Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor mijn onderneming, een stenen winkel en een website waarop ik mijn diensten aanbied :). Mijn onderneming zal uit verschillende onderdelen bestaan. Een stukje detailhandel en een stukje diensten en ook combinaties hiervan......nou loop ik behoorlijk, zoals waarschijnlijk zovelen, stuk op het financiele plan. ???
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen....Ik heb bij de KvK een seminar bijgewoond 'financiën voor starters' waardoor ik in ieder geval te weten ben gekomen dat ik een exploitatie- en een liquiditeitsbegroting moet maken en hoe die ongeveer in elkaar steken.. ::)...dat vind ik al heel wat eigenlijk! :-[
Nu kom ik in de exploitatiebegroting een paar termen tegen die ik moeilijk kan definiëren, namelijk, inventaris, verkoopkosten, aanloopkosten en afschrijvingen. :-\
Bij de verkoopkosten bijvoorbeeld loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik heb uiteraard gezocht naar dedefinitie van verkoopkosten en heb ook gevonden wat ik zocht.....Ik kwam op zakelijk.infoyo.nl en vond een mooi lijstje met een checklist, waaronder; presentatiekosten, promotiekosten en overig
Nou staan hier een paar punten tussen als; reclamebord gevel, verf en behang waarvan ik niet begrijp dat ze onder verkoopkosten worden gezien. Deze onderdelen staan namelijk ergens anders weer als 'aanloopkosten' of 'inventaris'......
Ik vraag me nu af hoe ik de kosten precies moet verdelen onder inventaris, aanloopkosten en verkoopkosten.....en dan heb je ook nog afschrijvingen......HELP!
Of maakt het niet zoveel uit onder welke noemer ik ze plaats?
Heeft iemand tips voor me of een voorbeeld van een financiële begroting van een stenen winkel?
Kan het zijn dat het al ergens op deze site te vinden is maar dat ik het niet gevonden heb?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hillie070
hillie070
???
Hallo allemaal!
Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor mijn onderneming, een stenen winkel en een website waarop ik mijn diensten aanbied :). Mijn onderneming zal uit verschillende onderdelen bestaan. Een stukje detailhandel en een stukje diensten en ook combinaties hiervan......nou loop ik behoorlijk, zoals waarschijnlijk zovelen, stuk op het financiele plan. ???
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen....Ik heb bij de KvK een seminar bijgewoond 'financiën voor starters' waardoor ik in ieder geval te weten ben gekomen dat ik een exploitatie- en een liquiditeitsbegroting moet maken en hoe die ongeveer in elkaar steken.. ::)...dat vind ik al heel wat eigenlijk! :-[
Nu kom ik in de exploitatiebegroting een paar termen tegen die ik moeilijk kan definiëren, namelijk, inventaris, verkoopkosten, aanloopkosten en afschrijvingen. :-\
Bij de verkoopkosten bijvoorbeeld loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik heb uiteraard gezocht naar dedefinitie van verkoopkosten en heb ook gevonden wat ik zocht.....Ik kwam op zakelijk.infoyo.nl en vond een mooi lijstje met een checklist, waaronder; presentatiekosten, promotiekosten en overig
Nou staan hier een paar punten tussen als; reclamebord gevel, verf en behang waarvan ik niet begrijp dat ze onder verkoopkosten worden gezien. Deze onderdelen staan namelijk ergens anders weer als 'aanloopkosten' of 'inventaris'......
Ik vraag me nu af hoe ik de kosten precies moet verdelen onder inventaris, aanloopkosten en verkoopkosten.....en dan heb je ook nog afschrijvingen......HELP!
Of maakt het niet zoveel uit onder welke noemer ik ze plaats?
Heeft iemand tips voor me of een voorbeeld van een financiële begroting van een stenen winkel?
Kan het zijn dat het al ergens op deze site te vinden is maar dat ik het niet gevonden heb?
Ik hoop spoedig wat te horen!
alvast bedankt!
Groetjes ;D
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag