• 0

Compensabele verliezen en verkoop aandelen

Ik ben van plan 35% aandelen te verkopen (van prive naar manbv) en nog eens 15% aandelen over te nemen van een externe investeerder in de werk BV.

 

Nu lees ik dat compensabele verliezen zouden vervallen bij verkoop van meer dan 30% van de aandelen.

 

Geldt dat in dit geval ook, of is er iets waardoor dat in dit geval niet zou gelden?

 

Ter info: activiteiten van werk BV blijven gelijk, het gaat er alleen om dat ik in de toekomst via manbv/manfee wil werken in plaats van op loonlijst van werk BV.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het gaat om een wijziging van het uiteindelijke belang. Bij verkoop door de aandeelhouder aan een vennootschap waarin hij een 100%-belang heeft, blijft de uiteindelijke aandeelhouder hetzelfde en blijven de verliezen in stand.

 

Overigens moet (doorlopend) worden beoordeeld of het uiteindelijke belang ten opzichte van het oudste jaar waarvan nog verliezen open staan is gewijzigd: de overname van 15% kan ook tot beperking van de verliesverrekening leiden, als er op een ander moment ook aandelen zijn overgedragen. Daarnaast is de beperking niet van toepassing op vennootschappen die een actieve onderneming drijven.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.