• 0

Rekeningnummer 20 dagen weg door fout Bizner / Rabobank

Ik heb sinds ik onderneem altijd bij Bizner gebankierd, een tevreden klant.

Totdat Bizner opging in de Rabobank.

 

We hadden twee rekeningnummers bij Bizner, en hebben voor beide overeenkomsten getekend zodat ze konden worden overgenomen door de Rabobank.

 

Helaas ging dat dusdanig mis door een fout bij danwel Rabo dan wel Bizner dat één van de twee rekeniingnummers opeens verdwenen leek. Ze ontkende dat in eerste instantie, echter toen ik een test storting gestorneerd kreeg en dat liet zien kon het probleem niet langer ontkent worden. Men gaf toe dat er iets helemaal fout was gegaan bij de Rabobank. Ik heb telefooonisch wel 3x excuses aangeboden gekregen.

 

Maar wat koop je daarvoor. De rekening is 20 dagen uit de lucht geweest en minimaal 20 betalingen zijn teruggestort. Al met al een hoop uitzoekwerk, en natuurlijk heel vervelend als je niet kan leveren omdat je bankrekening helemaal is verdwenen. Daardoor klanten aan je gaan twijfelen en orders zelfs intrekken. OOk veel aanpaswerk en improviseren. Tijdelijke aanpassingen van rekeningnummers, klanten informeren, boekhouding in de war. De Rabobank had me nog beloofd een lijst van gestorneerde bedragen op te stellen, dat had het uitzoekwerk al heel wat makkelijker gemaakt. Helaas is die er nooit gekomen, de Rabo kon het niet vinden.

 

Mijn vraag, wat zouden jullie doen, genoegen nemen met telefonisch excuus? Ik heb behoorlijk wat tijd hierin moeten steken. Maar kun je hier verder wat mee? Een klacht indienen, schadeclaim, andere bank zoeken? Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je persoonlijk contact met je bank? Als je dat hebt zou ik een gesprek aangaan en een overzicht met de kosten meenemen zodat het concreet wordt. Lijkt me dat ze dan begrijpen dat het vervelend is en een oplossing willen zoeken.

 

Denk ik zal rabobank webcare even linken maar die lijken nergens te vinden, erg vreemd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen contactpersoon hebt, biedt het lokale e-mailadres op jouw rekeningoverzichten een prima ingang. Wanneer speelde dit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik weet uit eigen ervaring dat HL wordt (of in mijn geval: werd) gelezen door mensen van Bizner/Rabo, hierna is het e.e.a. qua oplossing wel in een stroomversnelling geraakt. Misschien moeten we deze topic een tijdje omhoog blijven kicken, wellicht helpt het.

 

Dus vertel vooral meer over je situatie...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft TS niet zozeer problemen met de Rabobank, maar vraagt ie zich af of hij misschien niet meer zou kunnen als de excuses accepteren.

 

Ik denk wel dat je goede kans maakt dat je een vergoeding kunt krijgen. Het "kwijtraken" van de rekening valt niet onder het normale risico van storingen, daarbij was de Rabobank de initator vanwege de het samenvoegen van de banken.

 

Het lijkt als je kan aantonen of op zijn minst aannemelijk kan maken dat er schade is geleden dan lijkt het mij dat ze dit wel in behandeling nemen. Misschien is dit een goede aanleiding om ook te zorgen dat je een vaste contactpersoon krijgt bij de bank, Bizner was natuurlijk internet bank, Rabo zit bij wijze van spreken om de hoek en het is altijd handig iemand te hebben bij de bank die je even kan bellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet uit eigen ervaring dat HL wordt (of in mijn geval: werd) gelezen door mensen van Bizner/Rabo, hierna is het e.e.a. qua oplossing wel in een stroomversnelling geraakt. Misschien moeten we deze topic een tijdje omhoog blijven kicken, wellicht helpt het.

 

Dus vertel vooral meer over je situatie...

 

Succès en groet,

 

Hans

Ik denk inderdaad ook dat RABO diep door het stof moet. Vraag bij een persoonlijk contact van een belangrijke RABO employe wat hij zelf zou verwachten wanneer zijn bankrekening zomaar verdwenen zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Rabobank webcare

 

Welkom op higherlevel. Om een snellere en effectievere communicatie te bevorderen is het wellicht handig om tevens de groene pm-knop te gebruiken die links naast het bericht van bakker1234 staat.

 

KRijgen we ook terugkoppeling over het verloop van de afhandeling?

 

Frans Sijtsma

HL-admin

 

PS. het account van webcare staat inderdaad op naam van de Rabobank, dit voor de andere lezers van dit topic

 

PS2. TS geeft aan reeds contact te hebben gehad met bizner. Wat is het voordeel om nu weer contact met ze op te nemen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Hans Schepers van de Rabobank https://www.higherlevel.nl/profiel/u/hansschepers ook even een PM gestuurd gezien hij inhoudelijk scherpe reactie geeft namens de Rabobank, hopelijk ziet hij mogelijkheid om een reactie te plaatsen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Is er slechts één rekeninghouder die dit probleem heeft? Er zijn waarschijnlijk niet zoveel ondernemers die twee rekeningen bij Bizner hadden, maar dit is wel bijzonder slordig voor een bank. Zijn al die rekeningen handmatig overgezet? Slordig bij de overzetting. Slordig bij de controle - klant moet zelf proefbetaling doen. Slordig bij de archivering - transacties op oude rekeningnummer zijn niet meer te achterhalen. Slordig bij de afhandeling van de klacht: klant krijgt excuus, maar bank biedt geen hulp aan bij het opruimen van de rommel.

 

Nou kan er een reden zijn waarom de bank niet actief mee opgeruimd heeft, bijvoorbeeld omdat dit rommeltje niet aan de bank te verwijten was. Maar dan is er blijkbaar iets fout gegaan in de fase dat er twee rekeningen geopend zijn. Linksom of rechtsom: ik vrees dat dit nu onderling afgehandeld wordt en dat we daar niks meer van vernemen. Zou ik als bank ook vooral in der minne regelen. Vuile was zelf kuisen...

 

Tenzij er meer slachtoffers zijn. ::)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor de nuttige reacties.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de Rabobank en mijn klacht toegelicht.

 

N.a.v. het gesprek ben ik door de adviseur bedrijven teruggebeld. Mijn rekeningnummer is bij een verkeerde Rabobank vestiging terecht gekomen. Waarom is niet duidelijk. Er wordt toegegeven dat ik hierdoor schade heb, 500 euro is mijn schatting en voorstel. Helaas denkt de Rabobank hier anders over, de adviseur mag me 100 € coulance vergoeding aanbieden van de directie. Of ik moet met een betere onderbouwing komen van de schade. Hieronder mijn brief.

 

Wat is jullie advies, 100 euro afronden of verder uitzoeken en berekenen van de schade en een hogere vergoeding eisen? Ik vind 100 euro mager gezien alle problemen die ik heb gehad door het onverwachts wegvallen van een zakelijk rekeningnummer.

 

Aan: Rabobank xxxxx

T.a.v. Dhr. A. xxxxxxx

 

Betreft: Rekeningnummer xxxxx meerdere weken kwijt na integratie Bizner -> Rabobank

 

Hoogwoud, 23 maart 2011

 

Geachte heer xxxxx,

 

N.a.v. het gesprek met dhr. Van xxxxx 23 maart 11u stuur ik u hierbij mijn motivatie en schade onderbouwing betreffende rekeningnummer xxxxx.

 

Ik heb afgelopen zomer 2010 het formulier voor overname van mijn lopende rekeningen bij Bizner door de Rabobank verzonden.

 

Helaas heb ik moeten constateren dat hier iets niet goed is gegaan.

N.a.v. een telefoontje van een klant , ben ik er eind november 2010 achter gekomen dat stortingen naar dit rekeningnummer zijn geweigerd.

 

Ik heb direct contact opgenomen en dit aangegeven in een gesprek met mevr. (naam medewerkster rabo) (adviseur bedrijven) bij Rabobank xxxxx. Zij heeft mij geïnformeerd dat dit niet kon, en zou dit verder uitzoeken. In tussentijd heb ik een storting gedaan (01-12-2010 bedrag 0,01) vanaf mijn privé rekening xxxxxxxx.

 

Deze storting wordt tot mijn schrik 08-12-2010 teruggeboekt met omschrijving:

 

RABOBANK M-WESTFRIESLAND RETOUR, REK. NR. xxxxxxx LOOPT HIER NIET, KL.000

 

Ik heb opnieuw contact gezocht met de Rabobank, mijn vraag is toen in behandeling genomen.

Enkele weken, nadat mijn lopende rekening is “zoekgeraakt” krijg ik telefonisch bericht van de Rabobank, er is iets helemaal mis gegaan. Daarvoor wordt excuses gemaakt.

 

Helaas heb ik dan al de nodige (administratieve) maatregelen moeten nemen.

Ik heb daarmee lang moeten wachten omdat ik geen duidelijkheid kreeg van Rabobank.

