• 0

Waar in Europa een nieuwe bedrijf te starten?

Wij, mijn Canadese partner en ik zijn voornemens een distributie bedrijf te openen in Europa.

 

Nu heb ik in het verleden wat problemen gehad met een vorig bedrijf van mij en hierdoor wat schulden en een negatieve BKR registratie. De schulden heb ik bij een schuldeiser en de belastingdienst. Voor beide is een regeling getroffen dus weinig aan de hand eigenlijk…

 

Maar nu is de aanbieding gekomen vanuit Canada om dus samen een bedrijf op te starten, lijkt mij we hebben goede producten een goed plan enz… Maar nu wil ik mijn partner niet opzadelen met “mijn problemen uit het verleden”. Voor het nieuwe bedrijf maakt het eigenlijk niet uit waar deze gevestigd wordt, ook hebben we alla minuut geen krediet nodig maar wel in de toekomst.

 

Mijn vraag waar, in welk land, kan ik het beste dit bedrijf vestigen. We gaan in heel Europa spullen leveren en handelen. Ik ga de zaak runnen en ik ben ook niet gebonden aan een land dus verhuizen is ook geen punt…

 

Alvast iedereen bedankt voor de input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

dag esstilo

 

Daar valt werkelijk geen zinnig woord over te zeggen op HL! Ten eerste niet omdat je dan het fiscale klimaat van alle EU landen naast elkaar moet leggen en deze vervolgens voor jullie casus-specifiek moet vergelijken. Ten tweede omdat naast fiscaal de juridische aspecten meespelen (handelsvoorwaarden, rechtsbescherming van je afnemers, ondernemingsvormen, aansprakelijkheid, rechtspositie van personeel, om er maar 5 te noemen). Die wetten verschillen ook per land. Voorts spelen er kostenaspecten mee (huisvesting, goederenvervoer, inkoop, personeelskosten, etc.). En zo zijn er nog wel 10 variabelen.

 

Als je echt antwoord wilt hebben, ben je vele duizenden, zo niet tienduizenden euro's kwijt aan een volledig fiscaal/juridisch onderzoek. En dan nog: wellicht ben je zelf buiten de EU wel beter af in bijv. Zwitserland...

 

Ik vraag me af of je hier verder komt. Wellicht dat iemand een onderbouwde suggestie kan doen in de zin van lagekosten landen, zoals het oosten van Europa of fiscaal gunstig zoals Cyprus of Zwitserland.

 

Dan zul je wel eerst wat moeten vrijgeven over wat je gaat doen, wat levert het op, heb je personeel nodig, wie zijn je afnemers, etc. etc. En dan nog zijn de tips die mogelijk volgen slechts tips en geen advies.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.