• 0

nationale ondernemersgids betrouwbaar?

Hallo Allemaal,

 

Ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen, *** naam op verzoek verwijderd ****

 

Ik ben leverancier van promotie en reclame materiaal en heb kantoor in Heerenveen. Ik lees dagelijks mee op HL, maar nu is het moment gekomen dat ik zelf een vraag heb.

 

Ik ben vanochtend gebeld door een telefonische verkoper van de nationale ondernemersgids. Hij gaf aan dat ik 2 jaar vermeldingen had, maar dat ik specifiek had aangegeven dat ik na 2 jaar niet meer wou adverteren (ik kan mij hier niks meer van herrinneren, maar het kan zijn dat ik een gratis vermelding heb aangenomen onder bovengenoemde voorwaarden)

 

Ik gaf aan dat ik niet van mening ben veranderd en dat ik niet wens te betalen voor een verlenging. Prima zei de meneer, maar mijn vermelding in 2011 zou dan wel gewoon nog vermeld worden. prima dacht ik, gratis vermelding zeg ik geen "nee" tegen.

 

Toen ging de betreffende meneer mijn gegevens controleren, na een aantal aanpassingen vroeg hij mij: Ik wil u graag een bevestiging sturen, kan ik die sturen naar... Waarop ik antwoorde : Ja Hoor, toen vroeg hij T.a.v. wie, waarop ik mijn naam heb genoemd. Vervolgens meldde hij me dat ik dan de bevestiging en een factuur van € 500,- opgestuurd zou krijgen. Ik heb meteen gezegd dat ik niks ga betalen, en dat ik meteen duidelijk heb gezegd dat ik niks anders wens dan een gratis vermelding. Vervolgens gaf hij aan dit te moeten overleggen met sales en dat die dan nog wel contact met mij op zouden nemen omdat het wel zo was afgesproken. Ik heb aangegeven dat ze geen contact met me op hoeven nemen omdat ik niks heb afgesproken.

 

Toen schoten me een aantal spookverhalen te binnen waarbij je stem in een opname word gemonteerd. Ik heb mijn naam genoemd en "Ja Hoor" gezegd. Nou ben ik bang dat ik straks hiermee geconfronteerd word.

 

Dus wie heeft er ervaring met de nationale ondernemersgids, en wat kan / moet ik doen om hun een stap voor te zijn en niet ten onrechte € 500,- moet betalen!?

 

Alvast bedankt,

 

 

[mod: edit naam op verzoek verwijderd uit post]

 

 

promoXL.nl - voor promotionele materialen, relatiegeschenken & reclame.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit heb ik ook gehad. Ik heb gezegd dat ik geen belangstelling had en wenste hem verder een prettige dag, toen de telefoon neergelegd. Gelijk ging de telefoon weer, dezelfde meneer. Hij vertelde dat de verbinding was verbroken,

ik zei hem dat ik uitgesproken was en daarom de telefoon had neergelegd. Zijn antwoord was:

''vuile kankerlijer'' ik heb een verrassing voor je : je krijgt een rekening voor 2 jaar en legde daarna snel de telefoon neer. Uiteraard nooit weer iets gehoord, wees niet bang voor zulke bedrijven en troost je met de gedachte dat jij een vak geleerd hebt en dus niet via de telefoon mensen hoeft te belazeren.

Link naar reactie
  • 0

 

Alle klassieke valkuilen!

 

Ze suggereren dat je er langer in staat, dat je al eerder accoord bent gegaan met een (gratis) vermelding => jij twijfelt maar denkt dat gratis onverplichtend is.

 

Dan gaan ze de details met je doornemen, zodat jij voortdurend bevestigend antwoordt aan de telefoon => jij denkt dat je alleen je gegevens bevestigt.

 

Helemaal aan het end komt de aap uit de mouw; je krijgt een factuur van 500 euro. Per maand? Per jaar? Je roept nog nee, maar de post is al onderweg.

