• 0

zeecontainer huren

Gast Verwijderd account

Dag allen, ik heb een vraag mbt zeecontainers huren: ik wil namelijk een partij goederen importeren vanuit china, en ik wil dit doen met een container, maar hoe kan dit het best, in china een container huren of hier en daarheen laten brengen? en hoe verzeker ik dat? ben op zoek naar iemand met ervaring, want ik heb zelf gezocht op google, maar ik zie door de bomen het bos niet meer als het gaat om verzekeringen en regelgeving... Iemand nog tips voor verhuurbedrijven btw? Groeten Jack

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

dag jack ik heb ooit hier een brinkbox.nl gehuurd wellicht is dat wat voor je? je zou trouwens het beste contact kunnen leggen met een chinees die een container al laat overkomen naar nederland kost je wel wat tijd en moeite maar scheelt daarna wel geld en is misschien voor in de toekomst ook handig. hoi

 

Bericht aangepast icm Brinkbox-spam

Link naar reactie
  • 0

Dit hangt af van welke INCOTERMS je hanteert.

 

http://www.kvk.nl/internationale_handel/levering_en_betaling/incoterms_internationale_leveringsvoorwaarden/

 

Bij ex-works levering moet je het hele traject zelf voorzien, bij DDP regelt je leverancier alles.

 

Wat bied je leverancier aan? Meestal zal het zijn FOB of CNF dit betekent dat hun zorgen dat je goederen aan boord komen, en jij het traject in Nederland regelt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

dag jack ik heb ooit hier een verwijderd gehuurd wellicht is dat wat voor je? je zou trouwens het beste contact kunnen leggen met een chinees die een container al laat overkomen naar nederland kost je wel wat tijd en moeite maar scheelt daarna wel geld en is misschien voor in de toekomst ook handig. hoi

 

dank voor de tip!

 

@ Jaap B: mijn leverancier biedt niks, is een soort 'kennis' met een fabriek... maar thnx

 

@ 2thePoint: Bedankt, dacht alleen zo misschien wat geld te kunnen besparen, maar scheelt wel een hoop kopzorgen, want ik krijg t nou al benauwd... :P

Link naar reactie
  • 0

Indien je geen of weinig ervaring hebt met internationaal zaken doen en het transport wat hierbij komt kijken zou ik in eerste instantie niet teveel naar kosten besparingen kijken maar met de gedachte gaan zoeken dat je zeker van je zaak wil zijn. Hiervan leer je veel en volgende keren kun je goedkopere alternatieven overwegen.

 

Ex-factory China waar het hier denk ik om gaat is goed te doen, wil je besparen dan zul je met een lokale chineze vervoerder de lading FOB China (vul port hier in) aan moeten bieden voor zee transport. Kan ook door internationale vervoerder gedaan worden maar dan betaal je altijd meer. De reden dat de fabriek enkel af-fabriek produceerd is meestal omdat ze geen export vergunning hebben, waardoor je van de exportvergunning van een ander bedrijf, in china meestal een trucking bedrijf, gebruik moet maken. Er moeten dan allerlei documenten gemaakt worden en dat is niet eenvoudig om vanuit huiskamer in Nederland allemaal goed en zonder problemen te regelen.

 

Chinese transporteur heeft vaak goede aanbiedingen maar het addertje onder het gras zit hem dan in de kosten aan Nederlandse kant. Nederlandse transporteurs zijn weer minder voordelig als het gaat om vervoer in China en ze zijn ook meestal iets duurder voor het zeetransport. De kosten in NL zijn dan weer vaak voordeliger. Per saldo zijn de verschillen niet groot te noemen.

 

Uiteindelijk gaat het om de vraag hoeveel tijd en bemoeienis met het vervoer voor jou waardevol is. 200 euro is mooi meegenomen maar als je hier een dag of 2 mee bezig bent is het misschien weer een ander verhaal.

Link naar reactie
  • 0

en ter lering en vermaak.. hier een linkje naar de incoterms 2010 die per 1-1-2011 zijn ingegaan.

 

Daarin staat precies omschreven welke internationale standaard afspraken er bestaan voor de levering van goederen. Incl een mooie grafische weergave van welke risico's de ontvanger loopt en welke de verzender.

Vooral het moment van risico overdracht van verloren gaan van de zending is intressant om goed naar te kijken ivm evt verzekering van het transport.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.