Waar zijn de starters?

Aanbevolen berichten

Ik zou op dit forum wel eens willen lezen welke nieuwe (techno)starters er de afgelopen maand nou echt gestart zijn? En met welk idee (b-plan) dan. Met URL graag!

 

Of zitten hier alleen losers op te posten die met elkaar zitten te lullen maar niks echt ondernemen? Slappe hap dan!

 

('s kijken waar mijn karma heen gaat... ;D)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie

Een oplettende surfer zou allang de url's hebben gezien/bekeken die bij de profielen staan.

Losers zijn niet degene die hun vragen en ideeen hier etaleren, maar juist zij die dit laten.....

Volgens mij is onze nieuwste starter (tevens jongste) NLServers.

 

Dat kneusje laat ik nog even, ik houd het op een waarschuwing deze keer......

 

 

En wat betreft dat loser zijn:

If you are afraid to be a loser, you'll never be a winner!

Egbert Punter

Link naar reactie
Ik zou op dit forum wel eens willen lezen welke nieuwe (techno)starters er de afgelopen maand nou echt gestart zijn?

 

tsja dat zal je karma geen goed doen, maar ik vind het een leuke en tot nadenken leidende posting. ik liep zelf met de vraag hoeveel technostarters hier nu daadwerkelijk rondlopen...

 

anyway, ik ben nog niet gestart deze maand. mijn planning is te starten per 1-mei a.s. en dit forum helpt mij erg veel. zowel in mijn beeldvorming van ondernemen, als dieper nadenken over mijn eigen concept en vooral ook marketing. daarbij al een nuttig contact overgehouden die mij weer een contact heeft gegeven die mij weer meer namen heeft gegeven. en nu is zelfs de hogeschool erbij betrokken en heb ik al een stuk of vijf leads. het loopt dus lekker met het netwerk.

Link naar reactie

Interessant voor je 'personal branding', zulke uitspraken.

Of kan je het je veroorloven om zo van leer te trekken tegen collega's, potentiële klanten en mensen die hier gratis andere mensen helpen?

Het gaat niet alleen om je karma op dit forum; je url kan ook met Google aan je uitlatingen gekoppeld worden natuurlijk.

Je rankt momenteel met je higherlevel-profiel als 4e als ik Google op "picturethis.tv"

;D

 

Picture this:

Iemand wil jullie misschien inhuren, doet een background check en ziet deze thread.....

 

:P

 

Mensen kunnen je gezicht er niet bij zien, misschien dat jij het wel guitig en lekker rebels vindt (een ongenuanceerde aanname van mijn kant), maar dat hoeft niet per se ook zo opgevat te worden natuurlijk.

 

 

 

Link naar reactie

En wat betreft dat loser zijn:

If you are afraid to be a loser, you'll never be a winner!

Kan deze worden voorgedragen voor de quote van de dag?

 

Verder ben ik van mening dat HL al lang niet meer uitsluitend voor technostarters is, sterker nog zonder de bijdrage van de niet techno's zou HL nooit zijn geworden wat het nu is. Elders op dit forum is deze discussie ook al een keer gevoerd. De toegevoegde waarde van HL zit nu juist in het feit dat dit forum multidisciplinair is.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Even twee opmerkingen:

 

Wanneer start je een bedrijf, dat is geen moment maar een periode (van eerste idee tot stabiele winst)

 

Wat heb je er aan om in je meest kwetsbare periode met je billen bloot op het internet te staan? "Stealth" en gericht contacten leggen is de beste methode om vooruit te komen en niet onderweg onderuit geschoffeld te worden.

 

Dus laten we a.u.b. geen starterslijstjes maken. :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik zou op dit forum wel eens willen lezen welke nieuwe (techno)starters er de afgelopen maand nou echt gestart zijn? En met welk idee (b-plan) dan. Met URL graag!

 

Mag ik vragen waarom je het wilt weten? Wil je spiegelen, wil je ideëen opdoen, wil je weten wat iemand in een maand doet? Wat wil je nou eigenlijk?

 

Ik wil graag lezen over inspirerende initiatieven, (techno)starters die inderdaad begonnen zijn. Nieuwsgierig naar goeie nieuwe ideeen zeg maar.