 

Nou roep jij natuurlijk meteen: misleiding, bedrog, oplichting. En daar heb je groot gelijk in. Maar zij hebben een opname van dat telefoongesprek waarin jij vrolijk instemt met allerlei zaken.

 

Dus ga nou niet zitten dralen maar stuur meteen een aangetekende brief waarin je heel duidelijk stelt dat je niet accoord bent gegaan met een betaalde vermelding. Het enige waarop je positief hebt gereageerd was een 'voortzetting' van de eerdere gratis vermelding en vervolgens de check op je gegevens. Er bestaat geen overeenkomst over een betaalde vermelding en je hebt ook niets van dien aard toegezegd. Stel meteen maar dat dit het eerste contact met de bewuste aanbieder was, in tegenstelling tot de gewekte suggestie van degene die je belde. Gewoon keihard stellen. Niet van die halfslachtige formuleringen: "voor zover ik me herinner." Ban die twijfel meteen uit en reageer snel.

 

Het zijn klootzakken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dubieuze aquisitiepraktijken en telefonische verkopen waar je beter direct "nee bedankt" kan zeggen. Maar helaas lukt het hen met vasthoudendheid dat ondernemers er de dupe van worden en niet tot moeilijk van de binnenkomende facturen afkomen. Zorg in ieder geval wél dat je schriftelijk een klacht indient bij hen.

 

Zie ook deze én deze topics op ons forum waar het om nagenoeg dezelfde malifide praktijken gaat.

In de topics lees niet alleen vele, vele meldingen, maar ook tips én ervaringen hoe er mee om te gaan/vanaf te komen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Jullie maken me nu bang om de telefoon op te nemen voor televerkoop.

Als je gewoon niet betaald, kunnen ze je toch niets maken. Zo een gespreksopname waar aan gesleuteld is kan toch nooit rechtsgeldig zijn in een rechtbank.

Anders zou iedereen je gewoon kunnen opbellen vragen als je een gratis product wilt en als je dan antwoord met akkoord dat je zogezegd ook akkoord bent gegaan met ook de aankoop van een luxe jacht of iets anders absurds, een verzekering die minimaal een jaar moet behouden en betaald worden...

 

Ik geloof nooit dat dit rechtsgeldig is, ik denk dat ze vooral veel dreigen maar eigenlijk geen poot hebben om op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Jullie maken me nu bang om de telefoon op te nemen voor televerkoop.

Als je gewoon niet betaald, kunnen ze je toch niets maken. Zo een gespreksopname waar aan gesleuteld is kan toch nooit rechtsgeldig zijn in een rechtbank.

Anders zou iedereen je gewoon kunnen opbellen vragen als je een gratis product wilt en als je dan antwoord met akkoord dat je zogezegd ook akkoord bent gegaan met ook de aankoop van een luxe jacht of iets anders absurds, een verzekering die minimaal een jaar moet behouden en betaald worden...

 

Ik geloof nooit dat dit rechtsgeldig is, ik denk dat ze vooral veel dreigen maar eigenlijk geen poot hebben om op te staan.

 

Blijkbaar wordt dit al jaren door de politiek ondersteund, lees er van alles over...misdaad loont! We moeten ons deze praktijken maar laten welgevallen! Dacht het niet....Corien is #tenstrijde Ik stel voor dat er na het zomerreces gelijk een wetgeving komt die ons in bescherming neemt tegen dit soort praktijken!

 

Ik stel voor dat u allemaal #tenstrijde gaat voor mij de mond gesnoerd wordt....want ja, ze winnen recht zaken wegens imagoschade. ;D

 

http://www.hetloyaliteitscentrum.nl/actueel-amp-faq/oplichting-ondernemersgids/

 

Note van Mikky Vrolijk uit de mail:

Wel wil ik je qua alinea "Bedrijven en instanties die zich linken aan deze oplichters zijn: Antwoord voor bedrijven - hét startpunt van de Rijksoverheid voor ondernemers, de Belastingdienst, De Kamer van Koophandel, MKB Nederland, ZZP Nederland en het UWV" melden dat de genoemde bedrijven hier zelf niet achter staan. Ondernemersgids.nl heeft deze er namelijk zelf op gezet.

