• 0

webwinkel mag niet aan huis gevestigd worden

Aanbevolen berichten

  • 0

Mr. Bean heeft al eens grappig laten zien hoe leuk het is om een kaartje naar jezelf te sturen. Daar heeft iedereen hartelijk om gelachen natuurlijk, maar we zijn echt niet zover meer af van dergelijke taferelen. Een bloemetje gaan kopen voor je vrouw, verandert in een bloemetje laten bestellen door bloemen.nl. En natuurlijk overdrijf ik, maar deze ontwikkelingen gaan enorme sociale gevolgen krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin die je verkondigd (geen persoonlijke aanval).

Ik voel me eerder een winnaar dankzij internet als een verliezer.

En minder sociale contacten door internet? Denk het toch niet, heb nog nooit met zoveel mensen van over de hele wereld contact gehad, en dan dus niet enkel via e-mail maar ook in real live.

 

B.V. mijn vriendin ken ik via internet (nu alweer 9 jaar samen).

 

Maar ook zakelijk... mijn netwerk van contacten is zeer veel groter dan het geweest zou zijn zonder internet.

 

Wat mij betreft is het dan ook gewoon doendenken dat je in een isolement terecht zou komen door internet en is dat echt iets voor mensen die bang zijn voor het onbekende.

Link naar reactie
  • 0

 

Gemeenten doen er beter aan lokaties te creëren waar lokale webwinkels èn kleine detaillisten hun mini-dc's kunnen vestigen.

 

Hoeft niet zo moeilijk te zijn. De meeste steden hebben als self-storage-achtige bedrijven binnen de grenzen zoals shurguard.

de partij waar ik het over had is dus een samenvoeging van beide: een mini-DC en een self-storage en ook nog de mogelijkheid voor volledig fulfilment

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

krijg ik toch net maar weer eens een bevestiging van mijn gelijk.

Krijg ik net een e-mailtje dat ik gewoon omdat mijn e-mail adres ergens op internet gevonden is een geweldige reis naar Hawai gewonnen heb. moet je eens zien wat een mensen ik weer ga ontmoeten door mijn online aanwezigheid.

 

Hoef ik enkel nog maar even het mailtje voor te beantwoorden met wat persoonlijke informatie.

 

En dan maar zeggen dat je door internet in een sociaal isolement zou raken ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er helemaal niks op tegen dat men reageert en stelt dat ik dwaasheid etaleer. Voor een deel zal dan misschien ook wel zijn. Ik zelf communiceer ook via internet en ik pluk ook de vruchten van het ophalen van informatie e.d. Ik heb echter het observeren niet losgelaten.

 

Een blik in de toekomst (binnen enkele jaren)

 

Je bestelt in Japan een robot, die je als partner kunt "gebruiken". De robot is zowel praktisch als mentaal geweldig geavanceerd en biedt eigenlijk alleen nog maar voordelen. I.p.v. het stellen van lastige vragen en last te hebben van stemmingswisselingen, is de robot extreem positief ingesteld en staat eigenlijk altijd klaar om je te ondersteunen. En wat een weelde. Je functioneren gaat nu ineens veel beter en je economische resultaten stijgen met de week. Je "partner" is ook zelflerend en stelt het eigen functioneren voortduren bij, om zichzelf te verbeteren.

Link naar reactie
  • 0

krijg ik toch net maar weer eens een bevestiging van mijn gelijk.

Krijg ik net een e-mailtje dat ik gewoon omdat mijn e-mail adres ergens op internet gevonden is een geweldige reis naar Hawai gewonnen heb. moet je eens zien wat een mensen ik weer ga ontmoeten door mijn online aanwezigheid.

 

Hoef ik enkel nog maar even het mailtje voor te beantwoorden met wat persoonlijke informatie.

 

En dan maar zeggen dat je door internet in een sociaal isolement zou raken ;D

 

Veel plezier met de kleine lettertjes. Leuk dat ze nu deze methode gevonden hebben.

