• 0

Wat vinden jullie van mijn website (catalogus) VomaSports

Omschrijving van je concept:

Een informerende website waarop ik de producten die ik aan voetbalverenigingen kan leveren laat zien. Het is dus GEEN webshop. De website moet er wel professioneel uit zien, maar het hoeft niet een 'fantastische website' te zijn. Met mijn beperkte budget en kennis m.b.t. websites maken wil ik een zo goed mogelijke website maken.

 

www.vomasports.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf de website via het programma Mijnwebwinkel van Logivert gemaakt. Het is dus een standaard website, waarin ik zelf de producten heb geïntegreerd. Ik heb de webwinkel modus uitgeschakeld. Dit omdat ik niet via de website wil verkopen, ik wil de producten via mijn website alleen laten zien.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil voetbalverengingen voetbalmaterialen aanbieden voor een betaalbare prijs. De merken die ik aanbiedt zijn dus niet de grote/dure merken, maar betaalbare merken. (wel met een goede kwaliteit)

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik probeer altijd de goedkoopste prijs te leveren aan de voetbalverenigingen. Dit in samenwerking met een goede kwaliteit en service.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat ik hier eerlijke feedback zal krijgen, waardoor mijn website er beter en functioneler van wordt. Feedback op alle gebieden dus!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Robbert,

 

Een paar opmerkingen:

 

Ik mis de "call to action". Je wilt er geen webshop van maken (waarom eigenlijk niet?) maar ik neem aan dat je wel wilt verkopen. Dus wat wil je dat ik doe als ik een interessant product op je site zie? Maak dat duidelijk en liefst op elke productpagina. "Bel/mail voor meer informatie", "Laat uw naam en telefoonnummer achter op het contactformulier en wij bellen u zo snel mogelijk terug", etc. Of bied de mogelijkheid om interessante producten op een persoonlijk "verlanglijstje" te zetten.

 

Productcategorieën waar geen producten in zitten zou ik vooralsnog weglaten.

 

Bij de teamkleding komt het een beetje vreemd over als je van het door jou geleverde merk zegt "op zijn top in de jaren zestig, zeventig en tachtig". Dan is het nu dus al meer dan 20 jaar over zijn top heen? Dat zou ik dus anders formuleren. En als je je alleen richt op voetbalverenigingen, dan zou ik die Engelse (doelgroep?) catalogus van 27,6 Mb splitsen (overbodige informatie over volleybal en rugby kleding), zodat die wat vriendelijker te downloaden is.

 

Je zegt dat je AV gedeponeerd zijn bij de KvK. Misschien dan ook even je KvK nummer vermelden?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback John, de meeste dingen heb ik meteen aangepast.

 

Waarom geen webshop? Ik ga op dit moment de producten eerst alleen aan voetbalverenigingen leveren. Niet aan de consument dus. Ik wil d.m.v. persoonlijk contact de bestellingen opnemen. Dus of door langs te gaan of per mail.

 

Weet iemand misschien waar en hoe ik goedkoop (gratis??) een contact formulier kan laten maken? En hoe ik deze op elke product pagina kan plaatsen?

 

 

Verder hoop ik van nog meer mensen feedback te krijgen

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er goed uit. Inderdaad zoals mijn voorganger al schreef moet je je KvK nummer vermelden. Verder vraag ik me af of dat de bedragen inclusief of exclusief omzetbelasting is. In de AV wordt weliswaar over exclusief geschreven maar dat heeft betrekking op offertes etc.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ga vrijdag naar de KvK om me in te schrijven, dus dan zal ik het KvK nummer ook op mijn website plaatsen. Handig om deze ook bij de algemene voorwaarden te plaatsen?

 

Daarnaast wil ik nog steeds weten waar ik het best kan vermelden dat ALLE prijzen inclusief BTW zijn.

 

Zijn er verder nog mensen die naar me website willen kijken om feedback te geven?

Link naar reactie
  • 0

Robbert, misschien kun je aan de onderzijde van elk blad een vermelding maken dat alle genoemde bedragen inclusief omzetbelasting zijn. Pas wel op, in de algemene voorwaarden heb je het over bedragen exclusief omzetbelasting.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Weet je budget niet, maar ik vind het 240p youtube filmpje niet zo geweldig. Ik zou een betere kwaliteit kiezen. Je kunt ook extern je filmje hosten. Volgens mij doet e.o.a. dochterbedrijf van Amazon dat en volgens mij vallen de kosten mee.