 

Daar ben ik me wel van bewust, maar daar moeten ze gelijk tegen optreden! Ook vullen ze automatisch nieuws vanuit NU.NL

Ik begreep dat ze er daar ook niet zo blij mee zijn en er een jurist op hebben zitten intussen...

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Dilemma, telefonische dreiging is binnen...heb tot morgen 12 uur de tijd om de lasterlijke uitspraken mijnerzijds te verwijderen..

 

Nu vindt ik lasterlijk en smaad wel een behoorlijke beschuldiging, zeker gezien het aantal slachtoffers die ze maken....eigenlijk denk ik kom maar op....vindt het belachelijk dat dit soort ondernemers beschermt worden door onze wetgeving. En toch hik ik op 2 benen... ???

 

Zit hier ook een jurist cq advocaat die hier een mening over heeft?

 

Graag, mvrg Corien

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je de door hen bewerkte audio-opname waarin jij bevestigd dat je iets van hen afneemt en heb je bewijs dat zij deze opname hebben gebruikt om je die factuur te laten betalen? Heb je daarnaast ook een opname van het originele gesprek? Dan zou ik alles lekker laten zoals het is, dan heb kun je namelijk bewijzen dat het oplichters zijn en bevat jouw artikel geen smaad.

 

Ontbreekt 1 van de benodigde bewijzen, dan zou ik het een en ander omzichtiger formuleren (gebruik het woord "oplichting" niet). Je kunt natuurlijk wel van slachtoffers spreken. Succes.

 

Hier worden gesprekken met dat soort figuren opgenomen en gearchiveerd. Hoop altijd dat ze de fout maken ons een factuur te sturen, maar ze schijnen te ruiken dat ze dat bij ons niet hoeven te proberen.

Link naar reactie
  • 0

De geluidsopnamen heb ik inderdaad, daarin is ook duidelijk te horen dat er een ja extra in is geknipt...dit stukje staat ook onder het Blog, daarnaast heb ik getuigen van het verkoop gesprek. Aangezien het opviel dat het een vreemd gesprek was, en ik maar bleef herhalen geen overeenkomst met ze te willen. Ik had hier de complete aandacht. Collega wil dit ook wel bevestigen, staat hem nog als de dag van gisteren bij.

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Van dergelijk absurd korte termijnen ("morgen voor 12 uur") hoef je je niets aan te trekken. Jij hebt recht op een redelijke termijn om jezelf te laten adviseren en met een reactie naar ondernemersgids toe te komen.

 

Zoals ik het zie is jouw blog prima onderbouwd en zijn ze nu bang voor jou en proberen ze met bluf je blog offline te laten halen.

Link naar reactie
  • 0
Zoals ik het zie is jouw blog prima onderbouwd en zijn ze nu bang voor jou en proberen ze met bluf je blog offline te laten halen.
Zo te lezen is Corien vooralsnog niet onder de indruk. Maar, bluf of geen bluf, niet iedereen is even heldhaftig en soms kan het om juridische redenen verstandig zijn om even gas terug te nemen, nietwaar Wouter? ;-)

 

Maar, met bluf of geen bluf iemand ertoe zetten z'n blog (al dan niet tijdelijk) offline te halen, kan het eerste doel van zo'n partij zijn! Zeker als je blog een hoge positie in google heeft gekregen, kan het bedrijf in kwestie zich nogal benadeeld voelen in hun (naar eigen zeggen legitieme) handelswijze. Indien jouw doel is om middels je blog de vermeende malafide praktijken aan de kaak te stellen en het publiek te waarschuwen, dan is het natuurlijk wel zaak om een tijdelijk gas terug goed en duidelijk kenbaar te maken op dezelfde blog en om te zorgen dat de terugtrekking zo kort mogelijk duurt. Ga dus niet zondermeer mee in de tijdlijn van je tegenstanders die ongetwijfeld zullen proberen de terugtrekking zo lang mogelijk te laten duren.