Link naar reactie
  • 0

krijg ik toch net maar weer eens een bevestiging van mijn gelijk.

Krijg ik net een e-mailtje dat ik gewoon omdat mijn e-mail adres ergens op internet gevonden is een geweldige reis naar Hawai gewonnen heb. moet je eens zien wat een mensen ik weer ga ontmoeten door mijn online aanwezigheid.

 

Hoef ik enkel nog maar even het mailtje voor te beantwoorden met wat persoonlijke informatie.

 

En dan maar zeggen dat je door internet in een sociaal isolement zou raken ;D

 

Veel plezier met de kleine lettertjes. Leuk dat ze nu deze methode gevonden hebben.

 

Kleine lettertjes? ik dacht dat dat een vlekje op mijn scherm was. ;)

Link naar reactie
  • 1

Hoewel het eigenlijk niet echt samen hangt met het onderwerp van dit topic (webwinkels aan huis) wil ik hier toch even mijn statement maken omdat het nu toch meer op een discussie over online vs. offline kopen begint te lijken.

 

De maatschappij veranderd nu eenmaal continue. Je kan het jammer vinden dat elk dorp niet meer gewoon 1 slagerij, 1 bakker en 1 groenteboer heeft waar iedereen kwam en waar iedereen elkaar kende, maar dat is al zo'n 50 jaar niet meer het geval. Individualisering is aan de orde van de dag. Men wilt niet meer dat anderen weet wat men uit voert. Vroeger (begin 1900s) wist iedereen van elk ander in het dorp wat men deed en was er ontzetten veel sociale controle. Na de WOII werd het begrip privacy uitgevonden en sinds dien wilt iedereen er zo veel mogelijk van hebben. Er zijn hele wetgevingen om dit te waarborgen. Als je vanuit huis besteld dan heb je meer privacy dan wanneer je dat in de stad doet. Dat wil de consument anno 2011 nou eenmaal.

 

Een andere reden is dat het eigenlijk onlogisch is dat het jouw tijd en moeite moet kosten om naar de stad te gaan (nota bene wanneer de winkel geopend is, dus niet op een tijdstip wanneer het jouw uit komt) om een product te kunnen kopen. Dat is een achterhaald idee. Waarom jou jij naar de stad moeten gaan, tijd verspillen aan het uitzoeken van het product en het dan pas kunnen kopen? Het is zelfs mogelijk dat als je naar de stad gaat dat de winkels niet hebben wat jij wilt kopen! Dan ben je voor niets al die tijd kwijt. Waarom helemaal naar de stad toe gaan als je het ook vanuit huis kunt bestellen en dat het product dan naar jou toe komt!? Bovendien is internet nooit uitverkocht en biedt internet alle producten die er maar gemaakt worden. Je grijpt dus nooit mis en heb de meeste keus! Om nog maar te zwijgen van het gemak waarop je verschillende producten met elkaar kunt vergelijken.

 

Dit zijn slechts twee van de vele redenen waarom fysieke winkels zoals we die nu ken(d)(n)en uiteindelijk zullen verdwijnen.

Of dat wenselijk is voor de maatschappij waar we in leven, dat kan je betwijfelen. Je kan het echter niet tegen houden.

Link naar reactie
  • 0

Mr. Bean heeft al eens grappig laten zien hoe leuk het is om een kaartje naar jezelf te sturen. Daar heeft iedereen hartelijk om gelachen natuurlijk, maar we zijn echt niet zover meer af van dergelijke taferelen. Een bloemetje gaan kopen voor je vrouw, verandert in een bloemetje laten bestellen door bloemen.nl. En natuurlijk overdrijf ik, maar deze ontwikkelingen gaan enorme sociale gevolgen krijgen.