 

Vergeet niet dat het één van de eerste indrukken van je website is en als ik eerlijk ben vond ik dat filmpje er nogal negatief uitspringen

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Weet je budget niet, maar ik vind het 240p youtube filmpje niet zo geweldig. Ik zou een betere kwaliteit kiezen. Je kunt ook extern je filmje hosten. Volgens mij doet e.o.a. dochterbedrijf van Amazon dat en volgens mij vallen de kosten mee.

 

Vergeet niet dat het één van de eerste indrukken van je website is en als ik eerlijk ben vond ik dat filmpje er nogal negatief uitspringen

 

Inderdaad helemaal mee eens. Wat is de toegevoegde waarde? Slechte resolutie - misschien stond VomaSports op de voetbalshirtjes maar kon ik dit niet lezen door de slechte kwaliteit van het beeld. Ook YouTube oogt niet heel professioneel. Filmpjes met flash integregen ziet er veel beter uit (google op: flash integreren).

 

Zijn prijzen per stuk of per set, bij trainingshesjes is dit bijvoorbeeld niet vermeld.

Tevens zou ik daarnaast het gebruik van het woord (trainings)hesjes wat beperken, acht keer in acht zinnen.

 

Trainingshesjes

Trainingshesjes in 4 verschillende maten

 

Mesh trainingshesjes voor een zeer voordelige prijs! Door het gebruik van mesh zijn deze hesjes zeer licht in gewicht. Deze hesjes nemen weinig vocht op bij regen. De ideale trainingshesjes dus!

 

Deze hesjes zijn te verkrijgen in de volgende kleuren: Rood, Geel, Groen, Blauw, Oranje.

 

Deze hesjes zijn te verkrijgen in de volgende maten: Pupillen (50 cm x 45 cm), Junioren (57 cm x 48 cm), Mannen (65 cm x 50 cm), XL (72 cm x 65 cm).

 

Persoonlijk heb ik weinig verstand van dit soort producten maar ik kan me voorstellen dat meer mensen niet weten wat 'mesh' is, je zou wat informatie over het materiaal kunnen toevoegen (dit oogt professioneler en daarnaast vult het verhaal inhoudelijk aan).

Link naar reactie
  • 0

De link in je HL-handtekening werkt niet. Op de voorpagina zou ik een overzicht/matrix met productcategorieën plaatsen. In de bovenrand met grasprofiel zou ik afbeeldingen van specifieke/hardlopende producten toevoegen. De onderbalk kan creatiever, bijvoorbeeld ook weer met gras en bijvoorbeeld kalklijnen o.i.d. Op basis van het huidige beeldmateriaal kun je geen acquisitie plegen.

 

Waarom maak je geen offertesysteem of bestellijst van het systeem? Je help je conversie met de huidige opzet al bij voorbaat helemaal om zeep. Kun je niet alles direct leveren, of wat weerhoud je van een webshop, bijvoorbeeld met inlogsysteem of minimaal bestelbedrag? Trigger om een offerte aan te vragen voor een nog scherper aanbod o.i.d.

 

Betalen voetbalverenigingen BTW? En scholen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nog even over het filmpje.

 

Inderdaad twijfel ik ook aan de toegevoegde waarde. Maar goed, dat moet je zelf weten en je zou kunnen testen of bezoekers langer/korter blijven hangen met/zonder filmpje.

 

Een ander nadeel is dat steeds meer Pc's worden geleverd met een 64bits versie van Windows en dus ook een 64bits versie van IE (naast de 32bits natuurlijk).

 

Bijvoorbeeld (sorry) mijn moeder gebruikt altijd de 64bits versie van IE er daar draait Flash dus niet op.

 

Je hebt dus bezoekers die binnen komen op je website en vervolgens een wit vlak zien of zelfs een foutmelding

 

Link naar reactie
  • 0

Op de home pagina zou ik persoonlijk wat meer producten en leuke prijzen laten zien. Bij binnenkomst kreeg ik een vrij 'amateuristisch' gevoel en wilde ik eigenlijk al niet meer verder kijken, als er een paar goede producten of een leuke aanbieding staat dan zal dat mijn interesse beter vasthouden.

 

Waar staat VomaSports voor?

VomaSports staat voor goedkoop, kwaliteit en service. Goedkoop staat voor de goedkope verkoopprijzen die VomaSports hanteert. Kwaliteit staat voor de goede kwaliteit die VomaSports levert. Service staat voor de goede service die VomaSports levert.

 

Of goed uitdenken of niet vermelden is mijn mening. Goedkoop staat voor goedkoop, kwaliteit staat voor kwaliteit en goede service staat voor goede service? Vermeld dan wat VomaSport ziet als goede service (snel - misschien een binnen 24 uur bericht terug garantie, ervaren personeel - altijd iemand die direct vragen kan beantwoorden, persoonlijk - nooit een machine aan de telefoon, je komt als het nodig is gewoon nog even in persona langs), wat VomaSport ziet als kwaliteit en wat VomaSport ziet als goedkoop.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Het filmpje heb ik er inmiddels af gehaald.