 

TIP: Om te voorkomen dat je google positie keldert en je blog bij terugkomst niet meer dezelfde impact heeft doe je er goed aan om te zorgen dat de oude URL's blijven functioneren en bijvoorbeeld je actie toelichten.

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen is Corien vooralsnog niet onder de indruk. Maar, bluf of geen bluf, niet iedereen is even heldhaftig en soms kan het om juridische redenen verstandig zijn om even gas terug te nemen, nietwaar Wouter? ;-)

Als jouw advocaat je adviseert om de tegenpartij even de gelegenheid voor wederhoor te geven en daar bji goede wil te tonen door de boel tijdelijk even op zwart te zetten, dan is dat verstandig, ja ;)
Link naar reactie
  • 0

mmm advocaat...zou ik die nodig zijn?

 

Zijn er ook advocaten die dit vrijwillig doen? Ik vindt het schande dat ik nu alles uit de kast moet halen, door iets wat de ondernemers gids zelf zaait...ze worden dus beschermt door onze huidige wet en regelgeving. Ik heb intussen een geplakt briefje ontvangen per mail..niet ondertekend.

 

Staat mooie taal in

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste mede forum ondernemers,

 

Allereerst bedankt voor jullie feedback, mijn dilemma heeft een conclusie gekregen! ;D

Mijn Blog van vorige week moest gerectificeerd worden op laste van ondernemersgids.nl, ik heb besloten hier gehoor aan te geven.

 

http://www.hetloyaliteitscentrum.nl/actueel-amp-faq/onderzoek-ondernemersgids/

 

We missen nog wat linkjes, hier wordt aan gewerkt. 24 uur was de eis en dat is best kort kan ik u verzekeren.

 

Mvrgr. Corien Schrijver

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 1

 

Mijn Blog van vorige week moest gerectificeerd worden op laste van ondernemersgids.nl, ik heb besloten hier gehoor aan te geven.

 

 

Nou word ik dus een beetje pissig. Je hebt dat blogverhaal ook aangeboden aan HL. Wij verwijderen niks, tenzij er goede argumenten zijn. Omdat er nogal wat kromme beweringen in stonden, hebben we jouw blog echter niet doorgeplaatst.

 

Je beweerde oa dat allerlei instanties meewerkten aan het instandhouden van dit 'onrecht' door Ondernemersgids toe te staan dat er links geplaatst werden op die online gids naar bv de KvK. Dat is niet doordacht. Iedereen kan links op zijn website plaatsen en vrijwel niemand kan dat tegenhouden.

 

Dus HL heeft dat verhaal niet geplaatst en jou doorverwezen naar dit topic. Omdat we hier een heleboel topics hebben over dit en vergelijkbare gevallen. Met veel nuttige info voor gedupeerden. Daar voeg jij jouw verhaal aan toe.

 

En bij het eerste tegenwindje geef je je al gewonnen. Bah, slappe rug.

 

Er is vrijheid van meningsuiting en dat is misschien wel een belangrijker recht dan jouw recht om niet misleid te worden over advertenties. Dus haal volgende keer even adem voordat je de hele wereld de les gaat lezen.

 

Wedden dat we nou dus een verzoek krijgen om relevante paragrafen uit dit topic te verwijderen. >:(

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn Blog van vorige week moest gerectificeerd worden op laste van ondernemersgids.nl, ik heb besloten hier gehoor aan te geven.

 

 

Nou word ik dus een beetje pissig. Je hebt dat blogverhaal ook aangeboden aan HL. Wij verwijderen niks, tenzij er goede argumenten zijn. Omdat er nogal wat kromme beweringen in stonden, hebben we jouw blog echter niet doorgeplaatst.

Vooraf is er overleg geweest met Mikky, de rectificatie heb ik op mijn manier gedaan. Nog steeds geef ik aan het niet eens te zijn met hun handels wijze!

