• 0

Vraag over acceptgiro's

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goeie vraag,

 

Denk dat je boekhouder of account hier wel een antwoord op weet.

Of de bank:

 

Acceptgiro

 

 

Met een acceptgiro maakt u het uw afnemers gemakkelijk. Omdat de ontvanger alleen zijn rekeningnummer en handtekening hoeft te plaatsen, betaalt hij meestal sneller. Bovendien zijn acceptgiro's eenvoudig geautomatiseerd te verwerken.

 

Geautomatiseerd verwerken

Dankzij het voorgedrukte betalingskenmerk van de acceptgiro kunt u grote aantallen betalingen geautomatiseerd verwerken via diskette, tape, datacommunicatie of Rabo Internetbankieren.

 

Soorten acceptgiro's

Er zijn twee soorten acceptgiro's

bijlageloos

bijlagerijk

 

Bijlageloos

Als een betalingskenmerk u voldoende informatie biedt, kiest u voor bijlageloze acceptgiro's. De verwerking hiervan verloopt efficiënter en kost minder dan bijlageijke acceptgiro's. U kunt de output op verschillende manieren ontvangen en op de momenten die u wilt.

 

Bijlagerijk

Als u meer informatie nodig heeft van uw klant, bijvoorbeeld over de inhoud van een bestelling, kiest u voor bijlagerijke acceptgiro's. U krijgt dagelijks kopieën van bijlagerijke acceptgiro's, zodat u uw administratie kunt bijwerken.

 

Kosten

De kosten zijn afhankelijk van de soort acceptgiro (bijlagerijk/bijlageloos), de outputvorm, de frequentie en het aantal per jaar

bijlageloze acceptgiro vanaf € 0,20 per stuk

bijlagerijke acceptgiro vanaf € 0,36 per stuk

 

Meer informatie?

Heeft u naar aanleiding van deze informatie vragen over uw eigen situatie? U kunt via onderstaande link een adviesgesprek aanvragen bij een Rabobank bij u in de buurt. Of u kunt deze bank een vraag stellen. De bank neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Stel ik wil iets verkopen en de klant wenst per acceptgiro te betalen.

 

Mijn vraag zou dan zijn, "waarom?"

Bedoelt de klant misschien dat hij niet vooraf wil betalen, maar "pas" als de producten/diensten geleverd zijn? Want in dat geval volstaat een simpele factuur natuurlijk ook.

 

Voordat je kosten gaat maken door acceptgiros te regelen, kun je wellicht eerst beter bekijken wat de achterliggende reden is.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Voor acceptgiro's moet je inderdaad bij de bank zijn, maar 90% van de werknemers van de lokale bank weet er niets van. Bel dus even naar het hoofdkantoor van de bank in jouw regio, en vraag daar naar dit onderwerp. Bij ons is het op die manier goed gekomen!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Highlevelers,

 

Heb ook een vraagje over acceptgiro's. Ben aan het zoeken geweest in dit forum en op het internet, maar heb tot nu toe nog geen informatie omtrent dit gevonden. Het is overigens voor mijn webshop en ben nu aan het kijken of ik deze betaalwijze zal toevoegen aan mijn webshop.

 

1. Worden deze nog vaak gebruikt?

2. Is er een site waarop staat hoeveel % van de klanten die een acceptgiro ontvangen deze ook daad werkelijk optijd betalen / Te laat betalen en niet betalen?

 

Met vriendelijke groet,

 

André

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet worden ze door webshops nauwelijks meer gebruikt. Binnen nederland zijn ideal en 'vooraf overmaken' verruit de meest populaire betaalmethodes.

 

Betaling achteraf lijkt me, zeker bij levering aan particulieren, bijzonder onverstandig. Die optie aanbieden trekt wanbetalers aan, en je doet er bij relatief kleine bedragen (tientjes) nauwelijks iets aan als ze niet betalen.

Link naar reactie
  • 1

Ik kan je afraden om met betaling via acceptgiro te gaan werken of een andere vorm van achteraf betalen.

 

Mijn persoonlijke ervaring hiermee is als volgt:

 

Betaling per acceptgiro (op factuur in mijn geval) leverde me 5% omzet stijging op (dus niet de volgens onderzoeken beloofde 40%) maar daartegenover stond dat ik iets van 30% meer wanbetalers kreeg waarvan 70% problematische (nog steeds iets van 30 rechtzaken tegen klanten lopen).

Het heeft mij heel erg veel problemen opgeleverd kwa financieën en verschikkelijk veel administratie negatieve energie enz..

 

Dat ik uiteindelijk stopte met het leveren op factuur koste me dat iets van 45% van mijn omzet (dus de omzet was daarna 40% lager als voordat ik met levering op factuur starte).

Het terugwinnen van dat verloren aandeel kost nog steeds veel moeite.

 

Nu kan je ook die risico's deels afdekken maar dan betaal je snel 15% van je omzet aan die bedrijven.

 

Mijn advies: absoluut niet aan beginnen!!

Link naar reactie
  • 1

Dat ik uiteindelijk stopte met het leveren op factuur koste me dat iets van 45% van mijn omzet

 

Tja, maar wat noem je omzet.. dat wat je factureert, of datgene dat daadwerkelijk betaald wordt?

 

Overigens denk ik dat het vrij gebruikelijk is om als webwinkel geen mogelijkheid tot betalen achteraf te bieden... bonafide klanten raken daar wel aan gewend.

 

Wel is het belangrijk om transparant te zijn - zorg dan mensen je kunnen vinden als er iets mis mocht gaan. Een adres vermelden helpt, kvk nummer met link naar het handelsregister, dan soort dingen. Met een beetje moeite kun je je op die manier best onderscheiden van malifide internetverkopers die bijvoorbeeld wel betalingen accepteren en vervolgens niet sturen (a la marktplaats-geboefte).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.