• 0

webwinkel mag niet aan huis gevestigd worden

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Inlijsten doet een Amerikaan bij een DIY shop-in-shop bij een hobby shop (Michael's of dergelijke) waar ze alle gereedschap en begeleiding in huis hebben om je daarmee te helpen. En zou het niet lukken, bieden ze je een inlijster.

 

 

Odems gaat je zo een marktaandeel geven waaruit blijkt dat dhz-lijsten niet zoveel voorstellen in de VD in vergelijking met de speciaalzaak. ;D

 

Ik belever al bijna 25 jaar de serie-productie industrie van lijsten. Pas de laatste jaren ben ik me ook op de inlijsters en dus kleinere bedrijven gaan richten. 80% van de lijsten komt idd uit serieproductie. Ook in dat segment is kwaliteitsverschil een bedrijf als Nielsen International heeft altijd zijn neus opgehaald voor productie in China en produceert nog steeds gewoon in Rheda. Uiteraard wel met de nodige problemen. Nu lijken ze toch gelijk te krijgen, want andere grote bedrijven, die in China produceerden, zijn alweer bezig om die weer naar hier te verplaatsen. Men heeft teveel problemen ondervonden en de kosten in China incl. transporten, gaan ook behoorlijk oplopen.

De speciaalzaak kan alles inlijsten. Desnoods een oude portemonnee van je moeder ter aandenken. De prijzen zijn er dan ook naar. Vooral in de VS zijn die mensen nog heel ouderwets en ambachtelijk bezig. Het is door alle ontwikkelingen wel een uitstervend ondernemerschap. In de VS zijn de inlijsters ook heel actief als community. Zo zitten ze samen met ca 14000 op een forum om hun wel en wee te bespreken en om elkaar evt. te helpen. De twee grootste beurzen waren vorig jaar bijna dood. Nu is er weer een nieuwe beurs gekomen in Las Vegas en die heeft begin dit jaar goed gedraaid. Veel inlijsters spreken dan ook samenkomsten via het forum af en maken er wat gezelligs van.

Grappig om te weten;

Inlijsters 20% van het aantal lijsten --> 80% van de omzet

Ser. prod. 80% van het aantal lijsten --> 20% van de omzet

Link naar reactie
  • 0

Custom Inlijsten is in de VS tenminste voor velen een "lifestyle business". In ieder geval zou ik mijn beeld van de 300,000,000 Amerikanen maar voorzichtig hiervandaan hgaan halen, want het zou kunnen zijn dat ze niet een volledige beeld aangeven.

 

Van de 14000 op de forum, hoeveel werken heel ouderwets en ambachtelijk vanuit huis? En heel nieuwewets, via internet?

 

Zouden die, volgens jou, ook moeten voldoen aan alle regels die een Michaels of een dergelijke hobby bedrijf moet? Want dat raakt hun omzet ook wel aan, hoor.

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

De VS inlijsters laten zich niet veel voorschrijven hoor.

 

Overigens heb ik ook in de serie-productie een grote klant in de VS. En een wereldwijd opererend bedrijf als Larson Juhl is ook mijn klant.

 

Ik heb wel eens een discussie aangezwengeld om manieren te vinden om hun omzet te vergroten. Het probleem is dat de situatie voor bijna elke inlijster verschillend is. Stedelingen zijn natuurlijk wel vergelijkbaar. Maar er zitten er ook velen op het platte land en dat is allemaal verschillend. Ze moeten dan proberen de lokale bevolking op de juiste manier te benaderen. Sommigen zijn er snoep bij gaan verkopen, om meer aanloop te krijgen. Anderen zijn meer goedkope standaard lijsten gaan verkopen. Weer anderen richten zich op een deel van het leger.

Link naar reactie
  • 0

De VS inlijsters laten zich niet veel voorschrijven hoor.

 

 

 

En hoe zit dat met de webwinkeliers in Nederland dan? ;)

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.