GarantieHerstel.nl (http://www.garantieherstel.nl) heeft als doelstelling consumenten kosteloos te ondersteunen bij het verkrijgen van informatie over garantie en service.
Er zijn al veel sites ter ondersteuning van de aankoop van producten en diensten, maar veel minder voor de ondersteuning in het gebruik en onderhoud van producten en diensten. Men probeert te besparen op de aankoop, maar heeft soms minder aandacht voor het besparen op het gebruik en onderhoud. Heb ik nog garantie? Hoe vaak is het product al gerepareerd en heb ik recht op coulance? Wat was het polisnummer van mijn fietsverzekering? et cetera.
Een belangrijk deel van onze ondersteuning bestaat uit de mogelijkheid om veilig (dus zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens) en kosteloos producten en diensten te kunnen registreren en daarvan een basisadministratie van productkenmerken en belangrijke gebeurtenissen bij te kunnen houden.
De site biedt hiervoor na registratie toegang tot het onderdeel "Mijn GarantieHerstel". Door het registreren van elementaire productkenmerken, zoals model/type, serienummers, garantieperiode, etc. en bijvoorbeeld contacten met leveranciers of reparaties, ontstaat een online administratie die altijd en overal toegankelijk is. Je bent tenslotte niet altijd thuis, indien je contact hebt een leverancier.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De site is in een eerste versie in de lucht. Graag wil ik feedback op de site om deze voor een breed publiek begrijpbaar en toegankelijk te krijgen.
Ik ben bezig informatie over garantie, etc. op de site te plaatsen. Heb hier o.a. contact over gehad met 'informatieleveranciers' over het hergebruik van hun gegevens.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een veilige en betrouwbaar platform voor consumenten gericht op duurzaam gebruik en onderhoud van producten en diensten.
Het moet een site zijn waar mensen regelmatig terugkomen
De inkomsten moet in eerste instantie komen uit advertenties door leveranciers (eventueel via AdSense).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het is een idee dat enige tijd geleden vanuit eigen behoefte is ontstaan en wat ik nog niet als zodanig in de markt gezien heb.
Wel zie je leveranciers die iets dergelijks bieden zoals MijnApparaten.nl van een bekende witgoedleverancier. Echter dit is duidelijk niet leverancier onafhankelijk.
Daarnaast zijn er (forum)sites die inhoudelijk op reparatie en onderhoud van apparatuur ingaan.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Feedback en ook ideeën ten aanzien van het concept (mag ook per mail) zijn van harte welkom. Ook opmerkingen over de site zijn welkom.
Het marketen van de site zie ik wel als een uitdaging. De toegevoegde waarde van de site blijkt met name als je het gebruikt en ervaart dat het hele praktische voordelen oplevert: 'the proof of the pudding is in the eating'. Dus hoort en zegt het voort zal denk ik meer effect opleveren als bijvoorbeeld een AdWords campagne. Ik zit erover te denken om een persbericht te maken en deze naar regionale 'uitgevers' te sturen. Ideeën zijn natuurlijke van harte welkom.
Ik zit te overwegen om eerst het forum onderdeel weg te laten tot het moment dat er voldoende bezoekers/leden zijn. Misschien "less is more"?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Harry2011
Harry2011
Omschrijving van je concept:
GarantieHerstel.nl (http://www.garantieherstel.nl) heeft als doelstelling consumenten kosteloos te ondersteunen bij het verkrijgen van informatie over garantie en service.
Er zijn al veel sites ter ondersteuning van de aankoop van producten en diensten, maar veel minder voor de ondersteuning in het gebruik en onderhoud van producten en diensten. Men probeert te besparen op de aankoop, maar heeft soms minder aandacht voor het besparen op het gebruik en onderhoud. Heb ik nog garantie? Hoe vaak is het product al gerepareerd en heb ik recht op coulance? Wat was het polisnummer van mijn fietsverzekering? et cetera.
Een belangrijk deel van onze ondersteuning bestaat uit de mogelijkheid om veilig (dus zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens) en kosteloos producten en diensten te kunnen registreren en daarvan een basisadministratie van productkenmerken en belangrijke gebeurtenissen bij te kunnen houden.
De site biedt hiervoor na registratie toegang tot het onderdeel "Mijn GarantieHerstel". Door het registreren van elementaire productkenmerken, zoals model/type, serienummers, garantieperiode, etc. en bijvoorbeeld contacten met leveranciers of reparaties, ontstaat een online administratie die altijd en overal toegankelijk is. Je bent tenslotte niet altijd thuis, indien je contact hebt een leverancier.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
De site is in een eerste versie in de lucht. Graag wil ik feedback op de site om deze voor een breed publiek begrijpbaar en toegankelijk te krijgen.
Ik ben bezig informatie over garantie, etc. op de site te plaatsen. Heb hier o.a. contact over gehad met 'informatieleveranciers' over het hergebruik van hun gegevens.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Een veilige en betrouwbaar platform voor consumenten gericht op duurzaam gebruik en onderhoud van producten en diensten.
Het moet een site zijn waar mensen regelmatig terugkomen
De inkomsten moet in eerste instantie komen uit advertenties door leveranciers (eventueel via AdSense).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het is een idee dat enige tijd geleden vanuit eigen behoefte is ontstaan en wat ik nog niet als zodanig in de markt gezien heb.
Wel zie je leveranciers die iets dergelijks bieden zoals MijnApparaten.nl van een bekende witgoedleverancier. Echter dit is duidelijk niet leverancier onafhankelijk.
Daarnaast zijn er (forum)sites die inhoudelijk op reparatie en onderhoud van apparatuur ingaan.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Feedback en ook ideeën ten aanzien van het concept (mag ook per mail) zijn van harte welkom. Ook opmerkingen over de site zijn welkom.
Het marketen van de site zie ik wel als een uitdaging. De toegevoegde waarde van de site blijkt met name als je het gebruikt en ervaart dat het hele praktische voordelen oplevert: 'the proof of the pudding is in the eating'. Dus hoort en zegt het voort zal denk ik meer effect opleveren als bijvoorbeeld een AdWords campagne. Ik zit erover te denken om een persbericht te maken en deze naar regionale 'uitgevers' te sturen. Ideeën zijn natuurlijke van harte welkom.
Ik zit te overwegen om eerst het forum onderdeel weg te laten tot het moment dat er voldoende bezoekers/leden zijn. Misschien "less is more"?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag