• 0

Uw mening graag!!!

Eerst ff voorstellen:

 

4de jaars student en op dit moment druk bezig met afstuderen! Met een paar maanden zit het luie studentenleven er dan toch eindelijk op en moet er gewerkt worden!! Nagedacht over de mogelijkheden en mede door higherlevel enthousiast gemaakt over het ‘vak’ van ondernemer. Inmiddels heb ik samen met een goede vriend een idee - ons inziens een leuk idee - maar wij vragen ons af of de reeds gevestigde ondernemer dit met ons eens is.

 

Het idee op zich is simpel:

Het aanbieden van een starterskit! De starterskit is een map met daarin een x aantal bedrijven uit verschillende branches. De bedrijven in de map lopen uiteen van verzekeringsbedrijf tot een drukkerij voor visitekaartjes. Het moeten in ieder geval bedrijven zijn die interessant zijn voor startende ondernemers. Al deze bedrijven zullen door ons gepresenteerd worden bij de startende ondernemer. Dat wil zeggen en klein praatje over elk bedrijf en wat het voor de startende ondernemer kan betekenen.

 

Voordeel voor de ondernemingen in de map is mijns inziens dat ze persoonlijk gepresenteerd worden bij een voor hen interessante doelgroep. Bovendien zijn de kosten per maand voor de onderneming lager dan 1 keer een advertentie zetten in een krant, omdat de kosten gedeeld worden door 10!!

 

De startende bedrijven krijgen allerlei voor hen interessante aanbiedingen. Bovendien willen we voor hen ook andere informatie in de starterskit verwerken zoals kvk-informatie en dergelijke.

 

Graag jullie reactie op het idee!!

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat lijkt me een hartstikke leuk idee!

 

Het is een wirwar van informatie die een starter (ikke ook) moet vergaren en het is een groot bos aan leveranciers en adviseurs waaruit gekozen kan worden.

 

Als jij die map een soort "garantie stempel" en een stabiel en betrouwbaar imago kan geven.....geef ik je een goede kans..

 

Maar je zult flink moeten investeren in het imago van de map en de naamsbekendheid...misschien in samenwerking met een bank, een grote verzekeraar en de kvk kom je een heeeeel eind......en die hebben pieken te investeren ;)

Link naar reactie
  • 0

Klink inderdaad goed, maar zoals gezegd zal het succes ervan denk ik afhangen van deelname van enkele grote (bekende) bedrijven.

 

Ik hoop dat je op dit forum de vorderingen van jullie plan bijhouden, want ik denk dat er hier wel potentiële klanten voor jullie map aanwezig zijn (mits betaalbaar voor mkb'ers)

 

succes in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

Zekers dat ik jullie op de hoogte ga houden!! Ik heb al zo vaak van jullie diensten gebruik gemaakt (School enzo) ;D!! Dus dat zal ik zeker doen.

 

Het idee van een keurmerk staat me inderdaad wel aan. Ga ik even in de groep gooien! Qua betaalbaarheid denk ik dat we juist daar interessant zijn. Zodra ik wat meer weet over de prijzen zal ik jullie dat doorgeven.

 

In ieder geval bedankt voor de leuke en snelle reacties!

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

In de voorgestelde vorm niet echt origineel. Maar hoor ik hier regionaliteit in doorklinken? Als je de inhoud van het pakket toespitst op de regio van de starter en de aard van zijn of haar bedrijf, maak je volgens mij meer kans. Wanneer je het heel algemeen doet (Rabobank, BDO etc) dan heeft het meer iets weg van een Felicitas voor bedrijven. Dat zie ik nog geen succes worden. Met name banken hebben namelijk al veel van die onpersoonlijke voorzieningen voor starters.

 

Ik denk dat een starter juist veel meer op zoek is naar zijns gelijke: Een boekhouder in de regio, een computerwinkel in de buurt, verzekeringsagent uit de stad etc. Dit is commercieel en kostentechnisch interessant voor bedrijven met kleine marketingbudgetten en leerzamer voor de starter.