 

Inderdaad, en ze komen ook voort uit enorme sociale veranderingen. Wat ik er moeite mee heb is de dwang om de keuzes van anderen te beperken. Omdat mensen het leuk vinden om een bakker, een slager, en een groenteboer te hebben in een dorp, dan mogen webwinkels aan allerlei ontoepasbaar regels voldoen. Als er nieuwe regels uberhaupt nodig zijn dan pas ze aub aan de huidige werkelijkheid en niet op een nooit-bestaande imago van hoe goed it eens was geweest.

 

Keer op keer proberen overheden zulke trukjes en keer op keer lukt het ze niet. Verandering is gewoon niet terug te draaien. En ook met de veranderingen gaan mensen toch hun problemen oplossen, hun levens verbeteren, hun geluk zoeken.

 

Er is geen enkele reden dat het bestaan van webwinkels, de dood van alle brick en mortar winkels moet betekenen. Maar wel is het zo dat veranderingen in de maatschappij eisen eenmaal veranderingen in de infrastructuur van de maatschappij, onder andere winkels.

 

Want de mensen in de maatschappij bestaan niet om het infrastructuur te bedienen maar andersom, of zie ik dat verkeerd?

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

ik begrijp ook niet waarom je panisch al het oude in stand moet willen proberen te houden door all het nieuwe zo moeilijk mogelijk te maken.

Kennelijk is er steeds minder vraag naar de oude situatie en dan kan je dat wel in stand willen houden maar als er geen/minder vraag meer naar is is dat natuurlijk onzinnig.

 

Als er werkelijk nog vraag naar aparte bakkers, groenteboeren en andere stenen winkels zou zijn blijven ze vanzelf wel bestaan.

De mensen die dat echter perse willen moeten gewoon beseffen dat ze waarschijnlijk bij een uitstevend ras behoren.

Link naar reactie
  • 0

Gave discussie .

 

Geloof er weinig van dat je in een sociaal isolement zou komen vanwege internet, dat is maar precies zoals de aard van het beestje is. Mogelijk zijn er idd mensen die dan alles bestellen via internet en amper anderen zien, maar daarentegen kan je met gelijkgestemden juist heel gemakkelijk contacten leggen, neem bijv HigerLevel zelf!

 

persoonlijke noot: net als Vossie ben ik zelf eveneens mijn partner tegengekomen via internet en inmiddels wonen we alweer 7 jaar samen, waarvan 1 1/2 jaar als getrouwd stel.

 

Over het laten afleveren van voedingsmiddelen gesproken, het was in 2004 nog verdomd moeilijk , zo niet onmogelijk dat voor elkaar te krijgen. Ik was toen geveld door een ernstige ziekte en na thuiskomst kon ik nog geen 50 meter zelfstandig lopen. Kon niets laten thuisbezorgen zonder daarvoor zelf eerst naar de winkel te gaan. De thuisbezorgservice van AH bestond toen alleen nog in de allergrootste steden..

Dus wat dat betreft is internet een enorme zegen voor ouderen die niet meer goed kunnen lopen en nu veel eerder naar een duur bejaardenhuis moeten!

 

Even zakelijker, het is keer op keer zo dat wetgeving ondernemersschap belemmert en heus niet iedereen is een beunhaas. Excessen zullen er altijd zijn, met en zonder wetgeving. Maar het zijn juist vaak de goedwillenden die gestraft worden door wetten, omdat de kwaadwillenden dit toch aan hun laars lappen!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik bestel alleen online als ik het niet in een stenen winkel op voorraad kan kopen.

 

Nadeel van de Nederlandse E-commerce is nog altijd dat je een halve dag vrij moet nemen om het pakket te ontvangen.

 

 

Er is eerst een revolutie nodig in post-land.

Link naar reactie
  • 0

De wereld is kompleet van charmes en gevoel ontdaan. Ouderwetse gezinnen bestaan niet meer, omdat zowel vader als moeder een voltijdse baan moeten hebben om de vaste lasten op te kunnen brengen.

