• 0

finale kwijting

Geachte leden,

 

Graag wat advies en voorbeeld brieven A.U.B

 

Ik moet maandag een minnelijk akkoord op tafel leggen,

Bij mijn schuldeiser ,

 

Schuld is € 55000,-

Wat is er te regelen tegen finale kwijting hoeveel %

Is € 250,- redelijk 5 jaar lang

 

Wat moet er in de brief komen

 

Groet andre

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

is er maar een schuldeiser?

 

en is die 250 euro per maand haalbaar?

 

Op aanvulling op henkh , is het naast haalbaar ook het maximale wat je kan aanbieden?. Een minnelijk aanbod doe je normaliter niet uit de losse pols. Je zult alle inkomsten en uitgaven op een rij moeten hebben en op bijstandsnorm gaan leven ten tijde van de aflossingen. Met deze berekeningen kan je het aanbod naar je schuldeiser veel beter onderbouwen en latenzien dat je echt het maximale aanbod doet.

 

Link voor deze berekening te maken :

 

http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger

 

Je kan deze berekening doen met het vrij te laten bedrag. Link plaats ik zo even. Is wat stoeien maar aangezien je morgen al iets moet neerleggen heb je vanavond wat te doen.

 

Mocht je meer tijd kunnen krijgen voor het aanbod zou ik externe hulp inschakelen. Je kan wellicht je gemeente bellen of ze een vtlb berekening voor je kunnen maken. Dat zal niet makkelijk zijn om dat snel voor elkaar te krijgen.

 

 

Tevens is het , mits je een gang naar de wsnp zou overwegen als het niet lukt op minnelijke basis, beter om een aanbod voor 3 jaar neer te leggen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

Nee er zijn meerdere schuldeiser maar die kan ik aan die doen niet moeilijk

 

Ik heb nog een winkel die open is maar zoals ik er nu voorsta niet lang,

 

Bbz aanvraag mislukt mijn schuld zal totaal op € 121.000,- euro liggen als ik stop

 

Bank € 45.000,- euro betaalt ik gewoon elke maand af

Leverancier € 18,000.- mag aflossen als ik ruimte krijg

Eneco € 3000,- is een regeling mee

Bedrijf x € 55.000,- euro hier betaal ik alleen rente over € 380,- euro los niks af

1 januari moest ik na 1 jaar weer gaan aflossen dat kan ik niet betalen nu

nu willen ze de totalen schuld opeisen !!!!!!!!

mijn winkel draad nu 3 jaar maar ik haal er nog geen salaris uit dus door gaan is geen opzie

 

ik moet bij bedrijf x maandag 1 voorstel neerleggen tegen finale kwijting

€ 250,- 3 jaar lang

huurbaas huur met € 600,- euro huur verlagen

 

groet andre

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Denk je dat die schuldeiser akkoord gaat met finale kwijting als je de rest volledig wil gaan betalen......

 

 

Wil je uberhaubt wel doorgaan met je bedrijf? Bbz rapport heeft aangegeven dat je niet levensvatbaar bent? Met welke reden?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

je totale schuld is 121000. stel dat je er totaal geen rente en kosten over hoef te betalen en je wil het in pakweg 10 jaar wegwerken. Dan komt dit iedere maand op zo'n 1000 euro neer.

 

Je hebt nu geen inkomen uit de zaak, waar leef je dan van?

 

Om je schulden weg te werken heb je inkomen nodig. is dat op minimum loon of bijstand dan heb je weinig capaciteit om dit te doen en ook nog eens 10 jaar vol te houden.

 

en zoals Danny al stelt: je kan niet de een wel volledig terugbetalen en met de ander een schikking treffen. Daar trapt niemand in. 121000 schuld met geen onderpand is haast niet meer weg te werken. Denk dat je er goed aan doet om hier hulp bij te zoeken en niet blijven aanmodderen.

 

Nu de BBZ afgewezen en de winkel niet open te houden is moet je gaan bekijken of de gemeente de BBZ regeling voor het sluiten van jouw bedrijf wil inzetten in combinatie met eventueel schuldsanering. Zeker als je geen inkomen hebt is dit een goede optie. Het geeft je in ieder geval een hoop rust.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

de reden was omzet niet voldoende ik heb in die tussen tijd veel bezuinigt maar blijf op de rand zitten

bedrijf x weet ook wel dat er niks tehalen val bij ons .

of ze gaan akkoord of wij stoppen maandag

 

Stel ze gaan akkoord.

 

Kan je ze dan garanderen dat je blijft aflossen?

 

Zie je kans om daarnaast te gaan aflossen aan andere partijen?

 

Is het geen uitstel van executie? Staat er in het bbz rapport dat je aanspraak kan maken op de bbz om je onderneming te beëindigen?

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.