• 0

Wie moet de jaarrekening van een BV met meerdere aandeelhouders tekenen?

Ik heb een vraag over de jaarrekening (betreft een BV met meerdere aandeelhouders).

 

Door wie moet deze ondertekend worden? Is dit alleen de directie of ook de aandeelhouders. Ik ben zelf aandeelhouder (stille vennoot), geen lid van de directie en er staat wel mijn naam ter ondertekening bij.

 

Kan / moet ik deze ondertekenen? Zijn er ook gevolgen aan verbonden indien ik mijn handtekening er ook onder zou zetten (zoals gezegd staat mijn naam er ook bij ter ondertekening)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is inderdaad een onderscheid tussen directie en aandeelhouders. De directie / bestuurders stellen de jaarrekening op en leggen verantwoording af over het gevoerde beleid en legt de jaarrekening ter goedkeuring voor aan alle aandeelhouders op de jaarlijkse (verplichte) Algemene vergadering van aandeelhouders. Tijdens die vergadering keuren de aandeelhouders de jaarrekening goed en verlenen de directie decharge voor het gevoerde beleid.

 

Kortom als jij alleen aandeelhouder bent en niet staat ingeschreven als bestuurder dan hoort jou naam niet onder de jaarrekening te staan, maar of het consequenties heeft als je naam er wel onder staat durf ik niet exact te zeggen. Maar hij hoort er niet als je geen onderdeel bent van de directie/bestuurders, dus alleen daarom zou ik vragen hem te verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

met een kleine aanvulling: veel accountants stellen ook meteen de notulen op voor de AVA. Als daar de naam van Ystere onder staat en hij/zij is akkoord met de jaarrekening, dan kan de krabbel dus wel onder de notulen gezet worden.

 

groet

Joost

 

Niet alle aandeelhouders hoeven meetekenen hoor. Stel je eens voor bij een AvA van Philips of Shell..... ;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Directie en rvc (indien aanwezig) dienen de jaarrekening te tekenen.

Jaarlijks dient er een AVA gehouden te worden, waarbij de aandeelhouders indien zij gebruik wensen te maken van hun stemrcht de presentielijst dienen te tekenen.

Zoals vermeld staat in de statuten, dient de AVA uit de aanwezigen de voorzitter en secretaris te kiezen, die de notulen van de AVA dienen te ondertekenen.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.