 

Ik ben niet geintereseerd in alle KvK inschrijvingen, maar wel die onder de vlag 'Innovatie en Ondernemerschap' -zie kop van dit forum- van start gaan.

 

 

www.picturethis.tv - video for the web

Link naar reactie

Ik wil graag lezen over inspirerende initiatieven, (techno)starters die inderdaad begonnen zijn. Nieuwsgierig naar goeie nieuwe ideeen zeg maar.

 

Ik ben niet geintereseerd in alle KvK inschrijvingen, maar wel die onder de vlag 'Innovatie en Ondernemerschap' -zie kop van dit forum- van start gaan.

 

Netwerken marco. Zoek ze op. Je komt ze het en der tegen, op het net en in de "echte" wereld. De wat meer gevorderde bedrijven kom je ook tegen in management blaadjes etc.

 

Je kan het ook anders aan pakken. Heb jij deze mensen wat te bieden? Bied het aan! Als zij het interessant vinden komen ze vanzelf naar je toe. DAt is een wat elegantere methode dan om te roepen "iedereen die start moet mij zijn URL geven!". Waarom? Wat hebben ZIJ daaraan? Standaard marketing fout. Bedenk niet alleen wat JIJ wil. Probeer je in te leven in je wederpartijen en vraag je af wat ZIJ willen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Van mij krijg je een reusje vanwege je durf om zo een confronterende vraag te stellen, Macro.

 

Wat in deze thread opvalt is dat iedereen je gelijk afvalt omdat je de mogelijkheid oppert dat er losers onder de higherlevelaars zijn. De algemene teneur van de reacties heeft iets weg van 'Wij higherlevelaars zijn nimmer losers'.

 

"Wie de schoen past, trekke hem aan..."

 

Als je wat rondkijkt in de diverse fora, dan vind je weleens leuke discussies over beweegredenen om een bedrijf te starten enzo. Er is inderdaad geen database waarin je kunt grasduinen. Alleen de urls bij de personen, zoals 2thepoint al aangeeft. De centrale functionaliteit in higherlevel is het forum. Wanneer je daarin de weg een beetje weet, kom je een heel eind. Ik kijk bijvoorbeeld vaak in 'nieuwe berichten'. De optie 'zoeken' wil ook weleens helpen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Hoi, Ik ben dan geen echte Techno starter, maar op mijn vakgebied is het wel een speciale techniek die gebruikt wordt...misschien toch een technostarter ;D

Ik liep met het idee voor een marketingbureau rond en heb reacties gevraagd aan HL leden. En ben het bureau ook echt begonnen...

Ik vraag me wel af wat jij precies wilt met de informatie over starters en waarom je toon meteen zo negatief is? Ik heb ook wel een grote mond, maar daar begon ik niet mee. (Bovendien wordt ie hier op HL wel weer gesnoerd, dus dat laat ik ook maar weer ff)

Mijn mening is dat je hier gewoon een beetje loopt te prikken en niet van plan bent om serieus input en output te halen van HL.

 

Klopt mijn gevoel? Want dan kunnen we met zn allen stoppen met antwoorden op jouw geschreeuw.

Link naar reactie

wie brengt nou echt een technisch produkt aan de man?

 

een technostarter hoeft niet perse een technisch product te leveren, in de zin van een fysiek object. techniek kan ook abstracter zijn, zoals in mijn geval operations research toepassingen. het bedrijf dat ik wil starten gaat zich bezighouden met o.a. het toepassen van mathematische modellen voor prognotiseren. je kunt dan denken aan het voorspellen van marktvraag. daarom voel ik mij technostarter.

 

de WBSO spreekt over:

- fysieke producten;

- onderdelen van fysieke producten;

- fysieke productieprocessen;

- onderdelen van fysieke productieprocessen;

- programmatuur;

- onderdelen van programmatuur.

Link naar reactie

Wat is het verschil tussen een technostarter en een klassiek starter? Ik denk dat mijn bedrijf wel tot een "technostarters bedrijf" gerekend mag worden, maar dat betekend niet dat ik niet met veel interesse de processen van andere bedrijven leer kennen. Het begrijpen van verschillende businesses en het hebben van contacten in verschillende businesses versterkt mijn bedrijf.

