• 0

Disney Artikelen

Ik vroeg mij af hoe het met het kopen & verkopen van Disney artikelen. Ik heb wat op internet zitten zoeken, maar ik weet geen enkele groothandel te vinden die een mooie assortiment heeft van Disney artikelen. De meeste groothandels hebben niets, en een enkele heeft een beperkt assortiment.

 

Weet iemand hoe ik Disney artikelen kan inkopen in Nederland (en anders binnen Europa)?

KoffieCupster.nl voor de lekkerste Italiaanse koffiecups op werk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Goedemorgen,

 

Toevallig ben ik een aantal jaar geleden van plan geweest om hetzelfde te gaan doen. Misschien dat de situatie inmiddels verandert is, maar het was toen ook al een lastig verhaal.

 

Eén van de uitdagingen is inderdaad het vinden van leveranciers. Het is niet zo dat je even het hele assortiment Disney spullen bij een bepaalde leverancier kunt kopen.

 

Disney besteedt kleding uit aan importeur#1, films weer aan importeur #2, hotels en reizen aan reisbureau#1

 

Daarnaast weet ik ook dat Disney het niet toestaat (ja, ik weet er zijn veel mensen die het wel doen!!) om het word Disney in je domeinnnaam te hebben. Zal in de praktijk niet veel problemen opleveren als je inderdaad alleen Disney spullen verkoopt.

Maar houd hier wel rekening mee. Ze kunnen al vallen over een afbeelding van Donald Duck.

 

Maar de grootste uitdaging zijn de marges. Als je kijkt naar inkoopprijzen en advies verkoopprijzen ziet het er erg aantrekkelijk uit. Marges van 300% zijn geen uitzonderingen. Echter, als je bijvoorbeeld eens binnenstapt bij de Kruidvat, dan zie je dat alles echt spot goedkoop wordt aangeboden. Soms zelf onder de inkoopprijs die jij zou betalen.

 

Disney heeft daar wel eens een conflict over gehad met het Kruidvat, maar uiteindelijk hebben ze dat niet kunnen winnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.