Concreet:

 

- Wijzigen rekeningnummer op de site

- Boekhoudkundige aanpassing (ik had bewust twee rekeningen om de omzet te scheiden)

- Informeren (naam mijn bedrijf) klanten (de omzet van (mijn bedrijf) kwam binnen op deze rekening)

- Enkele klanten niet kunnen leveren (omdat ik geen duidelijkheid had over betalingen)

- Moeten uitzoeken welke betalingen zouden zijn geweigerd (van Rabobank heb ik ondanks de belofte geen overzicht van geweigerde betalingen ontvangen)

- Ideal omzet (wijzigen rekeningnummer en moeten uitzoeken welke omzetten niet

uitbetaald)

- Imago schade (er zijn meerdere betalingen retour gestort)

- Informeren bij Rabobank (meerdere telefoontjes en afspraken)

- Rente over niet ontvangen / later ontvangen betalingen

 

De door mij geleden schade schat ik hierdoor op 500,- euro.

 

Ik ben, zoals u zult begrijpen teleurgesteld over de gang van zaken betreft mijn rekening xxxx tijdens de overname door Rabobank.

 

Ik kijk uit naar uw reactie en vertrouw erop dat we hier op een goede manier uit komen.

 

Met vriendelijke groet,

(Mijn naam)

 

 

 

h.o. (mijn bedrijf)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vooropgezet: ik weet niet het fijne van deze situatie dus is het lastig oordelen.

 

Maar zoals ook Roel terecht opmerkt, het initiatief voor deze operatie ligt bij Bizner cq de Rabo. Op het moment dat zij aangeven dat de rekening omgezet kan worden naar een Rabo-rekening dan is dat de verwachte prestatie. Op het moment dat dat in het honderd loopt ligt de verantwoordelijkheid naar mijn idee bij de Rabo/Bizner.

 

"Uit coulance" lijkt me dan ook geen juiste woordkeus. Men heeft een fout gemaakt en biedt compensatie voor de geleden schade, schadevergoeding. Ook het erkennen van het maken van die fout hoort bij het maken van excuses.

 

100 euro is een hondenfooi. Als je als ondernemer je omzet (en daarmee je boterham!) binnenkrijgt op je betaalrekening en je bank maakt daar een rommeltje van waardoor dat je 3 weken je zorgen maakt over je klanten, omzet, toekomst etc dan vergeet zo'n bank eventjes welke impact dat heeft op de persoon van de ondernemer.

 

Die bankmedewerker gaat om 16.27 uur zijn jas pakken en staat om 16.30 uur bij de prikklok om naar huis te gaan. De 24e van de maand staat zijn salaris gewoon weer op zijn rekening (vraag eens hoe hij reageert als dat 20 dagen later komt ...).

 

Die ondernemer slaapt ondertussen 20 dagen slecht. Dat is het verschil.

 

Toevoegen aan je schade:

- 20 nachten slecht geslapen a € 25,00

- 1 dagje Zwaluwhoeve om er weer bovenop te komen a € 100,00

- 1 doosje ibuprofen (gebruik het nooit :) ) a 2,49 om de hoofdpijn te bestrijden ...

Link naar reactie
  • 0

 

Leven we in het internettijdperk en dan blijven banken rekeningen koppelen aan fysieke bankkantoren. Elke keer als je verhuist moet je je aanmelden bij een andere vestiging in de buurt. En als de bank jouw rekening toevallig toeschrijft aan het verkeerde kantoor worden betalingen geweigerd. Let wel: dat is inkomend geld, geen uitgaand geld. Waarbij degene die de betaling weigert waarschijnlijk tamelijk simpel had kunnen nagaan wie de eigenaar van dit rekeningnummer was.

 

Rabobank is enorm aan het stuntelen!

 

Wat zorgen baart is dat Rabobank niet kan nagaan welke betalingen geweigerd zijn. Dat mpet toch vastgelegd worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Bakker1234 ,we hebben je klacht en opmerkingen m.b.t. het omzetten van Bizner rekeningen naar Rabobankrekeningen gelezen. Om je klacht naar tevredenheid te kunnen oplossen verzoeken we je om contact op te nemen met Bizner

 

Webcare Rabobank

 

Dit bericht 2 maanden geleden is dus ook alleen maar windowdressing van Rabobank Webcare en er is verder geen actie ondernomen cq. verdere reactie gekomen?

 

Lijkt me dat webcare hier een flinke steek heeft laten vallen aangezien de fout schijnbaar bij de Rabobank ligt en niet zozeer bij Bizner

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.