / e-mail staat er niet bij, dus of dat even mag, want dan krijg ik alle reacties van die klanten naar me doorgestuurd. En op hun site komen ECHT de meeste mensen! En ze wist trouwens helemaal niet wat voor bedrijf ik had, bleek uit haar geweldige informatie die ze me vertelde, wat klanten allemaal aan mij willen vragen.

 

Was uiteraard al flink sceptisch, heb een hekel aan irritante reclame-telefoontjes. Als mensen mij ECHT willen spreken, dan bestaat google en de 1e hit ben ik, moeilijk.. Dus uiteraard een berg bullshit, wat ze aan elk bedrijf vertellen.

 

Dus ik vraag na haar verhaal van, hoe werkt dat verder dan? Kosten?

 

Oh, uh, ja, daar vragen we een kleine bijdrage voor van 15 euro per maand.

 

Juist ja... Dus toen zei ik dat ik daar geen interesse in had en dat elk bedrijf zegt dat ze de meeste mensen op hun site krijgen. "Wij claimen dat niet hoor!" En toen ik dus echt geen interesse had was het van "Ok, dan vewijder ik u van de site."

 

Uhuh.. oke, gratis vermeldingen bestaan blijkbaar niet meer ineens. Al heb ik me daar nooit aangemeld, maar oké!

 

 

Ik doe er dus niet aan mee! 1 minuut later ging de telefoon meteen weer, volgende bedrijf! Pfffff...

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Word ik me daarnet toch gebeld door een agressieve verkoopster! Vorige week mijn eenmanszaak geregistreerd bij de KvK en daar had ze de gegevens natuurlijk vandaan. Het zou gaan om bedrijvenpagina.nl Ze belde om mijn gegevens te controleren, en bij mijn vraag of bedrijvenpagina een commercieel bedrijf is en of er kosten zijn verbonden aan de vermelding, wilde ze zich niet laten onderbreken. "Wacht eens eventjes, ik ben nog niet klaar..."

 

Ik begon behoorlijk naief aan het gesprek, maar binnen een minuut kreeg ik al een onbestemd onderbuik-gevoel. Ze bleef maar doorratelen over een gratis website (die konden zij wel voor me bouwen) en gratis klantgarantie etc. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, het zou maar een euro per dag kosten. Dus 365 euro excl. BTW. Ik zeg dan wil ik eerst wel eens even zelf onderzoeken wat voor site dat is en om wat voor vermelding het gaat. Ik ga niet over de telefoon zo'n verbinding aan. Nou dat vond ze maar raar, tegenwoordig gaat toch alles per telefoon?

 

Haar toon werd alsmaar aggressiever totdat ze vroeg hoe ik dan aan naamsbekendheid dacht te komen en klantvindbaarheid (als dat een woord is?) dus ik zeg "dat dit niet het moment, plaats, persoon is om mijn bedrijfsvoering mee te bespreken" word ik er van beschuldigd dat ik er dus nog niet over nagedacht heb!? Pardon?! Dit gesprek is bij deze afgelopen, dank u en tot ziens!

 

Iemand ervaring met dit bedrijf? Ze hebben wel een vermelding bij de KvK, en de site ziet er ook prima uit verder. En inderdaad mijn bedrijf staat er al in vermeld...

 

Oh ja, ik had haar niet goed verstaan en verwarde hen met bedrijfspagina.nl ipv bedrijvenpagina, toen zei: nee, daar wilt u zeker niets mee te maken hebben?!

 

Ik zie overigens geen vermelding van hen op de site van Steunpunt Acquisitie Fraude...

Link naar reactie
  • 0
Iemand ervaring met dit bedrijf?

 

Beste Dunya,

 

Helaas hebben veel mensen op dit forum ervaringen met dit bedrijf, en geen van alle positieve.

 

Ik heb jouw post samengevoegd met het bestaande verzameltopic : dat bevat 11 jaar ellende over vermeende acquisitiefraude van bedrijvenpagina.nl en bedrijfspagina.nl

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is het rustig in dit topic. Je zou denken dat niemand er meer last van heeft.

 

Dan ik maar even. Ben 2 weken geleden in de praktijken van zo'n bedrijfsregister getuind, proefperiode is verlengd naar een jaarcontract. Een fout die ik nimmer meer zal maken, maar toch heb ik weinig zin om het bedrag van €240 als leergeld te zien.

 

Ik ben dus even op zoek naar advies over hoe ik hier het beste mee om moet gaan. Na zojuist de Fraudehelpdesk te hebben gesproken, kwamen zij in ieder geval al met de mededeling dat ik schriftelijk een 'bewijs van overeenkomst' kan opvragen, en ik geen betaalverplichting heb tot dit is geleverd. Klopt dat?

 

Nu zullen ze me vast een audiobestand sturen waar ik akkoord ga, maar mijn inziens wel onder valse voorwendselen. Op miraculeuze wijze heeft mijn profiel op dat register al 'duizenden' hits en enkele conversies naar mijn website, maar rara ik merk er niets van en vooral die conversies komen nergens tevoorschijn op Analytics. Daar wordt volgens mij enorm mee gesjoemeld, terwijl het via de telefoon werd aangekaart als dé reden om maar even verder met ze in zee te gaan.

 

Het enige merkbare van mijn vermelding daar is dat ik sindsdien opnieuw ben benaderd door wéér een bedrijfsregister, die ik vriendelijk doch dringend heb verzocht elders bedrijfsschade te berokkenen.

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag was het (eindelijk) mijn beurt, de beloning van een nieuwe inschrijving bij de KvK. Ik viel bijna van mijn stoel toen ene Bla*** zich telefonisch meldde namens Bedrijvenpagina.nl. Ik heb uiteraard meteen de voice recorder van mijn mobieltje op meeluisterstand gezet.

