• 0

indonesische importeur betrouwbaar?

kunnen jullie helpen? met deze termen te interpreteren?

dit is de mail die ik kreeg nadat ik een Indonesische importeur gevaagd had om een prijsindicatie voor transport van jakarta naar Nl.

en ik importeer als FOB dus volgens mijn zijn al die vage fees die "under name charge" staan toch niet voor mij?

ook is mijn inkoopprijs af fabriek al inclusief transport naar Jakarta.

 

kunnen jullie mij helpen met de termen? wat is CBM? wat is BL? en bij de door to door delivery staat bv portcharges van 235 Euro? lijkt me ook wel veel. evenals de custom clearance.

is dit te vertrouwen?

 

 

LCL JKT-RTM = USD 80/cbm min. 2 cbm

 

BL fee = USD 10/BL

 

Under Name Charge in JKT:

 

- Under Name Fee: 2.5% from Invoice value or minimum Rp. 2,000,000

 

- Customs Handling Fee : Rp. 300,000/CBM, minimum 2 CBM(Revenue Tons)

 

- EDI Fee ( Electronic Data Interchange ) : Rp. 200,000/document

 

- Trucking for cargo pickup :

 

o Rp. 650,000 for 1 ton or 2 CBM, upto Jakarta City Limit

 

o Rp. 850,000 for 2 ton or 6 CBM, upto Jakarta City Limit

 

o Rp. 950,000 for 4 ton or 10 CBM, upto Jakarta City Limit

 

o Rp. 1,500,000 for 6 ton or 20 CBM, upto Jakarta City Limit

 

 

 

Subject to Change

 

DDU charge at RTM:

 

Door delivery up to door

home town : USD 100,-

 

port charges : USD 235,-

 

customs clearance : USD 110, - without duty + tax

 

based on general cargo

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

intussen ben ik erachter dat het beter en goedkoper is om een nlse forwarder te gebruiken.

een offerte daar is in totaal 235 Euro voor 1 kuub meter.

 

top v de offerte zoals hierboven scheelt dat dus ruim 141 Euro.

 

en ik maar denken dat het goedkoper zou zijn een Indonesische forwarder te gebruiken.

nee dus

gelijk een tip voer andere importeurs uit Indonesië

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die leverancier moet jou een prijs afgeven FOB. Daarmee zijn;

-de lokale kosten voor vracht en lokale documenten voor kosten van de leverancier.

-de overige vrachtkosten R.dam, inklaren en naar jouw magazijn voor jezelf.

 

Om hier in te kunnen klaren hem je een telex/release van de originele B/L nodig en een kopie van de originele factuur. De NL douane accepteert het als die documenten via mail naar de inklaarder/transporteur wordt verstuurd. In sommige landen is dat niet het geval en komen er dus ook nog eens dure koerierskosten opduiken. De B/L/ is jouw eigendomsbewijs en de factuur is nodig voor de douane om de waarde vast te stellen en evt. heffing in rekening te brengen.

Link naar reactie
  • 0

waarom ben ik straks duurder uit?

de nlse forwarder levert volgens FOb tegen 235 Euro ex BTw

de Indonesische doet dat tegen 376 Euro

en dit is NIET door de leverancier geregeld, maar via een contact via linked in door mijzelf aangevraagd.

 

 

volgens het Nlse bedrijf heb ik een form A, een BL en een commercial invoice nodig.

als ik afspraken heb met de leverancier dat zij die papieren leveren. dan is het natuurlijk altijd afwachten of het echt gaat lukken, maar daarom ga ik binnenkort ook naar Indonesië.

 

overigens wil de leverancier wel mij de kosten van transport af fabriek naar haven laten betalen door die in de inkoopsprijs te berekenen. mag dit?

dan is het toch geen inkoop volgens FOB?

 

Link naar reactie
  • 0

Een producent/leverancier kan zelf zijn prijzen berekenen zoals hij dat zelf wil. Hij krijg, zoals ik al schreef "lokale" kosten. Verder lees ik in het eerste bericht dat hij geen FOB heeft berekend maar "door to door". Alles bij elkaar opgeteld kun je straks dus best duurder uit zijn.

 

Wat FOB inhoudt heb ik al eerder aangegeven. Dan ligt precies vast wat de leverancier betaalt. Maar ik snap je probleem niet. Heb je al een offerte laten maken bij die nise over de andere handelingen tot aan jouw deur?

Link naar reactie
  • 0

Soms is het een kwestie van (persoonlijk) onderhandelen, dat alles onder het genot van een kop thee of koffie:).

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.