• 0

Ergernis: KPN zet ongevraagd InternetPlusBellen om naar Internet Basis.

Sinds een aantal maanden, met name voor verbetering van de bereikbaarheid van onze verblijfsaccommodatie, weer vaste telefonie aangeschaft bij KPN: InternetPlusBellen abonnement met onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL. Alles werkt naar tevredenheid en in al onze communicatie hebben we inmiddels dan ook het vaste nummer vermeld.

 

Gistermorgen echter krijg ik 'out of the blue' een e-mail van Administratie KPN met de mededeling: "Hierbij informeer ik u dat, conform uw verzoek, uw InternetPlusBellen-verbinding is omgezet naar een Internet-verbinding."

 

Conform mijn verzoek? Ik weet van niets! Maar inderdaad, een uurtje later is de vaste telefoonlijn onbruikbaar. Via mobiel direct naar het "10 ct. per minuut, plus de kosten van uw mobiele abonnement" gebeld, vervolgens werd nog wat heen en weer gebeld om uiteindelijk te concluderen dat men het bij KPN ook niet snapt hoe dit kon gebeuren. Men belooft - na een online check van het modem, die was in orde - dat e.e.a. spoedig zal worden opgelost.

 

Enne, wanneer dan? Daar kon niets over worden toegezegd. Maar er was een administratieve spoedopdracht aangemaakt.

 

Jullie raden het al, de oplossing is er nog steeds niet, want het blijkt geen simpele kwestie van 'stekker eruit, oeps, stekker er weer in'. Neen, het telefoonnummer is zelfs niet meer in gebruik, met alle gevolgen van dien voor onze bereikbaarheid.

 

En wat nu, KPN?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Update: Ik heb schriftelijk een klacht ingediend en tot op heden geen reactie gehad. Gisteren om half vijf nog maar eens gebeld, want ik was - in tegenstelling tot de belofte - nog niet aangesloten. Gisteravond laat kon ik wel weer bellen met de vaste telefoon, maar was nog steeds onbereikbaar. Vanmorgen wel weer helemaal 'in de lucht', nu maar afwachten of e.e.a. nu zo blijft. Ik blijf ontevreden over deze misstap en hoe het werd 'opgelost', maar hoop er nu maar het beste van.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Je gedachtengang gaat niet op.

Jij gaat de helpdesk bellen met je probleem en de medewerker die je op dat moment aan de lijn krijgt zou degene zijn die jou terugwint voor KPN, het zou wel heel erg toevallig zijn dat dat net degene is die jou ook als klant afgesloten zou hebben.

Ik heb het vermoeden dat er meer dan 1 persoon op zo'n helpdesk zit.......

 

Update:

Vandaag heeft een medewerker mij gebeld die belast is met de verdere afhandeling van mijn klacht. Ik werd verzocht om de onkosten op te maken die deze fout mij heeft opgeleverd om te kunnen beoordelen hoe ik gecompenseerd kan worden, daar word ik binnenkort weer over teruggebeld.

 

Ik herhaalde ook het vermoeden (zie eerder dit topic) dat mij aangereikt was en de medewerker (ik heb haar naam gelijk genoteerd) antwoordde mij daarop als volgt, en ik citeer:

 

"Het is intern bekend dat de afdeling Klantbehoud zo werkt, daar zijn wij op onze afdeling ook niet zo blij mee, want wij mogen later de boze klanten te woord staan."

 

Resumé: Het is dus bij KPN intern bekend (!) dat er op basis van willekeur door de afdeling klantbehoud lopende abonnementen ongevraagd worden gewijzigd / beëindigd, zodat die afdeling een follow up kan doen met een nieuw aanbod aan die klanten en er op basis daarvan bonussen door die afdeling kunnen worden opgestreken. Ik legde de medewerker voor dat ik dit frauduleus vind, want het betreft dus bewust handelen wat betreffende klanten schade berokkent.

 

Tijd om de publiciteit te zoeken met dit verhaal?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mij bereiken signalen dat bovengenoemde praktijken nog steeds plaatsvinden. Ik ben benaderd door iemand die vandaag hier het verhaal heeft gelezen en precies hetzelfde meemaakt als ik indertijd. Blijkbaar blijft men bij KPN de boel belazeren. Hoe kan hier even gericht 'lawaai' over worden gemaakt?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

KPN (koninklijke post nederland) heeft ons privé-abonnement verschillende keren ongevraagd omgezet in een zakelijk abonnement. Dit kwam blijkbaar omdat er op hun administratie werd geconstateerd dat de rekeningen vanaf mijn zakelijke account werden betaald. Na tweemaal te hebben doorgegeven dat hun wijziging zonder mijn toestemming was doorgevoerd, was ik het de derde keer zat. Ik heb ze opgezegd en heb nu Ziggo alles in éen genomen. Ik bel toch niet of nauwelijks met de vaste lijn. Bespaar me nu bijna 20 euro per maand en heb geen last meer van de kon-administratie. (Op welke basis mogen ze eigenlijk nog de "K" gebruiken in hun bedrijfsnaam?)

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp van betreffende persoon dat er actie wordt ondernomen om dit aan de kaak te stellen en dat dit topic daarbij van nut kan zijn. Misschien goed om meer ervaringen hier te delen en zo het verhaal actueel te houden?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Soap van kpn..... Na meer dan 35 jaar een kpn aansluiting heb ik daar een eind aan gemaakt. Mede door de ergernis vanwege het steeds weer opduiken van een zogenaamd "zakelijke" aansluiting, zis de verbinding per 13 sept. j.l. verbroken. Resultaat is dat ik van kon nog een restitutie van het vooruitbetaalde abonnementsbedrag moet ontvangen. De factuur voor die restitutie heb ik vandaag ontvangen. Echter......... de kpn vermeld wederom dat ik een "zakelijk" belbasis abonnement had en brengt onder de kop "Diversen" een bedrag van €91,62 onder de noemer van "Kosten n.a.v. opzegtermijn" in rekening.

 

Ik ga deze onzinkosten uiteraard niet betalen en vanavond meteen een verweerbrief schrijven en nogmaals stellen dat ik geen zakelijk abonnement heb gehad en dat ik gaarne het tegoed wens te ontvangen.

 

Daarnaast heb ik de bank gebeld en de automatische afschrijving van de kon geblokkeerd, zodat afschrijving niet kan plaatsvinden. Het gratis telefoonnummer op de factuur is dus ook voor zakelijke klanten...... Helaas is de wachttijd nu langer dan 15 min. en ik moet naar een klant. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.