 

Maar nogmaals: mijn eerste reactie was 'daar heb je er weer een'. Mijn tweede is 'hmm, als dat nou toegespitst wordt, wie weet....'

 

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ik moet gelijk even denken aan de businessbox www.businessbox.nldie vorige week door Rene Zonneveld werd gepresenteerd op HL. Dat ging echter alleen over een ondernemingsplan.

 

Ik ben het met Olaf eens dat een toespitsing op de regio van belang kan ziijn. Als het pakket dan ook nog eens zodanig wordt samengesteld dat daarin voor een belangrijk deel startende ondernemers zijn opgenomen, dan snijdt het mes wellicht aan twee kanten. Een starters voor starters pakket.

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Goed, mijn afstudeeropdracht wordt vandaag toch niets meer, dus nog maar even een berichtje. De regionaal georienteerde insteek is ook voor ons een must. Is mijns inziens niet al te moeilijk te organiseren en voor de starter mijns inziens ook interessanter. Bovendien is een pilot dan ook beter te doen!

 

Het idee is bovendien ook nog om de bedrijven in de starterskit te krijgen die zich willen inzetten voor de starter. Die willen meedenken en zo ook zichzelf helpen.

 

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Als toegespitst wordt op de regio of op een provincie, dan is het in het economische belang van de regio.

 

Misschien kan een gemeentelijke erkenning worden verkregen. En misschien wel subsidie.

 

Het is een leuk initiatief:

Vraag is alleen of het rendabel is.

En of de starter het ook interresant vindt.

Kostprijs is dus van belang.

 

Misschien kan je beter de gevestigde partijen laten betalen voor de reclame die je voor hen maakt en de kosten voor de starter zo laag mogelijk houden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Qua vorm kun je denken aan een mailpack oftewel zo'n bundeltje antwoordkaarten* dat je verkoopt als starterspack.

 

Aan adverteerders kun je behalve de druk- en distributieservice ook vermelding op een speciale website aanbieden, waar de starter op postcode kan zoeken op relevante diensten

 

Misschien is het slim om de regio-indeling van de KvK te hanteren, want die dienst heeft wellicht wel interesse om iets speciaals te doen voor starters.

 

Een paar mailpackers:

 

TPG Kaartenservice

Kaartservices

Vraag & Aanbod

 

* daar is een andere uitdrukking voor, maar die kan ik zo snel niet vinden

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kweenie TwaLevel. Ik krijg het idee dat we dan steeds verder afdwalen van het oorspronkelijke idee. Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben. De insteek was een starterspakket dat de zich presenterende bedrijven een persoonlijke presentatie bood. Dit wekte bij mij de indruk dat het om een pakket gaat dat persoonlijk uitgereikt wordt aan de starter door Noobie of diens medewerker. Daarom dacht ik gelijk aan Felicitas.

 

Als je die "Felicitas formule" combineert met een toespitsing op regio en branche, heb je volgens mij een innovatief concept.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Krijg hier een beetje amerikaans gevoel van,

 

Een soort REP die langskomt, om de partijen die hij vertegenwoordigt te verkopen.

 

Misschien een idee:

Als een starter zich aanmeld bij een van de bedrijven, dat je dan een stukje provisie krijgt ofzo.

Link naar reactie
  • 0

We zijn idd aan het afdwalen. Het idee is dat er een vertegenwoordiger bij de starter langs gaat. Die geeft dan een persoonlijke presentatie van elk bedrijf in de map. Elk bedrijf in de map heeft een speciale startersaanbieding (regionaal georienteerd)

 

De kosten vallen mijns inziens nog wel mee. We kunnen vanuit huis werken en qua salaris ofzo zijn we niet veeleisend. We nemen niet gelijk mensen aan en gaan het natuurlijk om de kosten te drukken eerst zelf aan de starters presenteren.

 

Provisie hebben we wel aan gedacht, maar dat brengt zoveel extra rompslomp met zich mee dat we daar liever niet aan willen beginnen.

 

Een kleine rekensom voor de liefhebber:

 

We gaan uit van veertig bedrijfsbezoeken per maand. Aan deze bedrijven presenteren wij de map. In de map zitten 10 bedrijven die elk per maand EUR 250 betalen. (Gepresenteerd bij 40 bedrijven voor EUR 250). Dat is dus EUR 6,25 per bezoek!! Dat is volgens mij niet duur en wij hebben berekend dat we dan uit de kosten zijn.

 

Wat vinden jullie van bovenstaande prijzen, interessant of niet?

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt interessant, maar dan ben ik wel benieuwd naar de samenstelling van die 40 starters. Hoeveel daarvan zijn "grote" starters met beginkapitaal, bijvoorbeeld, en hoeveel zijn eenpitters die vanuit de hobbykamer hun eerste geld voor briefpapier nog bij elkaar moeten sprokkelen?

 

Is er uberhaupt statistische informatie in deze zin over starters?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

't Is een interessant idee, maar moeilijk te realiseren vrees ik. Ik ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest: het aanbieden van een fysieke BusinessBox. Maak maar eens een nauwkeurige financiële planning, dan zul je zien dat je met de cijfers die je nu noemt, niet uitkomt. Ik heb er zelf in ieder geval van afgezien. Net als het bedrijf Marquitive uit Almelo (geloof ik), die hebben dit ook geprobeerd maar zijn nu failliet (al weet ik niet of het daardoor komt).

 

Maar laat je daardoor uiteraard niet weerhouden. Ik denk in ieder geval dat je aan de regio-gebodenheid vast moet houden. En eigenlijk ook aan het bezoek, in verband met de meerwaarde. Een andere optie is een pakket laten bezorgen, wat veel goedkoper is maar waarmee je ook de meerwaarde voor een deel laat liggen.

 

Je kunt ook nog een indeling maken naar branches: detailhandel vraagt andere leveranciers dan ICT bijvoorbeeld. Hoe wil je trouwens een selectie maken? Er starten zo'n 3000-4000 mensen per maand een onderneming, dus als je naar landelijke dekking wilt mag je alvast wel investeren in schoenzolen voor je vertegenwoordiger. Tot slot nog een punt ter overpeinzing: ik heb als starter helemaal geen zin om een vertegenwoordiger met een koffer te moeten ontvangen en een half uur naar een reclamepraatje te moeten luisteren...

 

En dan echt tot slot: hoe bereik je die starters? Als ze eenmaal ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel of ga je adverteren zodat ze zich kunnen aanmelden?

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Tot slot nog een punt ter overpeinzing: ik heb als starter helemaal geen zin om een vertegenwoordiger met een koffer te moeten ontvangen en een half uur naar een reclamepraatje te moeten luisteren...

 

Niet als je het allemaal niet meer nodig hebt. Maar je bent misschien wel op zoek naar een boekhouder, een goedkope drukker voor briefpapier en visitekaartjes, iemand die je website in elkaar zet.. en naar een goede aanbieding zul je dan wellicht wel oren hebben.

 

Het is echter wel zo dat nogal wat starters die enigzins kapitaalkrachtig zijn, al achter zulke zaken aan zullen zijn gaan voordat ze zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel, om gelijk goed van start te kunnen gaan. Je wilt hen dus al in eerder stadium bereiken. Zet je de kosten tegen de baten af, dan is bannering op veel geraadpleegde starterssites misschien wel rendabeler dan voetjes over de vloer. Of wellicht een samenwerking met het starterspakket van de KvK?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

12*250 euro is nogal veel voor een starter...Maar ook voor een reguliere boekhouder...dat is 3000 EURO....

Ik haak dan in ieder geval af. Het idee is leuk, maar ik denk dat je in een "kleine" regio ook geen 40 starters per maand die jou over de vloer willen hebben, laat staan nog even dat je 40 bezoeken in een maand kan maken...al was het alleen nog maar vanwege de planmatige zaken...(veel starters zijn niet de hele dag "op kantoor".)

 

Ikzelf zie zo'n concept wel werken op een "provisie/aanbreng-bonus"

Als jij een klant binnenhaalt voor mij dan....

Je moet bedenken dat er aan starters weinig te verdienen is als boekhouder bijvoorbeeld. Het zijn kleine administraties met weinig mutaties maar met heel veel vragen (en die breng je de eerste jaren vaak niet in rekening), of je moet BDO heten ;D

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Een samenwerking met de KvK lijkt me wel wat ja.

 

Maar laten we eerst dat onderscheidende aspect (usp) op tafel krijgen. Als je niet weet wat je nou precies gaat verkopen (bedrijfsformule/missie) is al dat gekeuvel over schoenzolen en banners m.i voorbarig.

 

Ik vind nog steeds het complete concept uniek. In delen kom je het hier en daar al tegen, maar als geheel is het bijzonder. De manier waarop je het aan een starter (of nieuw filiaal van een bestaand concern!) presenteert is doorslaggevend voor de slagingskans. Het is op zich wel een verkooppraatje, maar je verhult het in een kennismakingsgesprek met de bedrijven in de regio van de starter. Die bedrijven laten zich door jou vertegenwoordigen en als de prospect interesse heeft in een bepaald onderwerp neemt hij contact op met jou of de betreffende leverancier/instantie. Op zo een manier bied je de starter meer dan een verkooppraatje. Het is een win-win situatie, want je licht de nieuwkomer helemaal in over wat er in zijn regio speelt (houd er wel rekening mee dat zijn regio een afzetgebied en doelgroep betreft en niet per se een geografisch gebied). Wellicht herkent hij in je verhaal zelfs commerciële kansen. Denk daarbij ook aan een netwerk (welke ambtenaar moet je hebben, waar zitten de ondernemersverenigingen etc) Met name de info die een starter van de KvK maar niet los kan krijgen en de adresjes die er echt toe doen maken je concept voor hem de moeite waard.

 

Ik denk dat je meer mag vragen dan 6.25 per bezoek. Als ik een banner op een site zet of een eigen vertegenwoordiger langs stuur ben ik al gauw veel meer kwijt. Bekijk maar eens de kosten-baten verhoudingen van jouw produkt, je alternatieven en je substituten. Dan kun je al gauw aan je 'adverteerders' meedelen dat die 25 euro per bezochte klant meer kunnen opleveren dan die 40 cent per banner of die 2 euro per mailing.

 

Ik zou geen commissie doen. Dat is veel te vrijblijvend. Je zou wel een prijs per stuk kunnen hanteren: 15 euro per bezochte prospect met een minimum van x prospects per maand en een door de 'adverteerder' aan te geven maximum. Een bonus is wel weer interessant (10 euro vast en 7.50 euro bonus of zo), maar houd het meetbaar.

 

Nog even een vraagje: Wat en hoe ga je presenteren? Neem je laptop/beamer, samples, brochures, premiums enz. mee? Wie betaalt die?

 

Ik vind het echt een top-idee 8) en mits goed aangepakt lijkt het me levensvatbaar. Regionaal kun je vast ook op overheidssteun rekenen (subsidie, verwijzing, lezingen kunnen geven, netwerken) Eventueel maak je er een stichting van waar je bij in dienst treedt. ::)

 

Om nog even terug te komen op felicitas: Die komen langs nadat ze getipt of uitgenodigd zijn. Dat zou jij ook kunnen doen met een speciaal pakket: "Survivalkit voor de aspirant-ondernemer" (die het voornemen heeft om te gaan starten).