 

Het is nog veel erger opa Odems. In de VS is de koopkracht* (en de arbeidsproductiviteit) toegenomen dankzij WalMart dat vrijwel alle gangbare detailhandel wegconcurreert met megastores in de periferie en alle gangbare leveranciers uitmelkt tot ze omvallen. Vader en moeder werken daar fulltime-plus voor een mini-minimum (zodat hun koopkrachteffect nil is) en grootouders krijgen een baantje als greeter. Heeft nix met feminisme of internet te maken.

 

* gemiddelde koopkracht neemt toe omdat kleine toplaag enorm veel verdient.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als er werkelijk nog vraag naar aparte bakkers, groenteboeren en andere stenen winkels zou zijn blijven ze vanzelf wel bestaan.

De mensen die dat echter perse willen moeten gewoon beseffen dat ze waarschijnlijk bij een uitstevend ras behoren.

 

En over de laatste opmerking van Vossie gesproken mbt bakkers, etc. : heel veel van zulke zaken moeten sluiten, niet alleen omdat de vraag ernaar afneemt doordat een supermarkt die veel goedkoper kan aanbieden, maar ook omdat de vaste lasten domweg veel te hoog zijn. Zou je juist WEL bedrijvigheid toestaan in woonbuurten , zoals in dit draadje de leidraad is, dan zou er mogelijk juist wel weer vraag naar zulke winkeltjes zijn en dan met name naar avondwinkels die zich niet aan die idiote beperkte winkelsluitingstijden moeten houde , dus bijv pas opengaan vanaf 5 uur 's middags en dan tot middernacht of 1 uur open zijn, dat zie je ind e VS veel.

En kennelijk is men bijv in Houston (?) overgegaan op het totaal afschaffen van vestigingsvergunning wat tot heel interessante ontwikkelingen heeft geleid en files veel en veel minder voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Nadeel van de Nederlandse E-commerce is nog altijd dat je een halve dag vrij moet nemen om het pakket te ontvangen.

 

Volgens mij is dat weer opgelost met de Kiala ophaalpunten? Hier kun je je pakje laten afleveren en ophalen wanneer het je uitkomt dacht ik?

 

Over de online vs offline discussie, ik denk niet dat alle winkels gaan verdwijnen. Wel zullen specifieke winkels verdwijnen zoals het inderdaad de afgelopen jaren met de bakker, groenteboer etc is gegaan. Mode zal niet zo snel verdwijnen denk ik? Mensen willen graag nog passen ter plekke in plaats van de rompslomp van het terugsturen als het niet past.

 

Over beleving gesproken, shoppen op zaterdag is ook niet mijn ding. En ik denk ook niet dat de verkopers van bijvoorbeeld Belcompany zo veel meer kennis hebben als wat je zelf op internet kunt nakijken, dus de deskundigheid van de verkoper is niet altijd een pluspunt bij fysiek winkelen.

 

Aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken dat we alles alleen vanuit huis moeten bestellen en in een mini-DC moeten ophalen. Shoppen heeft ook een sociale kant, gezellig met vrienden of familie weg. Dit gevoel beleef je niet op de facebook pagina van het bedrijf.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Walmart wordt gehaat door elke kleine zelfstandige in de VS. Logisch, maar ik snap ook wel dat dit soort ontwikkeling onvermijdbaar is. Een van de laatste nog overgebleven ambachten, die Walmart nog niet heeft kunnen inpikken, is dat van de inlijsters. Er worden wel allerlei pogingen toe gedaan en natuurlijk verkoopt Walmart Chinese lijsten ver onder de kostprijs van lokaal geproduceerde lijsten. Walmart loopt in deze branche tegen het feit aan, dat ze domweg expertise en kennis missen om alles te kunnen maken wat een inlijster kan. Het is al voorgekomen dat medewerkers van Walmart bij de inlijster komt kijken en vragen, hoe bepaalde werkzaamheden worden gedaan. Daarnaast begint een steeds groter aantal Amerikanen zich af te zetten tegen de golf Chinese producten. Kleinere bedrijven die zelf produceren, adverteren daarmee en vermelden met trots dat hun producten echt in de VS zijn gemaakt.

