• 0

Douaneproces versnellen!

Hallo,

Ik heb onlangs een aantal vesten uit Korea geïmporteerd.

Ik ben van plan om meerdere vesten te gaan importen maar ik vroeg me af of de verzending sneller kan?

De vorige keer werden de vesten met EMS verstuurd. Na twee dagen waren de vesten al in Nederland, maar heb ik nog bijna twee weken moeten wachten voordat de douane de vesten verwerk hadden.

Kan dit (douane) proces versneld worden?

Groetjes Julian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bezorging van EMS wordt in Nederland overgenomen door TNT post. Dan gaat het niet echt snel... Snellere douane afhandeling kun je bereiken door koeriersbedrijven in te zetten met eigen douane faciliteiten, zoals DHL, Fedex en UPS. Afhankelijk uit welk land het komt worden kleine transportjen (tot 100 kg) bij mij binnen 2 werkdagen na aankomst afgeleverd. Handig is wel om een zakelijk adres te laten vermelden en de zending te laten vergezellen van een duidelijke en volledige commercial invoice, dus met beschrijving van het product en de inkoop tarieven.

 

Suc6

Richard

Link naar reactie
  • 0

Een 'normale' expediteur heeft rechtstreeks contact met het aangifteprogramma van de douane. Een inklaring is dus zo afgerond. Als de douane wil visiteren duurt het hooguit twee, drie dagen. Als je een goede expediteur hebt, vraagt hij/zij wel of het een beetje sneller kan. En bijna altijd kan dat best.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.