 

Het forum bestaat inderdaad uit een harde kern van vaste en actieve posters, maar dat is community eigen. Normalitair moet je rekening houden met 10% van de leden die verantwoordelijk zijn voor 100% van de content. 90% zijn zogenaamde lurkers (niks mis mee trouwens).

 

Het enige dat me irriteerde aan je vraag was de stelling "losers". Wat de fuck is een loser? Iemand die failliet gaat? Iemand die het niet probeerd? Iemand die het niet kan? Iemand die niet durft? Iemand die de verkeerde kleding draagt? Iemand die de verkeerde mening heeft? Iemand die uit zijn mond stinkt?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Hier is nog een starter...

 

Ik ben samen met 2 vennoten bezig een bedrijfje op te zetten, momenteel even een gebrek aan tijd, maar zodra ik er weer wat meer van heb zal ik hier nog wel het eea posten over onze opstart.

 

Wat we nu al hebben:

- Bedrijfsnaam + logo

- Inschrijving KvK

- Tijdelijke (UC) website

- Rekening

- Belastingnummer aangevraagd

 

Waar we nu mee bezig zijn:

- Vennootschapscontract (misschien een onhandige volgorde, maar goed ;))

- Bedrijfsplan

- Ontwikkellen van verschillende producten als zijnde onze afstudeeropdracht voor de opleiding

 

Zoals gezegd: later meer detailgegevens/verslagje hierover.

Link naar reactie

Hier is nog een starter...

 

Ik ben samen met 2 vennoten bezig een bedrijfje op te zetten, momenteel even een gebrek aan tijd, maar zodra ik er weer wat meer van heb zal ik hier nog wel het eea posten over onze opstart.

 

Welkom starter. Kom maar op met je ervaring. Post 'm alsjeblieft in een nieuwe thread, want deze heeft wel een zwaar negatieve teneur.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
mijn planning is te starten per 1-mei a.s.

 

afgelopen vrijdag was een goede vrijdag om in te schrijven bij de kvk. "ik ben ingeschreven dus ik besta". tevens een paar concept pagina's van de website in de lucht gebracht zodat die alvast in de zoekmachines terecht komen. zie ManagementScience.nl. fulltime start wordt iets later, maar ik gok op uiterlijk 1-juli. nog steeds op zoek naar die eerste opdracht, wel veel contacten.

Link naar reactie

Ha MMS,

 

Strakke site voor een eenmanszaak :D Persoonlijk zou er wel íets over jezelf in zetten. Volgens mij zijn klanten vooral geintersseerd in jouw persoon en niet in een "wij kunnen alles" verhaal ::). Focus zal je helpen bij het scoren van orders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Persoonlijk zou er wel íets over jezelf in zetten. Volgens mij zijn klanten vooral geintersseerd in jouw persoon en niet in een "wij kunnen alles" verhaal. Focus zal je helpen bij het scoren van orders.

 

het was meer bedoeld om goed geindexeerd te worden, maar intussen kijken er al meer mensen naar dus ik heb het wat bijgeschaafd, meer van mij zelf en iets minder wij kunnen alles. bedankt voor je terugkoppeling.

Link naar reactie

afgelopen vrijdag was een goede vrijdag om in te schrijven bij de kvk.

 

Welnee. Gisteren was veel beter :)

 

Linksbovengetekende staat sindsdien bekend onder "Interaction with a Bite" en gaat zich richten op het ontwikkelen van websites en interactieve cross-media-producties (om mijn dure-woorden-quotum van vandaag er maar in 1 keer doorheen te jagen).

 

De domeinnaam - www.iwab.nl - is sinds vanavond geregistreerd dus kan ik er eindelijk ruchtbaarheid aan geven. Per 1 juni ga ik echt van start, tot die tijd ben ik actief voor mijn huidige werkgever en zal ik vooral gaan bouwen aan mijn netwerk, mijn huisstijl en site, en de administratieve handel en wandel.

 

@TwaLevel - welk (sub)forum zou jouw inziens geschikt zijn om een topic te openen om je onderneming uit de doeken te doen (op een uiteraard)?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.