Op de homepage heb ik nu mijn 'hoe werkt het' pagina geplaatst. Omdat ik duidelijk wil laten zien hoe het werkt.

 

Daaronder wil ik een aantal producten gaan tonen met de prijs erbij. Dit om duidelijk te laten zien dat de producten echt 'betaalbaar' zijn.

 

 

De meeste producten lever ik pas voordat het seizoen begint. Omdat ik in mei de totale bestelling ga doen. Dus vandaar dat ik mensen niet meteen via de website wil laten betalen. Vandaar dat ik er geen webshop van maak nu. Voor volgend jaar staat dit wel op de planning.

 

Een offerte systeem of iets in die vorm zou wel perfect zijn. Weet iemand hoe ik dit kan maken en in de website kan laten integreren. Via het programma dat ik gebruik Mijn webwinkel van Logivert kan dit namelijk niet. Iemand een oplossing?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de artikelpagina's gewijzigt naar een wat ik hoop wat meer overzichtelijke situatie.

 

Daarnaast heb ik de winkelwagen functie ingeschakeld.

 

Ik weet dat mijn bestel pagina nog lange na niet goed is.

 

Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Robbert08,

 

Ik vind je taalgebruik nogal vaag en daarmee wekt het niet echt mijn interesse/vertrouwen.

 

Noem gewoon de feiten en wees concreet.

 

-ga importen i.p.v. zal importeren

-voegt deze informatie (importeren) iets toe (?) ik denk dat een klant met name geïnteresseerd in je prijs en de geboden kwaliteit.

-waarom zeggen dat je goedkoop/betaalbaar bent (?), noem gewoon je prijs, klanten zijn slim genoeg om vervolgens zelf te bepalen of je goedkoop bent

 

Je product foto's vind ik ook niet best. Een goed verzorgde en duidelijke website roept vertrouwen op. De website is het eerste wat klanten van je zien ( = eerste indruk). Ik zou daar heel erg rekening mee houden.

 

Zomaar wat opmerkingen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

 

Groet Tomatito.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Tomatito,

 

De producten heb ik zelf niet hier liggen, dus mooie foto's maken gaat niet lukken.

 

 

Ik wil graag aan jullie vragen of jullie naar mijn bestelpagina's kunnen kijken. Deze moeten denk ik een stuk beter, kunnen jullie hier tips over geven?

 

Daarnaast komen er deze week nog een aantal artikelpagina's bij. Zoals trainingspakken en andere kledingstukken.

 

Ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
  • 0

Je bestelpagina's moeten mogen inderdaad een stuk beter.

 

Om maar een paar dingen te noemen in stap 1:

 

- waarom "land" in het Engels?

- ik moet kiezen tussen 0-10 kg en 10-30 kg, maar hoe moet ik als klant weten hoe zwaar de producten zijn?

- waarom moet ik een betaalmethode kiezen als je maar één betaalmethode hebt?

- snapt jouw doelgroep wat "met login bestellen" betekent?

- wat moet ik invullen achter "Inloggen:", wil je een e-mailadres of een gebruikersnaam?

- je "wachtwoord" veld is korter dan je "inloggen" veld

- waarom "Bestelling annuleren" als grootste button, je wilt toch liever niet dat ze annuleren?

 

En bij "Registreren":

- waarom zijn de wachtwoordvelden niet verplicht (geen *)?

- ook hier zijn de wachtwoordvelden korter dan de overige velden

- 2 x wachtwoord is wellicht nog logisch, maar 2 x e-mailadres voelt alsof je mij wel erg dom vindt ...

- sommige mensen wonen niet in een stad, dus liever "Woonplaats"

 

En als ik een fout maak bij het invullen van mijn gegevens, maak je alles leeg en zeg je "Voer a.u.b. gegevens opnieuw in" ... Aaarrrghhh!!!

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt voor je reactie John,

 

Ik maak gebruik van een standaard pakket van Logivert 'Mijnwebwinkel 5'

Een aantal dingen die je opnoemt hebben met de lay out te maken, ik ga eens kijken of ik deze dingen kan aanpassen. Het zal vast kunnen, ik moet alleen even uitzoeken hoe het moet.

 

Ik ga hieronder even jou vragen proberen te beantwoorden en soms proberen uit te leggen hoe ik dit op ga lossen:

 

- waarom "land" in het Engels? Weet ik niet, ga ik uitzoeken of ik dat kan veranderen

- ik moet kiezen tussen 0-10 kg en 10-30 kg, maar hoe moet ik als klant weten hoe zwaar de producten zijn? Dat is een goeie, jij misschien iets wat ik hier aan kan doen? Ik zelf weet ook niet de exacte gewichten van de producten en verpakkingen namelijk. Misschien iemand die hier een alternatief voor heeft?

