• 0

Uw mening graag!!!

Eerst ff voorstellen:

 

4de jaars student en op dit moment druk bezig met afstuderen! Met een paar maanden zit het luie studentenleven er dan toch eindelijk op en moet er gewerkt worden!! Nagedacht over de mogelijkheden en mede door higherlevel enthousiast gemaakt over het ‘vak’ van ondernemer. Inmiddels heb ik samen met een goede vriend een idee - ons inziens een leuk idee - maar wij vragen ons af of de reeds gevestigde ondernemer dit met ons eens is.

 

Het idee op zich is simpel:

Het aanbieden van een starterskit! De starterskit is een map met daarin een x aantal bedrijven uit verschillende branches. De bedrijven in de map lopen uiteen van verzekeringsbedrijf tot een drukkerij voor visitekaartjes. Het moeten in ieder geval bedrijven zijn die interessant zijn voor startende ondernemers. Al deze bedrijven zullen door ons gepresenteerd worden bij de startende ondernemer. Dat wil zeggen en klein praatje over elk bedrijf en wat het voor de startende ondernemer kan betekenen.

 

Voordeel voor de ondernemingen in de map is mijns inziens dat ze persoonlijk gepresenteerd worden bij een voor hen interessante doelgroep. Bovendien zijn de kosten per maand voor de onderneming lager dan 1 keer een advertentie zetten in een krant, omdat de kosten gedeeld worden door 10!!

 

De startende bedrijven krijgen allerlei voor hen interessante aanbiedingen. Bovendien willen we voor hen ook andere informatie in de starterskit verwerken zoals kvk-informatie en dergelijke.

 

Graag jullie reactie op het idee!!

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Jullie hebben me wel weer wat voer gegeven om over na te denken! Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de vele positieve en opbouwende reacties.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik weer!! ;D. Kan het niet laten

 

Niet te ontkennen is het feit dat starters over het algemeen nu eenmaal geen tonnen te besteden hebben. Jammer, maar helaas. Niet alle bezochte bedrijven zullen een suc6 worden. Dat is nu eenmaal zo! Feit blijft echter ook dat een starter die wel slaagt een goede bron van inkomsten kan worden voor een reeds gevestigde ondernemer. Door middel van de starterskit heb je al bedrijf de mogelijkheid om als eerste bij deze bedrijven binnen te zijn, bovendien valt aan de starters al geld te verdienen door ze een leuke, interessante aanbieding te doen.

 

De gehele presentatie moet naar mijn smaak ook als 1 geheel in elkaar vallen. Dat is ook onze bedoeling. Onder andere bijv. aangeven waar de valkuilen zitten voor een starter en hoe de bedrijven in de starterskit hen daarin van dienst kunnen zijn. (Meedenken op dit gebied is vanzelfsprekend zeer welkom)

 

De Felicitas formule kan inderdaad een leuk idee zijn. Ik denk dan zelf alleen meer aan het aanbieden van een algemene starterskit en een branchegerichte starterskit. De algemene kan aangevraagd en opgestuurd worden. De branchegerichte wordt gepresenteerd. De exacte invulling hiervan heb ik nog niet voor ogen, maar goed misschien heeft iemand van jullie een idee. ???

 

P.S. Edward, Management Economie en Recht gestudeerd, dus van alle markten thuis. ;)

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me toch beter om alles in een website te stoppen.

Is lekker vrij blijvend en toegankelijk

 

 

Op de site kan men pakketen aanvragen, die dan per post kunnen worden verstuurd(heb je gelijk je verantwoording tegenover je adverteerders.)

 

En hoef je zelf niet meer op pad.

 

Misschien is een constructie met codes opvragen voor bepaalde kortingsactie wel aardig in dit geval.