Ook een optie: hou bij waar winkelcentra gebouwd/vernieuwd gaan worden. Winkelinrichters, groothandelaren, stoffeerders etc. willen daar maar wat graag binnen komen.

Dit soort speciale varianten kunnen je produktvernieuwing vormen.

 

Ik bedenk ineens dat het belangrijk is om mensen langs te sturen die weten hoe het is om in de schoenen van de prospect te lopen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp hieruit dat je een actief reclame medium bent.

 

Soort reclame commercial,

maar dan in levende lijve in je woonkamer

 

Klinkt wel, innovatief

 

Hoelang gaat dat praatje duren?

En als de starter zegt geef me die map maar, ik hoef het praatje niet, betalen de bedrijven dan ook voor dit eigenlijk niet gehouden praatje?

En als ik het goed begrijp, kost het de starter niets?

 

Ik denk dat je wel wat meer wil bieden aan de starter, advies kunnen geven ofzo? een commercieel praatje zal een starter niet heel erg aanspreken denk ik.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We zijn idd aan het afdwalen. Het idee is dat er een vertegenwoordiger bij de starter langs gaat. Die geeft dan een persoonlijke presentatie van elk bedrijf in de map. Elk bedrijf in de map heeft een speciale startersaanbieding (regionaal georienteerd).

 

Nu heb ik redelijk wat ervaring met acquisitie en ik krijg hier toch een beetje een viese smaak van en zie ik al een doemsenario voor mij. Na drie presentaties begint de starter glazig te kijken, na de vijfde een onderdrukte geeuw, na nr. 6 zit meneer knikkebollen, etc. Enfin, als je het op deze wijze wil aanpakken dan zul je het in één samenhangende presentatie moeten doen en op onderdelen de toegevoegde waarde van de desbetreffende klanten moeten geven. Althans, dat is mijn mening.

 

Een ander punt - en dan betrek ik het even enkel op onze eigen dienstverlening - onze ervaringen met acquisiteurs die geen juridische achtergrond hebben zijn niet al te best. Ik heb enkele keren mogen meemaken dat door een accountmanager in een presentatie complete onzin werd uitgeslagen. Daar zit ik uiteraard niet op te wachten.

 

Besef goed dat presentaties in de regel geen éénrichtingverkeer is en dat je soms inhoudelijke vragen zult krijgen. Neem dan één advies ter harte, laat een inhoudelijke presentatie aan de klant over.

 

We gaan uit van veertig bedrijfsbezoeken per maand. Aan deze bedrijven presenteren wij de map. In de map zitten 10 bedrijven die elk per maand EUR 250 betalen. (Gepresenteerd bij 40 bedrijven voor EUR 250). Dat is dus EUR 6,25 per bezoek!! Dat is volgens mij niet duur en wij hebben berekend dat we dan uit de kosten zijn.

Wat vinden jullie van bovenstaande prijzen, interessant of niet?

 

De prijs is van ondergeschikt belang als het resultaat oplevert. Ontvang ik van jou periodiek een overzicht bij wie jij een presentatie hebt gehouden? Onderhoudt jij de vervolgcontacten of treed je op als tussenpersoon? De vraag is dus, hoe maak je de spin-off van jouw presentaties meetbaar?

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Enfin, als je het op deze wijze wil aanpakken dan zul je het in één saamenhangende presentatie moeten doen en op onderdelen de toegevoegde waarde van de desbetreffende klanten moeten geven. Althans, dat is mijn mening.

Mee eens. Het moet een samenhangend verhaal worden. De meerwaarde zit hem juist in het totaalbeeld dat je geeft (en in de cost-benefit verhouding)

 

Besef goed dat presentaties in de regel geen éénrichtingverkeer is en dat je soms inhoudelijke vragen zult krijgen. Neem dan één advies ter harte, laat een inhoudelijke presentatie aan de klant over.