Ik ben nog geen Opa hoor. Ook al snap ik wel dat ik eigenlijk niks tussen jullie "novilisten" te zoeken heb. ;)

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast begint een steeds groter aantal Amerikanen zich af te zetten tegen de golf Chinese producten. Kleinere bedrijven die zelf produceren, adverteren daarmee en vermelden met trots dat hun producten echt in de VS zijn gemaakt.

 

en zo past de markt zich steeds zelf wel aan naar waar vraag naar is en bepaald uiteindelijk de consument zelf wel waar, wat en hoe ze kopen.

Daar hebben we helemaal geen overheid voor nodig die met allemaal achtelijke regeltjes probeerd te markt te dwingen te zijn zoals in hun (verouderde) ogen ideaal is

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dat weer opgelost met de Kiala ophaalpunten? Hier kun je je pakje laten afleveren en ophalen wanneer het je uitkomt dacht ik?

 

Over de online vs offline discussie, ik denk niet dat alle winkels gaan verdwijnen. Wel zullen specifieke winkels verdwijnen zoals het inderdaad de afgelopen jaren met de bakker, groenteboer etc is gegaan. Mode zal niet zo snel verdwijnen denk ik? Mensen willen graag nog passen ter plekke in plaats van de rompslomp van het terugsturen als het niet past.

 

Over beleving gesproken, shoppen op zaterdag is ook niet mijn ding. En ik denk ook niet dat de verkopers van bijvoorbeeld Belcompany zo veel meer kennis hebben als wat je zelf op internet kunt nakijken, dus de deskundigheid van de verkoper is niet altijd een pluspunt bij fysiek winkelen.

 

Aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken dat we alles alleen vanuit huis moeten bestellen en in een mini-DC moeten ophalen. Shoppen heeft ook een sociale kant, gezellig met vrienden of familie weg. Dit gevoel beleef je niet op de facebook pagina van het bedrijf.

 

Groet, Martin

Mbt mode zie je helaas wel een kwalijke ontwikkeling dat mensen doodgemoedereerd komen passen in een winkel en dan zelfs het lef hebben om hardop toe te geven hetzelfde product dan online te willen komen.

 

Als je heel specifiek naar een product op zoek bent wat gewoon moeilijk te vinden is, dan moet je soms wel. En zelfs dan is het lastig bijv als je in de winter graag sandalen wilt kopen of een maat draagt die haast niet verkocht wordt.

In het laatste geval heb je maatkleding, dat kan zich tegenwoordig bijna niemand meer veroorloven maar was vroeger veel gewoner..

 

Wat vinden jullie van de plannen om diensten voortaan met 6% te belasten en goederen met 19% ? Persoonlijk vind ik dat alle tarieven naar 6% zouden moeten gaan, dát zou de economie pas een stimulans geven!

Link naar reactie
  • 0
Persoonlijk vind ik dat alle tarieven naar 6% zouden moeten gaan, dát zou de economie pas een stimulans geven

 

dat betweiffel ik, ervaring leert dat die btw verlaging niet ten goede komt van de consument maar aan de winstmarge van de bedrijven.

Volgens mij was dat bij de schilders branche dat BTW tijdelijk verlaagd was en dat bleek dat dat voordeel niet aan klant doorgegeven werd.

 

Bovendien als ik de berichten zo lees is de kans groter dat de BTW binnenkort naar 21% zal gaan

Link naar reactie
  • 0

De BTW? Dat is al veel te hoog. Ooit is beloofd dat met de BTW de belasting op arbeid omlaag zou gaan.

