• 0

Geen factuur voor consumenten.

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een kassabon is geen factuur, probeer die maar eens door een boeken controle te krijgen.

 

Als je aan particulieren levert hoef je GEEN factuur te maken

Zou je mij kunnen vertellen waar je deze wijsheid vandaan hebt....?

Als particulier heb ik nog NOOIT iets gekocht zonder aankoopbewijs te krijgen, zelfs op de markt krijg ik nog een bonnetje!

 

{edit}

Sorry.... ik moet mezelf corrigeren na de belastingdienst te hebben geraadpleegd (ook ik maak wel eens een fout). Als je aan particulieren levert hoef je inderdaad geen factuur op te maken zoals de belastingdienst dit voorschrijft (op 2 uitzonderingen na; afstandsverkoop en aankoop nieuw vervoermiddel).

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Een aankoopbewijs is geen factuur!

 

Een factuur moet aan allerlei eisen voldoen, een aankoopbewijs niet.

 

Ik heb toruwens vorig jaar een boekencontrolle gehad en de inspecteur had totaal geen probleem met alle losse bonnen, alleen benzine bonnen moesten via de pin gedaan worden. En gelukkig maar, ik zie ze bij de gewone winkels echt geen factuur opmaken, ik heb het dan vooral over winkels als de mediamarkt, blokker, V&D, Bruba, maar ook AH of C1000 kunnen dat niet.

Link naar reactie
  • 0

Zou je mij kunnen vertellen waar je deze wijsheid vandaan hebt....?

Als particulier heb ik nog NOOIT iets gekocht zonder aankoopbewijs te krijgen, zelfs op de markt krijg ik nog een bonnetje!

 

Ja hoor dat kan ik wel .. De site van de belastingdienst word nog steeds schromelijk onderschat, hoewel een wat krachtiger zoekfunctie geen kwaad zou kunnen. Het gaat te ver om te zeggen dat eigenlijk iedere ondernemer hem als startpagina moet hebben.. maar je kunt er onnoemelijk veel informatie vinden over de geldende regels.

 

En om zonder verdere eigen inbreng het hele bovenstaande topic nog eens samen te vatten een directe quote uit de link

 

Als u aan particulieren levert

U hoeft geen factuur te sturen aan particulieren, op 2 uitzonderingen na:

Als er sprake is van een afstandsverkoop.

Als u een nieuw vervoermiddel levert aan een particulier uit een ander EU-land.

Link naar reactie
  • 0

Zover was ik ook al gekomen. Maar ik doe geen afstands verkoop (denk ik)

 

 

van de belastingdienst site:

 

Afstandsverkopen

Verkopen van goederen door een ondernemer aan een particulier of aan iemand die geen btw-nummer heeft. Er is sprake van een afstandsverkoop als de goederen worden vervoerd:

 

•van een EU-land naar een ander EU-land en

•door of voor rekening van de leverancier

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat doe je inderdaad niet; je verkoopt digitale-diensten en geen goederen. Volgens mij is de plaats van handeling van deze digitale dienst in Nederland en dan gelden m.i. de regels van Nederland. Zo verder redenerend zou je ook aan particulieren buiten Nederland geen factuur hoeven te maken......

Iemand anders die mij hierin kan steunen/verbeteren?

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.