Ik denk dat met weinig woorden duidelijk gemaakt kan worden dat het gesprek geen ruimte biedt voor het inwinnen van advies over de besproken onderwerpen. Wel wijs je er terecht op dat het acquireren voor een grote diversiteit aan aanbieders een heleboel voorstudie en verdieping behoeft. Maar ja, sommige mensen kunnen zelfs ijs aan een eskimo verkopen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
We gaan uit van veertig bedrijfsbezoeken per maand. Aan deze bedrijven presenteren wij de map. In de map zitten 10 bedrijven die elk per maand EUR 250 betalen. (Gepresenteerd bij 40 bedrijven voor EUR 250). Dat is dus EUR 6,25 per bezoek!! Dat is volgens mij niet duur en wij hebben berekend dat we dan uit de kosten zijn.

 

ik vind het in ieder geval een innovatief idee. maar even vanuit mezelf redenerend zou ik zo'n bezoekje niet laten plaatsvinden. zou dus wel eerst wat marktonderzoek doen of je die 40 wel gaat halen. die 250 euro voor 40 bezoeken vind ik wel redelijk, maar ik kom op slechts 9 minuutjes per bedrijf (2 uur bezoek -/- 30 minuten voor handjes schudden, inleiden, koffie e.d.).

Link naar reactie
  • 0

Ik waardeer het dat je met je eigen bedrijf aan de slag wil. Maar je kiest wél een verdomd lastige product/markt combinatie. Kijk goed naar de historie van je voorgangers. Ik ben in de afgelopen 10 jaar wel 20 van dit soort initiatieven tegen gekomen. Varierend van een kaartjes map met locale dienstverleners, via bundeltjes antwoordkaarten tot en met een soort felicitas service. Geen van die initiatieven heeft het gehaald, dus ga niet verder tot je die zaken geanalyseerd hebt en er achter bent waarom zij het niet gehaald hebben en waarom jij het wél gaat halen.

 

Er zijn twee grote problemen. De starters hebben geen tijd voor je c.q. weten niet wat ze nodig hebben of weten niet wat er te koop is, zodat ze je aanbod niet met dat van anderen kunnen vergelijken.

 

Ten tweede hebben de meeste starters geen geld. Er zijn maar weinig leverenciers bereid om te betalen om een starter als klant te krijgen. Er is daar geen budget, er wordt geshopt en/of niet betaald.

 

Zelf zou ik geen 250 euro betalen om mijn "case" gepresenteerd te krijgen bij een starter. Tenzij het een technostarter betrof met startkapitaal ;D. Maar daar zijn er maar zo'n 40 van ;D

 

Ik wil je niet ontmoedigen (al lijkt het er wel weer op). Ik wil je juist aanmoedigen om op de gekozen weg voort te gaan (want het is extreem leuk om met die startende bedrijven te werken) maar daarbij goed onderzoek te doen en slimme plannetjes te maken om er voor te zorgen dat je op prettige wijze je geld kunt verdienen. Als je niks verdient heeft niemand er wat aan. :'(

 

Dus: "Back to the drawingboard" en kom met een vreselijk innovatief plan om te slagen waar alle anderen falen.

 

Tip 1: Zorg voor een extreem efficient bedieningsmodel. Gewone vertegenwoordigers zijn te duur

Tip 2: Genereer zeer gedetailleerde marktinformatie, zodat je de proposities van je opdrachtgevers bij de juiste afnemers krijgt (indeling niet alleen op regio, maar ook op branche, groeiambitie etc)

Tip 3: Geef de ondernemers een cadeautje of waardebonnen of zoiets.

Tip 4: Werk zoveel mogelijk op no cure no pay basis. Anders krijg je echt geen opdrachtgevers, of je houdt te weinig marge over

Tip 5: .............. uhh, ik ben er even doorheen, maar er komt vast nog wel wat boven ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.