Voor elke gebruikte code 25 euro

 

 

Link naar reactie
  • 0
De gehele presentatie moet naar mijn smaak ook als 1 geheel in elkaar vallen. Dat is ook onze bedoeling. Onder andere bijv. aangeven waar de valkuilen zitten voor een starter en hoe de bedrijven in de starterskit hen daarin van dienst kunnen zijn. (Meedenken op dit gebied is vanzelfsprekend zeer welkom)

 

Je blijft een beetje denken in oplossingen, terwijl het probleem van je klanten niet duidelijk is. Ff denkrichting omdraaien! Denk vanuit je klanten (aanbieders en starters). Waar ligt hun behoefte?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Denk vanuit je klanten (aanbieders en starters). Waar ligt hun behoefte?

 

ik voel mij starter. even op eerste gevoel mijn behoefte...

a. ik wil weten welke activiteiten ik moet ontwikkelen of welke diensten ik moet afnemen (urenregistratie? briefpapier? muismatjes?). soort checklistje voor startende ondernemers...

b. wat zijn "normale" tarieven hiervoor?

c. welke aanbiedingen zijn er?

 

Link naar reactie
  • 0

Ben ik niet met je eens.

Dat is voor mij de belangrijkste vraag. Ik maak kosten die ik moet zien te dekken, dus ik wil zo snel mogelijk omzet genereren.

 

Als het algemene starterspakket gericht zou zijn op goedkoop reclame maken, tips over een simpele, maar goede administratie, enz.

dan zou ik wellicht geinteresseerd zijn.

 

Maar als ik in een starterspakket zaken aantref als diensten voor uitbesteden van de administratie, dure seminars, enz. dan laat ik zo'n pakket links liggen.

Link naar reactie
  • 0

OK, de vraag bij de ondernemers zou kunnen zijn: "Waar moet ik zijn voor de goedkoopste ...." Dat staat een beetje haaks op je vrij dure bedieningsmodel met presentaties van bedrijven die 250 euro betalen. ;D

 

Op zich vind ik de behoefte "Waar moet ik zijn voor de goedkoopste..." wel interessant. Kan je goed verkopen. Alleen: Wat wordt je "Business Model". Hoe ga je bij invulling van die behoefte geld verdienen? Wie betaald en waarvoor?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bij starters binnenkomen kan een dure aangelegenheid zijn. Er zijn tal van bedrijven die de moeite nemen om starters aan te schrijven. Door de toenemende mogelijkheden die de kvk biedt kan dat steeds gerichter gebeuren. Na een kersverse inschrijving krijg je als starter dan ook minstens een aantal brieven van bedrijven uit je regio.

 

Ik denk dat het voor deze zieltjeswervers rendabeler is om in een totaalpakket te zijn opgenomen en persoonlijk gepresenteerd te worden aan diezelfde doelgroep.

 

Dit was m.i. de oorspronkelijke gedachte en ik ben nog steeds van mening dat dit kansrijk kan zijn. Wat je wel en niet in de nadere invulling moet doen is pas de tweede vraag. Dat pakket moet uiteindelijk voor de starter aantrekkelijk gemaakt worden door antwoorden te bieden op de vragen waar hij mee zit.

 

De suggestie om te kijken waar voorgaande initiatieven op gestrand zijn is denk ik de beste aanrader die ik in deze discussie ben tegengekomen. Daar leer je een hoop van over hoe het niet moet. Van wie was die opmerking ook weer?

 

De rest van wat ik hier lees is vooral ontmoediging en dat snap ik niet helemaal. Het gros van de mensen op HL doet iets waarvan er dertien in hetzelfde dozijn zitten. Webdesign (voorbeeld) is nou niet direct een gat in de markt. Toch zijn jullie avonturier genoeg om aan zoiets te beginnen en je denkt allemaal dat je een beter ei heb dan Columbus. Ik twijfel daar ook niet aan, maar met zo een ondernemerszin ga je een geestverwante toch op zijn minst aanmoedigen om door te zetten en overspoelen met tips zoals eerdergenoemde? Mij valt op dat op higherlevel behoorlijk vaak negatief wordt gereageerd op de ideeën van anderen. Waar ligt dat aan?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee. Je zou Felicitas eens moeten interviewen voor een schoolopdracht dan kun je achterhalen hoe hun businessmodel in elkaar zit. Vraag je dan af je zoiets van de grond zou kunnen krijgen in samenwerking met de KvK's en een bank. Dan begin je met 1 regio/kvk, als het blijkt te functioneren ga je naar Woerden naar de Vereniging van KvK's om een campagne uit te bouwen naar andere regio's. Mocht je 1 van onze regio's beginnen (Utrecht of Haaglanden) zullen we je helpen.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Felicitas interviewen voor een schoolinterview, kijk das nou een goed idee ;D . Ik heb binnenkort wel een keer vrij en dan ga ik dat maar eens even regelen. Kijken of ik een beetje info bij ze los kan peuteren.

