• 0

Hoe inschrijven KVK?

Hallo,

 

Komende week wil ik me gaan inschrijven bij de KVK. Op korte termijn start ik met een website, met daaraan gekoppeld een webshop (ben in de afrondende fase, hoop over een maand live te gaan). Ik vraag me alleen af hoe ik me moet inschrijven bij de KVK. Uiteraard laat ik me daar ook voorlichten, maar ben ook benieuwd naar jullie mening.

 

Wat is verstandiger: inschrijven onder de domeinnaam of inschrijven met een algemene bedrijfsnaam. Ik loop met meer soortgelijke ideeën rond en ik verwacht dat het niet bij deze site alleen blijft. Daarnaast doe ik ook nog werkzaamheden als freelance journalist, waar ik een VAR-ROW voor heb. Kortom, per activiteit inschrijven of onder een koepel? Hoe kijken jullie daar tegen aan? Wat zijn voor- en nadelen? Ik kan er nl. geen goede informatie over vinden.

 

Dank!

groet Mikki

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Mikki,

 

Als je al van plan bent om meerdere activiteiten te gaan ontpooien zou ik gaan voor een overkoepelende naam, en dan vanuit die naam je overige activiteiten te benoemen.

Je mag als eenmanszaak? meerdere handelsnamen aannemen.

 

Per persoon 1 eenmanszaak, maar wel meerdere handelsnamen.

 

Het voordeel is dan, dat je slecht lopende activiteiten snel kunt afstoten zonder je overkoepelende handelsnaam aan te passen, en net zo snel voeg je een activiteit en handelsnaam toe.

 

Een websitenaam is snel geclaimd, en zo ook de website voor je overkoepelende naam, die kun je weer gebruiken voor een overall overzicht voor je activiteiten.

 

Een nadeel is dan dat je of per activiteit een bankrekening gaat open, of je gaat de betalingen ontvangen op je overkoepelende bedrijfsnaam.

Dus ook op al je facturen komt dan een vermelding met verwijzing naar de overkoepelende bedrijfsnaam.

 

Voor zeer uiteenlopende werkzaamheden, kunnen twee bankrekeningen wel makkelijk zijn, maar voor meerdere webshops zou ik 1 bankrekening nemen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.