• 0

Concept en site GarantieHerstel.nl

Omschrijving van je concept:

GarantieHerstel.nl (http://www.garantieherstel.nl) heeft als doelstelling consumenten kosteloos te ondersteunen bij het verkrijgen van informatie over garantie en service.

 

Er zijn al veel sites ter ondersteuning van de aankoop van producten en diensten, maar veel minder voor de ondersteuning in het gebruik en onderhoud van producten en diensten. Men probeert te besparen op de aankoop, maar heeft soms minder aandacht voor het besparen op het gebruik en onderhoud. Heb ik nog garantie? Hoe vaak is het product al gerepareerd en heb ik recht op coulance? Wat was het polisnummer van mijn fietsverzekering? et cetera.

 

Een belangrijk deel van onze ondersteuning bestaat uit de mogelijkheid om veilig (dus zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens) en kosteloos producten en diensten te kunnen registreren en daarvan een basisadministratie van productkenmerken en belangrijke gebeurtenissen bij te kunnen houden.

 

De site biedt hiervoor na registratie toegang tot het onderdeel "Mijn GarantieHerstel". Door het registreren van elementaire productkenmerken, zoals model/type, serienummers, garantieperiode, etc. en bijvoorbeeld contacten met leveranciers of reparaties, ontstaat een online administratie die altijd en overal toegankelijk is. Je bent tenslotte niet altijd thuis, indien je contact hebt een leverancier.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site is in een eerste versie in de lucht. Graag wil ik feedback op de site om deze voor een breed publiek begrijpbaar en toegankelijk te krijgen.

 

Ik ben bezig informatie over garantie, etc. op de site te plaatsen. Heb hier o.a. contact over gehad met 'informatieleveranciers' over het hergebruik van hun gegevens.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een veilige en betrouwbaar platform voor consumenten gericht op duurzaam gebruik en onderhoud van producten en diensten.

Het moet een site zijn waar mensen regelmatig terugkomen

 

De inkomsten moet in eerste instantie komen uit advertenties door leveranciers (eventueel via AdSense).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is een idee dat enige tijd geleden vanuit eigen behoefte is ontstaan en wat ik nog niet als zodanig in de markt gezien heb.

 

Wel zie je leveranciers die iets dergelijks bieden zoals MijnApparaten.nl van een bekende witgoedleverancier. Echter dit is duidelijk niet leverancier onafhankelijk.

 

Daarnaast zijn er (forum)sites die inhoudelijk op reparatie en onderhoud van apparatuur ingaan.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback en ook ideeën ten aanzien van het concept (mag ook per mail) zijn van harte welkom. Ook opmerkingen over de site zijn welkom.

 

Het marketen van de site zie ik wel als een uitdaging. De toegevoegde waarde van de site blijkt met name als je het gebruikt en ervaart dat het hele praktische voordelen oplevert: 'the proof of the pudding is in the eating'. Dus hoort en zegt het voort zal denk ik meer effect opleveren als bijvoorbeeld een AdWords campagne. Ik zit erover te denken om een persbericht te maken en deze naar regionale 'uitgevers' te sturen. Ideeën zijn natuurlijke van harte welkom.

 

Ik zit te overwegen om eerst het forum onderdeel weg te laten tot het moment dat er voldoende bezoekers/leden zijn. Misschien "less is more"?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Harry,

 

Als je "een veilig en betrouwbaar platform" wilt zijn mag je wat mij betreft wel wat minder anoniem zijn op je website. Ik vraag me af hoeveel mensen aan een volslagen onbekende willen doorgeven wat voor spullen ze allemaal in huis hebben. Je registreert weliswaar geen naw-gegevens, maar ik sta er regelmatig van te kijken hoeveel informatie je alleen al via een e-mailadres kunt opsporen.

 

Misschien is er een markt voor, maar als ik zoiets nodig zou hebben, zou ik die informatie eerder opslaan op een USB stick die ik altijd bij me heb. Of in een mailtje naar mezelf sturen, zodat ik daar altijd via webmail toegang toe heb.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo John,

 

Dank voor je reactie. Het email adres wordt nergens getoond op de site en daarnaast wordt de betreffende informatie ook nog via SSL verzonden.

 

Het is wel een terechte overweging, maar in vergelijking met vele andere sites en de informatie die daar vaak ondoordacht verzonden of geregistreerd wordt naar aanleiding van productvergelijkingen, verzekeringen, hypotheken, aankoopoverwegingen, onderhoudsvragen, etc. is dit relatief veilig.

 

Er wordt in tegenstelling tot veel sites expliciet geen persoonlijke informatie gevraagd en ik wil volledig transparant zijn.

 

Uit eigen ervaring weet ik wat er door veel mensen 'achtergelaten' wordt op het internet en hoe waardevol dit is voor bepaalde bedrijven. Tevens weet ik hoe bepaalde bedrijven met hun informatievoorziening omgaan, ondanks het beeld dat naar buiten toe geschetst wordt.

 

Daarnaast zijn alternatieven als usb en externe mail opslag m.i. in veel gevallen zelfs minder veilig.

 

Het staat mensen natuurlijk vrij een 'anoniem' mailadres te gebruiken. Een overweging voor de site is om ook het invoeren van het mailadres vrijwillig te maken en dan bepaalde functionaliteit (zoals het sturen van een herinneringsmail) niet beschikbaar

te stellen. Dan zou men kunnen volstaan met een anonieme/cryptische gebruikersnaam.

 

Maar zoals ik al zei, is jouw opmerking terecht en kan een drempel zijn. Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

 

Groet,

Harry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.