• 0

Van loondienst naar holding???

Hallo allemaal,

Ik ben een technische installateur en op het moment in loon dienst bij een bedrijf.

Een vriend van me heeft een b.v die de zelfde werkzaamheden doet als ik.

Hij is eigenlijk te groot geworden om alles zelf te doen nu heeft hij mij gevraagd of ik me niet wil inkopen voor 50% in zijn bedrijf.

Hij heeft mij zogezegd nodig voor de kennis en papieren die ik bezit en ik wil eigenlijk ook graag voor me zelf beginnen.

Nu heb ik gekeken naar de cijfers en verwachte inkomsten etc.(ziet er wel goed uit.)

Ok ik heb besloten om het te doen en heb er wel vertrouwen in dat het wat gaat worden.

Maar nu ik heb geen enkel verstand van Holding/b.v dus weet echt niet wat me te wachten staat.

Ik heb al een paar avonden op het internet gezocht maar een goed antwoord kan ik niet vinden.

Mijn vragen zijn eigenlijk wat is voor mijn situatie het beste en voordeligst.

-Moet ik een holding starten en salaris ontvangen uit de werkmaatschappij??

-Waar moet ik op letten bij de verdeling van de aandelen??

-Moet ik nog iets anders in de gaten houden voor dat ik met het bedrijf in zee ga??

-Hoe moet ik het zien straks,ik heb een b.v en dan? kan iemand a.u.b een kleine uitleg geven hoe dat in zijn werk gaat en hoe het belasting technisch zit.

Alvast bedankt Bas.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30369-van-loondienst-naar-holding/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Er zijn bij het instappen in een bestaand bedrijf zoveel aspecten van belang, dat je daar iig juridische bijstand bij moet zoeken. Daarnaast zul je, afhankelijk van de vraag of zijn boekhouder / accountant voldoende onafhankelijk is, ook fiscaal advies moeten zoeken.

Succes met het ondernemerschap!

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Dag Bas,

Dit moet je inderdaad niet alleen gaan doen. Je opmerking

Nu heb ik gekeken naar de cijfers en verwachte inkomsten etc.(ziet er wel goed uit.)
doet mij een beetje gruwelen. Als dit je vak niet is, heb je geen idee waar je aan begint: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/217

Lees ook maar eens wat andere columns die betrekking hebben op de BV. Over de holding BV staat al genoeg op HL: https://www.higherlevel.nl/zoeken?l=1&q=holding+BV+voordelen

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar