• 0

Marketing Forum?

Hallo allemaal,

 

Weet iemand van jullie waar ik een goed en goed onderhouden marketing-forum vind?

Ik ben op zoek naar een forum specifiek op marketing gericht en ik kan het maar niet vinden...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed Nederlands online marketingforum bestaat niet. Onze collega's hebben het waarschijnlijk te druk om online te kletsen. Je vindt er vooral studenten die een stage zoeken. Kijk maar:

 

TvM

Adformatie

marketeerspanel

Nima

MEC

DDMA

Marketingfacts

Brandhome

 

De laatste (van Eric Saelens) is bij mijn weten de meest recente poging. Maar die is alweer aan z'n derde doorstart bezig. Marketingfacts is wel een leuke blog, met zelfs incidenteel een enkele reactie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wij hebben het domein www.guerrillamarketing.nl op onze naam staan. Nu zijn wij van plan een marketing-portal te laten maken, waarin de nadruk komt te liggen op verschillende marketing onderwerpen.

 

We maken dan net zoiets als Zibb.nl, alleen dan puur en alleen marketing-tips en met name guerrilla-marketingtips.

 

Graag hoor ik van jullie wat jullie graag op zo'n site zouden willen terugzien.

 

ps: Het was me opgevallen dat er nog weinig nederlandstalige portals zijn die zich richten op marketing en net zo open en interactief zijn als het higherlevelforum.

 

Wat willen jullie graag in zo'n portal hebben...en wat vooral niet?

Link naar reactie
  • 0

Helemaal niks echt niet, maar zoals je op zibb.nl kunt zien, staat die ook vol met artikelen en documenten. Zoiets willen we opzetten en dan inderdaad een zelfde soort forum als Higherlevel.

 

Maar jij weet het verschil tussen "portal" en "forum" toch wel?

Link naar reactie
  • 0

guerrilla-marketing

 

Ik vindt het nogal agressief klinken

ik zou me bedrijf daaraan toch niet willen linken.

Ik zie dat je karma op -3 staat(pas wel bij het agressieve).

Kan misschien nog wel wat bij.

 

Als je iets wil beginnen denk dan eerst zelf na, zet wat in elkaar en vraag dan om commentaar.

 

Kom ik bij mijn volgende punt:

Als je een topic opent en vervolgens je eigen website daarin vermeld, een goede guerrilla-marketingstrategie??????

 

 

PS: die kan je gelijk op je portal zetten ;D

Link naar reactie
  • 0

Dank je Jelmer, misschien moeten we als het zo ver is even verder praten. Jij weet waarschijnlijk weer speciale guerrilla-web technieken en misschien is het een idee om verschillende soorten disciplines naar voren te laten komen.

 

dus: jij put een artikeltje op de site over e-commerce (guerrilla-aanpak)

iemand die veel van HR weet, put een artikeltje over personeelsbeleid (guerrillaaanpak),

Martijn (icstats) depot een stukje over webstatestieken en het (guerrilla) nut er van etc etc.

 

Ik zie er wel mogelijkheden...net zoiets als tweakers.net volgens mij doen zij het ook zo...natuurlijk wel met een eindredactie.

 

Is dat een idee?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.

Gratis reclame voor mij vind ik nooit verkeerd. Maar pas op. Als de bezoekers eenmaal doorhebben dat het om gesponsorde tekst gaat (zelfde verhaal als bij bepaalde zoekmachines) dan komen ze niet meer terug.

Bij zibb worden de artikelen ook geschreven door verschillende bedrijven, maar daar wordt niet duidelijk gesteld dat het alleen betrekking heeft op dat bedrijf. Dat zie je pas bij de auteur. Zolang dat gebeurt is er geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Kost wel VEEL tijd het opzetten van zoiets :-) (spreek uit ervaring met bijna net zoiets ;)

En het krijgen van commitment van mensen en het genereren van trafic en het levendig houden van een forum en niet alleen 'halers' naar je site krijgen maar ook 'brengers'.

 

Waar je veel free publicity mee zou kunnen krijgen is met een forum waar mensen hun marketingvragen gratis mogen posten en gratis antwoord krijgen van marketeers (anoniem of niet) die daar wat vingeroefeningen doen voor die mensen :)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat willen jullie graag in zo'n portal hebben...en wat vooral niet?

 

Actualiteit. Eigen artikelen. Regelmatig nieuwe tips en adviezen. Echt nuttige, niet-gesponsorde links. Nieuws van derden. Eens in de zoveel tijd chatsessies met vooraanstaande personen uit marketingland. Cases. Evaluatie en statistieken van campagnes. Nieuwsbrief. Software-beoordelingen. Verder een uitgebreide naslagfunctie: relevante regelgeving, databank met guerilla-campagnes, documenten, stappenplannen, checklists etc.

 

Verder vind ik het "free publicity"-voorstel van Annedien een goede.

 

Wat betreft kennis-uitwisseling, in een forum geloof ik niet zo, zeker niet in het begin als de site nog weinig bezoekers kent. Niemand zal gaan posten in een leeg forum. De enige succesvolle fora die ik ken, hadden dat succes niet kunnen bereiken zonder een actieve, tijdrovende moderatie van de posts. Vrijwel geen enkel bedrijf kan zich die tijd veroorloven.

Desalniettemin is kennis-uitwisseling wel degelijk een pluspunt, maar ik denk dat je dan zou moeten denken aan een reactie-systeem op artikelen zoals op Emerce. Doordat het topic dan al vaststaat zijn die discussies ni de praktijk makkelijker in de perken te houden.

 

Een portal kost hoe dan ook gruwelijk veel tijd om te onderhouden. Wanneer je de acualiteit beperkt tot het af en toe doorsluizen van nieuws van anderen, zul je het afleggen tegen de RSS-feeds die steeds meer gebruikt worden en efficienter in gebruik zijn voor de haastige ondernemer dan het moeten bezoeken van een website.

 

Je zou je ook kunnen beperken tot een nieuwssite of een iets aangeklede nieuwssite (zoals het genoemde Emerce) waarbij je zelf uniek, zelf geschreven, origineel nieuws brengt. Dit is waar de meeste portals die niet al na een paar maanden over de kop gaan, uiteindelijk in de praktijk op neerkomen. Het trekt dan wel bezoekers maar die zullen je site dan niet als portal beschouwen maar als eentje uit hun bookmarks.

 

Lukt het je om de site als portal actief te houden, dan kan het een inkomstenmachine worden. Hou je echter wel bij je leest, want op het moment dat je denkt "het gaat goed, laat ik ook informatie geven op andere gebieden", verlies je je gezicht.

 

/Edit

Als je echt als een portal wilt fungeren, zul je moeten bereiken dat mensen de site gaan instellen als startpagina in hun browser. Wil je dat bij ondernemers bereiken, biedt ze dan extra functionaleit die ze goed uitkomt. Een kalender, een eenvoudig contactgegevenssysteempje, een eenvoudige agenda, een zoekmachine-functie zodat ze direct vanaf jouw portal kunnen Google'n. Maar hou al die functionaliteiten dan wel binnen de perken. "Keep It Simple, Stupid" dus. Ik heb zelf bijvoorbeeld al twee jaar de volgende pagina als opstartpagina staan (zij het met wisselende links), en een knappe jongen die die plek verovert. Waarbij vermeld dat een goede marketingportal absoluut kans maakt.

 

portal.gif

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Zelf zit ik steeds meer te denken aan samenwerkingen met verschillende specialisten: sales-specialisten, ecommerce-specialisten, direct-marketing S, multilevelmarketing S, Communicatie specialisten, Branding etc etc

 

Zijn er hier mensen die er tijd in zouden willen steken en wat zou het moeten opleveren? Alleen traffic?

Link naar reactie
  • 0

Kijk, ik wil me best inzetten al (e-commerce)specialist, dan help ik anderen en breid ik mijn eigen kennis uit. En dan kom je natuurlijk bij de vraag: wat wil ik er voor hebben.

 

Traffic = leuk..

Klanten = beter...

 

Wat zal de doelgroep van je portal worden? Marketingbedrijven? Die hebben weinig aan een e-commerce shop die ik probeer te verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Marketing en (e-)commercie gaan volgens mij prima samen, Jelmer?

Gewoon een slimme combinatie proberen te vinden ;)

(b.v. proberen in het adresboekje van marketing consultants komen; ze kunnen gelegenheden tegenkomen waarin ze klanten moeten adviseren op het gebied van e-commerce. Een goedkope shop kan voor veel bedrijven een hele interessante manier zijn om het e-commerce pad te gaan bewandelen en zo hun omzet te gaan vergroten)

 

Joost, je platform begint te klinken als een pull marketing platform.

Waarbij de samengevoegde expertise en kennis (in de vorm van artikelen) de toegevoegde waarde biedt, EN de usp's van een collectief VEEL interessanter/meer zijn dan die je als eenpitter of klein bedrijf hebt.

Dat gaat 'beyond' traffic of klanten (bovendien kunnen de leden onderling aan lead generation doen voor elkaar)...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat willen jullie graag in zo'n portal hebben...en wat vooral niet?

 

maak er alsjeblieft geen visitiekaartje voor je eigen bedrijf van. je kent dat soort voorbeelden wel; quasi-objectief maar ondertussen alleen eigen producten en diensten aanbevelend. ik zou verwachten te ontdekken wat guerrilla marketing nu echt is, praktische voorbeelden en do's en don't, en het meedenken en vragen stellen in het forum.

 

verder verwacht ik heel veel van je promotiecampagne. hoe guerrillachtig wordt een guerrillasite in de markt gezet? ik ontvang graag je senseo pad ;).

 

ps: het kwam bij mij wel een beetje over als: ik heb een oplossing (domein), wie heeft er een probleem.

Link naar reactie
  • 0

(Over onze site promotie)

 

We zetten onze dienst eerst regionaal in de markt, Gr, Fr, Dr. Guerrillamarketing wil niet altijd zeggen dat het groots en gigantisch is hoor. Het is JUIST soms heel erg doelgroepgericht en heel klein (for smallbusiness)

 

Klein voorbeeldje waarmee we nu bezig zijn:

 

We kopieren de advertenties in de goudengids van bedrijven waarvan we zien dat ze wel actief aan marketingcommunicatie WILLEN doen, maar net niet echt doorzetten. (slappe advertentie, maar wel flinke size (kost dus geld) ) Daarnaast bezoeken we hun site en daarvan maken we een print-screen (Jelmer opletten!)

 

We schrijven een persoonlijke brief (niet te verwarren met ver-persoonlijkte brief) naar de firma. In de brief staan de (kleuren) plaatjes van de goudengidsadvertentie en de prinstscreen van de website.

 

In de brief geven we onze mening (altijd 1 of meer complimenten) over de uitingen en enkele adviezen die wij door zouden voeren...

 

We sluiten af met de mededeling dat we hopen (doe je eigenlijk alleen op de wc, maar ach) dat ze onze persoonlijke aanpak waarderen en dat we volgende week telefonisch contact opnemen om een afspraak te maken...

 

We hoeven niet eens te bellen, want ze bellen zelf al om meteen een afspraak te maken...(behalve 1, die vroeg zich af hoe we zo brutaal durfden te zijn.)

 

Zo hebben we al enkele serieuze klanten binnengehaald...

 

Is niet nieuw, vernieuwend, is niet groots en agressief (...) is niet schokkend en wereldnieuws...maar werkt wel....guerrillamarketing.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je benadering vind ik wel wat brutaal Joost, maar het klinkt ook wel als een effectieve oplossing. Door zo'n heel persoonlijke benadering geef je - denk ik - wel het gevoel veel aandacht aan je (potiele) klanten te besteden, iets dat goed kan vallen.

 

Iemand die zit te wachten op je diensten zul je er zeker mee wakkerschudden... die 'analyse' van de gouden gids vind ik trouwens een mooie manier om te bepalen iemand geld over heeft voor marketing, iets dat ook door te trekken is naar bijvoorbeeld advertenties zoeken in tijdschriften en kranten.

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, had inderdaad niks met de portal te maken, maar iemand vroeg me er naar, vandaar.

Guerrillamarketing overlapt vele andere vormen van marketingcommunicatie, net zoals andere vormen guerrillamarketing overlappen. Dat wil nog niet zeggen dat het dan niet onder het kopje guerrillamarketing mag worden gezet.

 

Ik zie wel iets in zo'n portal en ben het eens met de opmerkingen om het wel objectief te houden en niet half-verkoop.

 

Maar weet iemand nu een Nederlands Marketingportal, wat op het idee lijkt? Het enige dat ik kan vinden is zibb.nl, maar die gaat veel verder dan alleen marketing. (Maar is wel 1 van de betere sites)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.