 

Je beweerde oa dat allerlei instanties meewerkten aan het instandhouden van dit 'onrecht' door Ondernemersgids toe te staan dat er links geplaatst werden op die online gids naar bv de KvK. Dat is niet doordacht. Iedereen kan links op zijn website plaatsen en vrijwel niemand kan dat tegenhouden.

Dat klopt dat dat zomaar kan, maar moeten we dit dan ook zomaar accepteren? Al deze instanties heb ik hier op aangesproken, zij geven allemaal aan geen onderzoeksrecht te hebben in deze.(wetswijziging voor nodig)

 

Dus HL heeft dat verhaal niet geplaatst en jou doorverwezen naar dit topic. Omdat we hier een heleboel topics hebben over dit en vergelijkbare gevallen. Met veel nuttige info voor gedupeerden. Daar voeg jij jouw verhaal aan toe.

 

En bij het eerste tegenwindje geef je je al gewonnen. Bah, slappe rug.

 

Deze mening mag jij je toegedaan zijn maar dan geloof ik niet dat je mijn "rectificatie" hebt gelezen, ik ben deze strijd begonnen en zal hem ook afmaken. Maar wel binnen verantwoordelijke kaders, deze kaders heb ik vastgesteld naar aanleiding van mijn dilemma van gisteren en de reactie`s hierop.

 

Er is vrijheid van meningsuiting en dat is misschien wel een belangrijker recht dan jouw recht om niet misleid te worden over advertenties.

 

De vrijheid van meningsuiting weegt ook voor mij erg zwaar, maar zolang die niet ondersteunt wordt door de wetgeving zou ik een probleem kunnen hebben, en wanneer ik voldoende centjes op de bank zou hebben om dit risico te lopen was ik hem zonder meer aangegaan ;D

 

Dus haal volgende keer even adem voordat je de hele wereld de les gaat lezen.

 

Ik ben nog steeds voornemens, deze praktijken zoveel mogelijk aan het licht te brengen er zijn te veel mede ondernemers nog steeds dagelijks slachtoffer!

 

 

 

Wedden dat we nou dus een verzoek krijgen om relevante paragrafen uit dit topic te verwijderen. >:(

Laten we hopen van niet, dit is een openbaar forum!

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Jij kan van alles vinden en je kan van alles publiceren, maar zodra je met de grotemensenwereld te maken krijgt waarin je een blafbrief ontvangt vanwege laster en smaad verwacht je gratis bijstand van de instellingen die je in eerste instantie op een grote hoop geschoven had met dit soort misleiders.

 

Bij de KvK en bij MKB Nederland en bij SAF en op dit forum staat een heleboel info over vergelijkbare gevallen, hoe daarop gereageerd wordt en zelfs cases waarin blafbrieven gebruikt worden. Mijn suggestie is dat je een volgende keer eerst informatie opzoekt en dan een beetje meer bezonnen op kruistocht gaat.

 

Je zocht de confrontatie met Ondernemersgids, ga dan niet miauwen als je krijgt waarom je gevraagd had.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jij kan van alles vinden en je kan van alles publiceren, maar zodra je met de grotemensenwereld te maken krijgt waarin je een blafbrief ontvangt vanwege laster en smaad verwacht je gratis bijstand van de instellingen die je in eerste instantie op een grote hoop geschoven had met dit soort misleiders.

Ik heb hiermee beoogt dat deze instellingen ook weer aandacht voor deze zaken hebben, aandacht betekend ook dat er weer een heleboel mensen gewaarschuwd zijn! Het is een maatschappelijk probleem, waar we zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan moeten geven.

 

Bij de KvK en bij MKB Nederland en bij SAF en op dit forum staat een heleboel info over vergelijkbare gevallen, hoe daarop gereageerd wordt en zelfs cases waarin blafbrieven gebruikt worden. Mijn suggestie is dat je een volgende keer eerst informatie opzoekt en dan een beetje meer bezonnen op kruistocht gaat.