 

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Toen ik gestart was heb ik eigenlijk heel lang stelselmatig al dat soort aanbiedingen genegeerd. Ik had elke cent nodig, alles wat ik zelf kon doen deed ik zelf (boeken en internet (HL ;), ik was echt een eenvrouwslegertje. Mijn overhead hield ik zo laag mogelijk, mijn kosten idem dito, en budget reserveren was al helemaal geen optie. Ik heb na een tijdje geïnvesteerd in wat dingen, maar zeker niet in dingen die voor de krap bij kas zittende starter als 'luxe-artikel' kunnen worden aangemerkt.

Je zou eens onderzoek moeten doen naar hoe starters dat ervaren. Een hypothetische presentatie maken en vragen of ze daar interesse in zouden hebben als er iemand bij ze langskwam.

 

Het vergt trouwens wel heel veel organisatie wat je van plan bent.

Is dat je talent? ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Dat zal de praktijk moeten uitwijzen. :P

 

Natuurlijk zal menigeen wanneer men bezig is met het opstarten van een onderneming proberen de kosten zo laag mogelijk te houden. Maar wil niet iedere ondernemer te allen tijde de kosten zo laag mogelijk hebben? ???

 

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Goed, maar dan zijn ze nog steeds zo laag mogelijk om die hogere omzet te genereren. Onnodige kosten zullen toch niet echt bijdragen aan een hogere omzet ???

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Zozo, rekenwonder in the house!! Ondernemen en ambitie zijn misschien niet woorden die op jou van toepassing zijn :-\!! Misschien een idee om eens mee te denken ipv het zonder meer af te kraken. Een dergelijke simpele constatering zonder verdere opbouwende kritiek is toch wel een beetje sneu!!

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

P.S. De rest bedankt voor de kritieken waar ik mee verder kan. Ik ga er mee aan de slag en indien er interesse is zal ik jullie op de hoogte houden.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Zozo, rekenwonder in the house!! Ondernemen en ambitie zijn misschien niet woorden die op jou van toepassing zijn :-\!! Misschien een idee om eens mee te denken ipv het zonder meer af te kraken. Een dergelijke simpele constatering zonder verdere opbouwende kritiek is toch wel een beetje sneu!!

 

Fout fout fout. Twalevel heeft wel degelijk gelijk. Hij denkt ook wel degelijk mee. Jouw probleem is dat je zelf niet nadenkt. Je komt met een dom plan dat geen enkele kans van slagen heeft. Je vraagt ons om "mee te denken". Dat doen we. Maar gaandeweg komen we er achter dat je daar weinig mee doet. Je wilt helemaal niet dat we "meedenken". Je zoekt uitsluitend bevestiging voor je eigen (waan) idee.

 

We kunnen we allemaal lief en aardig blijven doen, maar dit schiet niet op. Ik ben er klaar mee. zoek het verder zelf maar uit.

 

Veel succes en de groeten.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet dat jullie meedenken!? Waaruit blijkt dat ik dat niet wil!? Ik zet het toch niet voor niets hier op het forum neer ??? !? Waaruit blijkt trouwens ook maar enigszins dat ik jullie kritieken niet meeneem in mijn overwegingen? Ik heb juist aangegeven dat wel te doen! Ik vind ook dat er enkele hele goede ideeën naar voren zijn gekomen!

