• 0

Simpele webshop in laserlampjes

Omschrijving van je concept:

Een simpele Wordpress webshop met in de verkoop van laserlampjes.

 

website : www.laser-lamp.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb alles gedaan behalve de header, die heeft iemand anders gemaakt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

het goedkoop verkopen van laserlampjes met een snelle bezorging.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

/

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

wat tips om de webshop er wat beter uit te laten zien en hierdoor de verkoop verbeteren.

 

alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik bespeur een treurige ontwikkeling op HL van ondernemers die op een gemakkelijke manier een vlug idee of concept van de dag introduceren en maar raak vragen zonder zelf inhoudelijk mee te doen in andere topics (en we lijken er soms collectief in mee te gaan). Dit is toch geen serieuze introductie en opzet van een niche webshop? Vraag je vrienden, medestudenten of buren, ofzo... elke week een ander product of andere shop lijkt het motto.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

je hebt volkomen gelijk.

Dan niet op reageren.

Of zo doen

 

Slechte website, lijkt op lippenstiften.

 

Komt er een laserbundel uit?

Welke golflengtes?

Wat is de bundel diameter.

Wat is de coherentielengte?

Wat is de divergentie?

Geef je ook veiligheids noteringen.

Welke veiligheidsklasse hebben de lasers.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voordat hij dicht gaat zal ik je nog een paar kleine tips meegeven:

 

- Bekijk je concept eens van een afstandje, ben je zelf tevreden?

- Heb je al meningen van mensen in jou buurt gevraagd?

- Als jij een klant was, zou jij dan bij jezelf kopen?

 

Er zijn zo een aantal dingen waar ik tegenaanloop:

 

- Het lijkt alsof ik een hele webwinkel vol met laser-lampjes ga verwachten (ik moet je helaas mededelen dat laser-lampjes een foutieve term is, het is gewoon 'laser'), maar ik kan maar twee verschillende dingen kopen? Dit kan best, maar dan moet je het anders opzetten.

 

- Hij schijnt tot wel 100 m ver? In het donker zeker? Niet in het licht? Hoeveel mW zijn deze lasers?

 

- De Laserlamp webwinkel van Nederland! (Met twee producten ;D ) Beetje jezelf overschat ben ik bang.

 

Oftewel, leuk concept, maar slecht uigevoerd. Doe een paar stappen terug en bekijk je concept opnieuw. Ik zie

nu geen enkele rden waarom ik deze bij jou zou bestellen ipv er één uit china te laten komen voor €1,40.

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Op dat de kleuren van je website een beetje vloeken, oogt het voor mij wel als een eerlijk erkend bedrijf.

Het eerste wat ik altijd doe als ik een webshop bekijken is naar het '' over ons '' pagina. daar staan gewoon alle belangrijke informatie over je bedrijf.

 

Ik ben wel benieuwd op welke doelgroepen jij richt. Ik kan er slechts 2 voor ogen zien: Zakenmensen die lezingen houden en jongeren die met die lampjes willen spelen.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd zou ik nog maar even over het hele concept nadenken - zoals het nu is, is de doelgroep nogal vaag.

 

Ik vermoed dat de groep 'jongeren die ermee willen spelen' zijn weg naar goedkopere leveranciers in china/hong kong wel weet te vinden, en dat de zakelijke markt producten wil met meer uitstraling dan deze.

 

Ook moet je even goedopletten wat je met specificaties doet, ik zie bijvoorbeeld dit:

 

max output: <= 5mW

golflengte: 650nm

output wave: constante straal

klasse: class 3A laser

 

Dat moet ofwel class 3R zijn, ofwel een lager vermogen hebben waardoor het in class 2 valt. Let wel dat er in het nieuwe systeem helemaal geen 3A meer bestaat, en het oude systeem met romeinse cijfers geschreven wordt (IIIa).

 

Link naar reactie
  • 0

 

Omschrijving van je concept:

Een simpele Wordpress webshop met in de verkoop van laserlampjes.