 

Dat zouden meer starters moeten doen!

 

Hieronder ga ik een paar citaten parafraseren. Mocht iemand behoefte hebben aan de originele opname omdat ze tot in de rechtszaal achtervolgd worden met onbetaalde rekeningen, dan stel ik die graag ter beschikking. Ik was alleen zo stom om al halverwege mijn geduld te verliezen, dus ik heb niet het hele leugenachtige verhaal op tape. Misschien dat zich nog mensen melden die wel het hoofd koel kunnen houden en betere opnames ter beschikking stellen.

 

Het gesprek begint met de mededeling dat ze een nieuwe bedrijfsaanmelding bij de KvK willen controleren. Die melding wordt namelijk doorgegeven aan Bedrijvenpagina voor opname in de gids online, zo meldde Bla***. Ze hebben al vastgesteld dat veel mensen op zoek zijn naar mijn soort ondernemers in mijn buurt, alleen kunnen die geen contact opnemen omdat de contactgegevens ontbreken.

 

Mijn wedervraag: hoe komt u dan aan mijn contactgegevens?

 

Het antwoord. Van de KvK. Maar die geeft alleen maar NAW-gegevens door. Andere contactgegevens mogen vanwege de privacywet niet gebruikt worden.

 

Mijn wedervraag: hoe komt u dan aan mijn telefoonnummer?

 

Van de KvK. Maar dat kunnen we vanwege de privacywetgeving niet op de website publiceren.

Als de privacywetgeving van toepassing is, hoe komt u dan aan mijn gegevens?

 

Die krijgen wij automatisch vanuit de Kamer van Koophandel. Wij werken met hun samen. Alle bedrijven die zijn aangemeld bij de KvK staan ook op Bedrijvenpagina.nl. Wij bestaan al zestien jaar. Wij zijn de grootste online bedrijvengids van Nederland. Alles wat bij hun binnenkomt gaat geautomatiseerd naar ons door. En wij zorgen ervoor dat alle mensen beter vindbaar worden op internet, door middel van onze samenwerking met grote zoekmachines waaronder ook Google.

Waarschuwt de kamer van Koophandel niet juist voor zulk soort gidsen?

 

Wij bestaan al zestien jaar, dus het lijkt me stug dat ze daarvoor waarschuwen. Voor andere bedrijvengidsen, niet voor ons. Anders zouden ze niet hun gegevens automatiseren naar ons. Dat slaat nergens op.

 

En toen ontspoorde het gesprek dus snel. Dat is jammer, want nu mis ik het gedeelte waarin ze me verleiden om accoord te gaan met een verbeterde inschrijving en met name dat cruciale moment waarop een overeenkomst zou ontstaan.

 

Wellicht kan een webrep van de KvK commentaar geven op de suggestie dat Bedrijvenpagina al zestien jaar een betrouwbare partner is die data uit het register automatisch aangeleverd krijgt.

 

Ten overvloede: mijn NAW-gegevens en telefoonnumer staan gewoon openlijk op Bedrijvenpagina. Die hebben ze uit het openbaar register gehaald, hoewel ik bij de inschrijving in het Handelsregister alles afgevinkt had.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Yep, ik volg jouw quest met belangstelling. Dat het Handelsregister openbaar is, betekent dat mensen er toegang toe moeten hebben. Niet dat de KvK die adressen als bestand doorverkoopt aan anderen. Die daar vervolgens weer hun eigen draai aan geven. Waardoor Media Trend nu doodleuk bij alle nieuw ingeschreven ondernemers de suggestie wekt dat ze in het verlengde van de KvK werken. Onder valse voorwendselen een contract aansmeren. En dan zitten we dus midden in het domein der acquisitiefraude! Waar diezelfde KvK voor waarschuwt.

 

Kraan dichtdraaien is ook effectief. Wel een openbaar register, geen actieve adressenhandel meer.

 

Is er een technisch middel om zo'n openbaar bestand af te schermen van spiders en andere automatische adresverzamelaars?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor, als je iets écht niet wilt laten spideren dan kun je dat prima blokkeren of op z'n minst heel moeilijk maken.

Zo lang er een groot commercieel belang is heeft dat geen zin. Denda heeft zelfs het telefoonboek over laten typen om een eigen gids op de markt te brengen.

 

En als de KvK hier geld in gaat stoppen gaan we daar natuurlijk over klagen ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

14 maart wordt ik gebeld door een zeer overtuigende heer van bedrijvenpagina.nl. Ik trap erin. Stom maar waar. Laat mij een pakket voor €192,- aansmeren. De volgende dag 15 maart neem ik direct contact op en beroep mij op het recht om 14 dagen te annuleren. Ik krijg een mail waarin de volgende clausule vermeld staat:

"Voorwaarden bij annuleren

Het annuleren van uw order is gebonden aan bepaalde voorwaarden:

 

Annulering van een gegeven advertentieopdracht is mogelijk en kosteloos, mits uw annulering uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na factuurdatum

via bovengenoemd opzegformulier door ons is ontvangen en mits de desbetreffende uitgebreide Bedrijfspresentatie nog niet op de site is geplaatst."

 

Ik vul direct het annuleringsformulier in en verwacht verder geen kosten, immers binnen 7 dagen.

Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg alsnog een factuur voor €50,-. Na telefonisch contact beamen ze wel dat het verwarrend is maar ja ze hebben werk gedaan en daar willen ze voor betaald worden. Ik vraag of ze dan aan kunnen tonen dat ze werk verricht hebben. Ja hoor ze hebben een factuur verstuurd ??? Wat een idiote organisatie

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.