 

Allemaal gelezen...al jaren duurt dit! Te triest voor woorden!

 

[i]Je zocht de confrontatie met Ondernemersgids, ga dan niet miauwen als je krijgt waarom je gevraagd had.

[/i]

Ach nou ja, dat is jou interpretatie van het geheel, dat mag ;)

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je gaat protesteren, let dan goed op waartegen je protesteert. Nu geef je in het telefoongesprek aan niet accoord te zijn gegaan met een "verlenging". In jouw optiek is dat - heel begrijpelijk - de verlenging van de gratis vermelding (waar je wellicht niet eens van op de hoogte was en waar je hoogstwaarschijnlijk ook nooit voor benaderd bent dan wel toestemming voor hebt gegeven). Maar voor zover ik weet gebruiken zij in hun script het woord "verlenging" alleen voor de (automatische) verlenging na de betaalde basisvermelding van 1 jaar.

 

Je praat dus in zo'n telefoongesprek continu langs elkaar heen en krijgt overeenstemming over iets ("geen verlenging") wat je als beller en gebelde anders interpreteert. En dat dan in de haast van een telefoongesprek. Wellicht dat daar juridisch mogelijkheden liggen?

 

Overigens gaat deze laatste case over een ander bedrijf dan het bedrijf in de topic titel ...

Link naar reactie
  • 0

 

De vraagstelling is slim in elkaar gezet inderdaad, ik heb ook niet overal met ja geantwoord. Heb juridisch niets te vrezen, kan alles onderbouwen, kreeg alleen wel het advies vanuit verschillende hoeken mijn blogtekst aan te passen.

 

Ze winnen nog steeds recht zaken, Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds 2 verschillende dingen... ;)

 

Het lijkt erop dat we een wetgeving gaan krijgen die ons hierin beter beschermt, helaas duurt dit nog wel even!

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ze winnen nog steeds recht zaken, Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds 2 verschillende dingen... ;)

 

 

Misschien kun je wat links toevoegen van gewonnen (en verloren) rechtszaken. En pas op dat er een heleboel gidsen zijn met vergelijkbare namen (dat doen ze expres) en een heleboel rechtszaken - die helaas lang niet allemaal openbaar gemaakt zijn en bovendien lang niet altijd op dezelfde zoekwoorden vindbaar zijn.

 

Ze zouden bij SAF eens een stageair aan het werk moeten zetten om alle relevante zaken te inventariseren. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan jullie mededelen dat een opname van een telefoongesprek slechts serieus wordt genomen door een rechtbank, mits deze volledig is. Rechters zijn niet dom en weten heel goed dat er tegenwoordig diverse middelen zijn om audiofragmenten te manipuleren. Naast dat er dus een volledige opname moet zijn zal een rechter altijd kijken naar een geheel.

 

Haal hierbij de klachten van forums als 'Tros Radar' e.d. en je hebt een hele sterke zaak. Gebeurd jouw het nu dat ze je bellen, schroom je dan niet om contact te leggen met het steunpunt acquisitiefraude. Neem dit mee in een eventueel verweer (mocht het ooit al zover komen) bij een rechter en je zaak is vrij 'solid'.

 

Het is lastig om een stelling aan te gaan dat ze hierdoor 'zaken winnen'. Zoals gezegd wordt er in het recht gekeken naar de hele situatie. Als er naast een (gemanipuleerd) audiofragment bijvoorbeeld betalingen zijn gedaan of schriftelijk iets op enige wijze is overeengekomen dan winnen ze een zaak of wellicht is er een veroordeling bij verstek, dat weten we dus niet momenteel. Wanneer er slechts sprake is van zeer gebrekkige audio en je brengt ter zitting de reputatie onder de aandacht dan zal iedere goede advocaat gehakt maken van dit soort praktijken, natuurlijk moet je wel altijd naar de zitting gaan en neem een goede advocaat. Heb je ook nog een grote kans dat de oplichters jouw juridische kosten moeten vergoeden, zal ze leren!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.