 

website : www.laser-lamp.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb alles gedaan behalve de header, die heeft iemand anders gemaakt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

het goedkoop verkopen van laserlampjes met een snelle bezorging.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

/

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

wat tips om de webshop er wat beter uit te laten zien en hierdoor de verkoop verbeteren.

 

alvast bedankt!

 

 

 

 

 

leuk hoor :-) volgende maand gaat mijn webshop ook de lucht in, waar we ook alle soorten en maten lasers gaan verkopen. Alleen het is nog iets breder. Jij weet vast wel hoe het juridisch zit met de 5mw violet, groen lasers en nog zwaardere... ben benieuwd.. mag je het allemaal gewoon verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd zou ik nog maar even over het hele concept nadenken - zoals het nu is, is de doelgroep nogal vaag.

 

Ik vermoed dat de groep 'jongeren die ermee willen spelen' zijn weg naar goedkopere leveranciers in china/hong kong wel weet te vinden, en dat de zakelijke markt producten wil met meer uitstraling dan deze.

 

Ook moet je even goedopletten wat je met specificaties doet, ik zie bijvoorbeeld dit:

 

max output: <= 5mW

golflengte: 650nm

output wave: constante straal

klasse: class 3A laser

 

Dat moet ofwel class 3R zijn, ofwel een lager vermogen hebben waardoor het in class 2 valt. Let wel dat er in het nieuwe systeem helemaal geen 3A meer bestaat, en het oude systeem met romeinse cijfers geschreven wordt (IIIa).

 

 

 

Ik ben het er niet mee eens dat de jochies hun weg naar ebay china wel weten te vinden.. ze kunnen namelijk niet met credit card of paypal betalen vanwege hun leeftijd, ik merk in mijn handel dat ik voor de laserpennen gigantisch veel kinderen als klant heb.

 

Wel vind ik de prijs erg hoog, waardoor ik zelf door zou gaan zoeken..

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit eigenlijk wel een niche idee alleen de uitwerking is slecht.

 

Ik herinner mij de soortgelijke nichemarkt afstandbedieningen.nl

 

Deze site werd uiteindelijk door een hele grote groep opgenomen.

 

Mijn vader kocht vroeger altijd rode knipperlichtjes die verdomd veel weg hadden van alarmsystemen.

 

Heb je daar wel eens over nagedacht om zoiets te doen?

 

Ik zie wel wat in niche maar laserlampjes?

 

Wie gebruikt ze eigenlijk?

 

Die rotmensen in voetbalstadions en vervelende studenten?

 

Bedenk een goede nichemarkt in verlichting!

 

Go for it!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer deze eens te importeren:

Spyder 3 Krypton Laser (tot 1W) 8)

 

Vanaf 0,5 Watt vallen laserpointers in klasse 4. Deze laser mag dus zeker niet verhandeld worden in Nederland. (Bronnen: VWA en handboek laserveiligheid)

 

In Nederland is het niet verboden, sterker nog je kan als particulier gewoon een laser kopen van 5 W. In Duitsland zijn er wel regels.

Je moet alleen wel rekening houden dat je altijd verantwoordelijk bent voor de gevolgen bij verkeerd gebruik.

 

Er is een verschil tussen laserpointers en effect lasers. Dit heeft te maken met het vermogen per kubieke centimeter.

Link naar reactie
  • 0

Bij licht praat je toch altijd over kubieke oppervlakte? Tenzij je wil omschrijven hoe groot het te verlichten oppervlakte is?

Kubieke is inhoud, dus bijvoorbeeld de inhoud van een pak melk.

Vierkante is oppervlakte, dus bijvoorbeeld de grootte van een schoolplein.

 

Je kan licht niet uitdrukken in kubieke meter, je kan het niet in een pak of potje doen. Wel kan je het eventueel uitdrukken in vierkante meter :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.