- waarom moet ik een betaalmethode kiezen als je maar één betaalmethode hebt? Hier komen snel andere betaalmethoden bij

- snapt jouw doelgroep wat "met login bestellen" betekent? de login is een mogelijkheid, geen verplichting. Ik kan de login eigenlijk helemaal laten verdwijnen omdat ik deze niet gebruik. Ik heb de login verwijderd

- wat moet ik invullen achter "Inloggen:", wil je een e-mailadres of een gebruikersnaam? Login is verwijderd

- je "wachtwoord" veld is korter dan je "inloggen" veld Login is verwijderd

- waarom "Bestelling annuleren" als grootste button, je wilt toch liever niet dat ze annuleren? Inderdaad, ik ga kijken hoe ik dit aan kan passen

 

En bij "Registreren":

- waarom zijn de wachtwoordvelden niet verplicht (geen *)?

- ook hier zijn de wachtwoordvelden korter dan de overige velden

- 2 x wachtwoord is wellicht nog logisch, maar 2 x e-mailadres voelt alsof je mij wel erg dom vindt ...

- sommige mensen wonen niet in een stad, dus liever "Woonplaats"

 

Stad ga ik proberen te veranderen in woonplaats. Ook voor deze dingen geldt namelijk weer dat dit bij het standaard lay out van Logivert hoort.

 

Ik vraag me nu trouwens af, is het wel slim van me om de gehele login er uit te halen? Mensen die vaker terug komen bij mij, hebben zij geen behoefte aan een login?

 

Nogmaals dank John!

 

Ik hoor graag nog tips en reacties van jullie!

Link naar reactie
  • 0

Ik maak gebruik van een standaard pakket van Logivert 'Mijnwebwinkel 5'

Een aantal dingen die je opnoemt hebben met de lay out te maken, ik ga eens kijken of ik deze dingen kan aanpassen. Het zal vast kunnen, ik moet alleen even uitzoeken hoe het moet.

 

Voor hulp met de aanpassingen kun je altijd het forum raadplegen.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 1

Vraagt u google hier eens wat Google van uw website vind: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none

In uw geval blijkt dat Google geen idee heeft waar uw site over gaat.

Er zou dus een enorme alarmbel af moeten gaan!. Als Google het niet weet, dan komt u ook niet in de search engines naar boven.

 

Ok, proef op de som. Ga naar google en vul een van uw lange lijst (veel te veel) keywords in: voetbalmaterialen, voetbalmateriaal, vomasports, trainingsmaterialen; trainersmaterialen, trainingsmateriaal, voetbaldoelen, markeringsschijven, voetbal, voetbaltraining, teamkleding, speedsoccer, speedsoccer court, indoor voetbal, voetbaldoelen, kledinglijn, huisstijl voetbalvereniging, kledinglijn voetbalvereniging.

 

Ik voer "voetbalmaterialen" in en u staat niet in de top 10. Behalve dat dit een zeer generiek woord is, immers dit kan over voetbalschoenen gaan, maar ook over sticker (ik overdrijf hier een beetje, maar ik wil een punt maken). Los daarvan blijkt daar maar 390 keer in heel Nederland naar gezocht te worden.

Lijkt mij persoonlijk een totaal onbelangrijk keyword. Daarnaast is de concurrentie ook nog eens 'hoog' te noemen. Maar goed. En nu nog iets heel belangrijks; het woord voetbalmaterialen komt niet eens op uw eigen homepagina voor. Hoe kan u dan verwachten dat Google u voor deze pagina hoog in de zoekresultaten zet?

 

Als u niet in de top 10 staat, blijkt u op een dergelijk keyword nog 2,5% kans te hebben om op de volgende pagina tussen de andere concurrenten gevonden te worden. Met 390 zoekers, is dit dus volkomen te verwaarlozen.

 

Mijn advies: Ga naar de bovengenoemde link en ga eens beginnen om hier goede keyword research te gaan toepassen en vervolgens de website hierop aan te passen.

 

Overigens, ik zeg alles met erg veel respect voor u en uw website. Ik zie dat u er erg veel moeite, tijd en geld in gestoken hebt. En kritiek leveren is veel eenvoudiger dan het doen.

 

Ik spreek uw site alleen aan op basis van mijn vak en uw verzoek om mijn mening te geven.

 

Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb geholpen. Het spijt mij dat het een beetje vervelend bericht is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jack Brutschin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.