 

Bevestiging voor mijn waanidee >:( !!!!??? Volgens mij trek jij je alles wel heel erg persoonlijk aan!! Sorry hoor, maar ik vind gewoon dat de kritiek van Twalevel van weinig nut is. Misschien zie jij het anders, maar vertel mij dan maar eens wat ik met die kritiek van hem kan. Ik bedoel, die rekensom kan ik zelf ook wel maken daar heb ik geen forum voor nodig. Het feit dat ik vind dat ik weinig met die kritiek kan wil nog niet zeggen dat ik alleen maar bevestiging zoek voor mijn waanidee.

 

Lief en aardig hoef je van mij idd niet te doen, daar heb ik niks aan. Liever goede kritieken en leuke ideeen!!!! Jij in ieder geval bedank voor je tot nu toe geleverde input :-* !!

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Geen ruzie maken ;)

 

Zulke sommetjes dienen alleen om je revenue-model nog eens tegen het licht te houden. Je studeert iets met economie, dus je kan zelf ook rekenen. Van dertigduizend euro omzet kunnen geen twee man leven, dus je wil een bijzaakje beginnen of je zal meer moeten wandelen. En misschien een manier bedenken om de wat meer kapitaalkrachtige starters te selecteren. Vraag is echter dan wel weer of die zin hebben om twee uur met een vertegenwoordiger aan tafel te schuiven voor een hele serie pitches. Vraag blijft ook of adverteerders de relatief hoge kosten per contact (in vergelijking met alternatieven zoals direct mail, advertenties of bedrijfscontactdagen) willen betalen. For u to find out.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beetje sneu einde van deze toch wel boeiende thread.

 

Als ik even vanuit mezelf kijk, ik ben al 2 jaar bezig met mijn bedrijf maar voel me toch nog starter, kan ik concluderen dat je er snel bij moet zijn om beginnende ondernemers binnen te halen. Ik had binnen een week na inschrijving bij kvk al een accountantsbureau, een drukker, een sitebouwer etc etc. Je moet dus eigenlijk al in de orienterende fase van de toekomstig ondernemer zijn leven binnenstappen. Ik als wijnhandelaar richt me op de horeca, en probeer mijn nieuwe klanten te winnen door goed op te letten in de markt, wie neemt welk restaurant over, wie gaat voor zichzelf beginnen etc. Oren en ogen open dus om leads te genereren.

 

Als je je nieuwe bedrijf nou eens richt op starters in een bepaalde branche kan dat je leven een stuk makkelijker maken. Dan kan je producten en diensten gaan aanbieden voor een bepaalde groep starters. Neem bijvoorbeeld de horeca, dan vraag je een wijnleverancier, een slager, een bakker, een groenteboer etc om in je project te participeren. Daarbij voeg je de accountant, de sitebouwer, de drukker, het reclamebureau etc en je bied een totaalpakket aan info. Als ik een restaurant zou beginnen zou ik je zeker uitnodigen voor een gesprek want dan kreeg ik alle info in 1 keer ipv allerlei afspraken te moeten maken met tientallen pakken.

 

Link naar reactie
  • 0

Was ook niet de bedoeling hoor, ruzie maken ;D

 

Het hele "domme" idee moet ook nog verder worden uitgewerkt! In ieder geval iedereen bedankt voor de nuttige kritieken!!

 

Tot zover iedereen bedankt!!!

 

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

De conclusie van TwaLevel LIJKT simpel, maar is volgens mij precies waar het op neerkomt. (Maar, we hebben allemaal een ego'tje dat wel eens gekrenkt wordt, niewaer? :-*)

 

Waarom laat je je er niet door uitdagen een optimalere ratio investering:rendement voor te bedenken?

 

Starters moet je bedienen met dicht opeengepakte meerwaarde tegen een superscherp tarief. (Geleerd van Grandmaster Startuphelper Nils!)

Anders heb je geen business case. Of in elk geval een hele zwakke.

 

Als je het jezelf gemakkelijker wil maken is een andere markt het overwegen waard. Ik zou wel wat varianten kunnen verzinnen die een iets kapitaalkrachtiger segment aanspreekt.

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.