• 0

Ik zoek een CAO

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

typ "44 zakelijke dienstverlening" in bij google en meteen de eerste hit is al de cao (welliswaar van 2009/2010 en ik heb niet de moeite genomen om nog even bij de volgende resultaten te kijken)

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Helaas is die specifiek voor architectenbureaus.

 

Inmiddels heb ik wat rondgebeld en voor vragen over CAO's kun je het beste terecht bij het CNV en FNV (blijkbaar niet bij UWV of Ministerie SZW en werkgelegenheid).

 

Inmiddels met hun gebeld en tot de volgende conclusie gekomen:

Zij zouden ons indelen bij organisatie adviesbureaus (wij zijn feitelijk een praktisch marktonderzoeksbureau maar oke). En hiervoor is geen branche CAO. Conclusie: er is geen CAO van toepassing.

 

Wel zijn er algemene richtlijnen van toepassing voor aantal vakantiedagen etc. Hiervoor moest ik op www.overheid.nl kijken.

 

Mocht iemand zoiets hebben van "maar dat advies klopt niet", dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
  • 0

je kunt ook eens kijken op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/waaraan-moet-mijn-werkgever-zich-houden-bij-een-arbeidsovereenkomst.html.

 

Op die site kun je ook alle verbindend verklaarde cao's (met tekst) vinden, misschien dat je een vergelijkbare organisatie kunt nemen en die cao als leidraad kunt gebruiken?

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Gebeld met de belastingtelefoon. Zij gaven te kennen dat wij onder de CAO "44 Zakelijk dienstverlening 2" vallen.

Weet iemand waar ik deze CAO zou kunnen downloaden? Ik kan hem nergens vinden.

 

 

Ik denk dat de Belastingdienst heeft bedoeld dat je valt onder de sector "Zakelijke dienstverlening II". Op basis van de sectorindeling wordt bepaald hoeveel premie werkgeversverzekeringen voor een werknemer betaald moet worden. Dit zegt in principe niets over de CAO waar het bedrijf onder valt. Zowel fietsenmakers als orthopedische bedrijven vallen onder sector 12 (metaal en technische bedrijstakken) maar hebben ieder een hele eigen CAO.

 

De Belastingdienst gaat inderdaad niet over CAO's (zal ze echt een worst wezen 8)), maar SZW had je toch wel een stukje verder moeten kunnen helpen >;(

 

Succes!

 

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.