 

Dit is nooit gebeurd, beiden, BTW and Inkomstenbelasting zijn (bijna) nooit verlaagd geweest, zeker niet naar ratio % inkomsten van va BTW.

 

 

Nou niet aankomen dat alles zo mooi is geregeld hier. Dat klopt gewoon niet als je er objectief naar kijkt, je krijgt veel minder voor meer geld.

Link naar reactie
  • 0

Walmart wordt gehaat door elke kleine zelfstandige in de VS. Logisch, maar ik snap ook wel dat dit soort ontwikkeling onvermijdbaar is. Een van de laatste nog overgebleven ambachten, die Walmart nog niet heeft kunnen inpikken, is dat van de inlijsters. Er worden wel allerlei pogingen toe gedaan en natuurlijk verkoopt Walmart Chinese lijsten ver onder de kostprijs van lokaal geproduceerde lijsten. Walmart loopt in deze branche tegen het feit aan, dat ze domweg expertise en kennis missen om alles te kunnen maken wat een inlijster kan. Het is al voorgekomen dat medewerkers van Walmart bij de inlijster komt kijken en vragen, hoe bepaalde werkzaamheden worden gedaan. Daarnaast begint een steeds groter aantal Amerikanen zich af te zetten tegen de golf Chinese producten. Kleinere bedrijven die zelf produceren, adverteren daarmee en vermelden met trots dat hun producten echt in de VS zijn gemaakt.

Ik ben nog geen Opa hoor. Ook al snap ik wel dat ik eigenlijk niks tussen jullie "novilisten" te zoeken heb. ;)

 

Amerikanen adverteren "Made in the USA" trots sinds mijn vader's tijd. In mijn jeugd was was het "afzetten" tegen "Made in Japan", nu is het "Made in China". Dit heeft niks te maken met recentelijke ontwikkelingen maar met een culturele neiging om zelfstandig te zijn en de rest van de wereld te laten varen. (Zie ook "American Exceptionalism").

 

Je verhaal over inlijsten erken ik zelf niet. Inlijsten doet een Amerikaan bij een DIY shop-in-shop bij een hobby shop (Michael's of dergelijke) waar ze alle gereedschap en begeleiding in huis hebben om je daarmee te helpen. En zou het niet lukken, bieden ze je een inlijster. Maar hoe vaak heb je dat nou nodig? In een Wal-Mart kopen ze kant-en-klaar lijsten voor je fotos. Dus inlijsten is ook ingepikt, alleen niet bij Wal-Mart, want dat is hun markt niet en dat weten ze donders goed. Wal-Mart will alles bieden voor hun doelgroep en niet voor de gehele wereld.

 

Wal Mart wordt zogenaamd gehaat door de kleine zelfstandigen, maar ze winkelen daar toch wel, hoor. Nu in de VS wat je ziet is dat kleine zelfstandigen gaan zich heel goed onderscheiden en heel gericht op een doelgroep mikken, en dan samenwerken met de anderen die dat ook doen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals bijv het verkopen van met name verse voedingswaren aan de klant in een grote hal, zoals in de beroemde Farmer's Market. Eveneens zie je in een hal waar men gezamenlijk bepaalde faciliteiten afneemt (water, electriciteit, schoonmaken, huur) dat men restaurantjes uitbaat.

 

Beverwijk met de Zwarte Markt is in NL daarmee een voorbeeld, daar komt men van heinde en verre voor naar toe!

Link naar reactie
  • 0

 

Inlijsten doet een Amerikaan bij een DIY shop-in-shop bij een hobby shop (Michael's of dergelijke) waar ze alle gereedschap en begeleiding in huis hebben om je daarmee te helpen. En zou het niet lukken, bieden ze je een inlijster.

 

 

Odems gaat je zo een marktaandeel geven waaruit blijkt dat dhz-lijsten niet zoveel voorstellen in de VD in vergelijking met de speciaalzaak. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.