• 0

Plastic product voor kinderen importeren naar NL / VS Certificering voldoende?

Ik heb een plastic product (lunchtrommel/foodcontainer) die ik wil importeren van de VS naar NL. Nu is dit product gecertificeerd volgens de amerikaanse "CPSC/CPSIA product safety" richtlijnen. Moet ik dit product ook nog laten certificeren voor gebruik op de nederlandse markt of is deze controle vanuit de VS voldoende?

 

Zo ja, waar zou ik dat moeten laten testen of aanmelden? Hoor graag ervaringen en/of informatie hieromtrend.

 

Het is mijn bedoeling om de volgende maand een bestelling te plaatsen, maar gezien het in bulk komt, wil ik zeker weten of dat ik er gelijk de markt mee op kan. Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een bericht gehad van de voedsel waren autoriteit (VWA) dat ik een "Verordening EG nr. 10/2011 (met ook de eisen aan de verklaring van overeenstemming)" moet kunnen voorleggen volgens de Warenwetbesluit verpakkingen en gebruiksartikelen.

Uit hun schrijven wordt ik niks wijzer over hoe ik zo'n verklaring kan opstellen, wat er inhoudelijk in moet en welke plasticsoorten en grondstoffen geaccepteerd worden en welke niet. Heb ze gebeld, maar ze refereren constant naar dit verordeningsnummer.

 

Wil dit doorgeven aan de producent, maar ik weet niet wat de engelse benaming is en waar ik de lijst met geaccepteerde plastics kan vinden, zodat ik dit kan doorgeven.

 

Wie kan mij helpen met tips/advies?

Link naar reactie
  • 1

Heeft u die verordening wel gelezen?

 

Nederlandse tekst van de Verordening

 

En HIER dezelfde tekst in het Engels....handig voor uw leverancier, want ik neem aan dat een Amerikaans bedrijf het Engels wel beheerst ;D

 

In Bijlage IV staat precies wát er in de verklaring moet staan. Hoe u dat doet, mag u zelf weten. U kunt bijvoorbeeld met een ouderwetse kroontjespen op een stuk perkament alles opschrijven. Of de tekst uithakken in een stuk steen. Het makkelijkste lijkt mij echter dat u gewoon een tekstverwerker gebruikt (Open Office, AbiWord, MS Word, WP5.1).

 

Kortom, stort u er eens in! Besteed eens een dagje aan het daadwerkelijk lezen van de regels.

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.