• 0

Gezocht: software om orders bij te houden + crm

Goedemorgen,

 

Ik ben zzper en ik heb een reclameburo. Het bijhouden van de lopende opdrachten begint teveel handmatig werk te worden en nu ben ik op zoek naar een goed programma om mijn orders aan te maken en bij te houden. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe zo'n programma heet. Ik heb gezocht op ordermanagement en projectmanagement, maar dat lijkt een heel ander uitgangspunt te hebben.

 

Bij het reclamebureau waar ik 10 jaar geleden werkte, gebruikten ze een eigen inrichting van filemaker. Dit is niet meer dan een databaseprogramma voor de Mac. Ik hoop dat er tegenwoordig bij voorkeur online (saas) altenatieven zijn.

 

Samengevat zou ik graag:

- een opdracht willen aanmaken

- met eigenschappen als naam, startdatum, einddatum, beschrijving, opmerkingen,

- deze verschillende statussen mee kunnen geven (lead, offerte, onder handen, geoffreerd, betaald)

- makkelijk klantgegevens in kunnen voeren en deze koppelen aan de opdrachten

- eventueel voor/nacalculatie op basis van totaal aantal uren (ik gebruik toggl voor mijn urenregistratie)

- en optioneel offertes/facturen maken / betalingstermijn bijhouden

- ... en uiteraard een overzichtelijk opdrachtblad uit kunnen printen voor in de opdrachtmappen

 

Is er software die deze functionaliteit biedt en hoe wordt deze genoemd? Een combinatie van software is ook geen probleem. Dan kan ik mij hierin verdiepen want ik zit momenteel op het verkeerde spoor heb ik het idee. Als ik een verkeerd uitgangspunt heb, dan hoor ik dat uiteraard ook graag! :)

 

Vriendelijke groet,

Anne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goeiemorgen!

 

SugarCRM is een prachtig CRM pakket (open source).

Vrijwel al jouw wensen zijn standaard geïntegreerd in het pakket en als ik me niet vergis kun je je urenverantwoording als Plugin downloaden.

 

Mocht je wat specifiekere informatie willen, stuur me dan even een PM. Wellicht kan ik je helpen met de implementatie.

Software Development | Software Design

Link naar reactie
  • 0

Er zijn er vele..

 

Salesforce is de grootste en vaak best beoordeelde..

Zoho CRM ook een alternatief welke prettig is, zeker in combinatie met Gmail..

of Sugar CRM..

 

Maar er zijn ook interessante andere alternatieven.

Ik vind dit wel een heel charmant alternatief..Schitterend in eenvoud. Gewoon gegevens klanten bijhouden, uren en facturen.

En gratis..... http://free-crm.inpractice.org

 

Tja. zo zie je maar dat er veel aanbieders zijn. Het is zaak dat je probeert te ontdekken wat voor jou belangrijk is.

Probeer er enkele uit. Meestal is er een Trial-periode.. Na deze periode kun je beslissen.

 

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Anne ,

 

Er zijn veel goede oplossingen zowel open source als closed source.

 

Ga het wiel niet uitvinden maar maak gebruik van de aanwezige kennis en overtuig je van

de fit tussen applicatie en jouw organisatie.

Zelf testen kost tijd en kan afbreuk doen aan de functionaliteiten van de applicatie.

Vraag de eventuele aanbieder jouw case te laten zien in zijn / haar applicatie.

 

Bedenk ook of je aansluiting wilt vanuit de facturen met de financiële administratie en zo ja

waar zou je mee willen koppelen.

 

Groeten,

 

Wim Splinter

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat wat ik zoek dus voornamelijk onder de noemer custromer relation management valt. Van de meeste pakketten had ik al gehoord. Ook cloudtools meldt het een en ander over iig zoho.

 

Ik zal deze pakketten eens nader bestuderen.

 

@marceln: bedankt voor je aanbod, maar ik ga eerst zelf de genoemde oplossingen eens verkennen.

 

@wim: ik beschouw mezelf nog als te klein om demonstraties voor dit soort pakketten aan te vragen. Zelf alles uitproberen zal inderdaad afbreuk doen aan de programma's. Daarom ben ik blij met de kennis en informatie die hier aanwezig zijn. Hierdoor kan ik meer gericht aan de slag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zit goed met CRM. Die gaan meestal tot aan facturen (dus geen boekhouding) en vele hebben een soort projecten module waardoor je diverse contacten weer een een groep hangt.

 

Niet iedere CRM module heeft een tijdregistratie en calculatie-module. Dus daar moet je de focus op leggen bij je vergelijkingen.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Mocht je niet voor Salesforce gaan (die opzich erg goed is), kan ik je Sage Act! aanraden. Hier heb ik zelf in het verleden mee gewerkt. Deze bieden nu ook een online versie aan, die er simpel en gebruikersvriendelijk uitziet.

Synenso.nl - Helpt ondernemers om m.b.v. slimme software koppelingen, onnodig of dubbel werk te voorkomen...
Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf Google Apps in combinatie met Insight.ly

 

Als je overstapt op Google Apps, kun je het pakket modulair opbouwen van applicaties die je nodig hebt, maar die je vanuit een enkele applicatie kunt bedienen/ benaderen.

 

http://www.insight.ly

http://www.google.com/apps

 

Ik heb er onlangs een artikel over gepubliceerd op mijn website. Hopelijk heb je er wat aan!

 

http://www.dnamedia.nl/inrichting-virtueel-kantoor

Link naar reactie
  • 0

Ha die Anne,

 

Een kennis van mij gebruikt het systeem van [mod-edit:linkspam verwijderd] Hij werkt in de financiele sector en heeft het zo laten aanpassen dat hij net wat meer gegevens kwijt kan dan in standaard paketten.

Ondertussen ben ik ook met [naam verwijderd] in onderhandeling over een nieuw pakket voor mijn werkzaamheden, voorlopig ben ik tevreden over kwaliteit en prijs <--mod-edit: Met jezelf in onderhandeling? logisch dat je tevreden bent

 

mvgr,

Sander

Link naar reactie
  • 0

Beste Anne,

 

Ga eens langs bij een aantal andere reclamebureaus. Er zijn een aantal pakketten speciaal voor reclamebureaus waarbij projectadministratie etc. geheel gericht zijn op de doelgroep.

En wat betreft Filemaker: we zijn 10 jaar verder, in FM is dit prima te realiseren, ook op windows. Zou me niet verbazen dat een groot aantal reclamebureaus met FM werkt als basis CRM/ERP-pakket.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken ook volgens een reclame bureau model en werken met de suite van 37signals met daarin de reeds genoemde Highrise en de projectmanagement tool Basecamp. http://37signals.com

 

Alles is gericht op het reclamebureau model en werkt goed. Wat je niet moet willen is: Het pakket aanpassen aan jouw workflow. Het heeft een bepaalde logica en die moet je volgen anders werkt het niet. Dat is de logica van 37 signals waar ze ook een goed leesbaar online boek over geschreven hebben: http://gettingreal.37signals.com Als je de tools gaat gebruiken is het even snel doorlezen van die hoofdstukken heel interessant. Geeft je een goed inzicht in hun logica.

 

Jammer dat dit topic door spam omhoog gekicked wordt maar wel heel interessant.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.