• 0

Uw mening graag!!!

Eerst ff voorstellen:

 

4de jaars student en op dit moment druk bezig met afstuderen! Met een paar maanden zit het luie studentenleven er dan toch eindelijk op en moet er gewerkt worden!! Nagedacht over de mogelijkheden en mede door higherlevel enthousiast gemaakt over het ‘vak’ van ondernemer. Inmiddels heb ik samen met een goede vriend een idee - ons inziens een leuk idee - maar wij vragen ons af of de reeds gevestigde ondernemer dit met ons eens is.

 

Het idee op zich is simpel:

Het aanbieden van een starterskit! De starterskit is een map met daarin een x aantal bedrijven uit verschillende branches. De bedrijven in de map lopen uiteen van verzekeringsbedrijf tot een drukkerij voor visitekaartjes. Het moeten in ieder geval bedrijven zijn die interessant zijn voor startende ondernemers. Al deze bedrijven zullen door ons gepresenteerd worden bij de startende ondernemer. Dat wil zeggen en klein praatje over elk bedrijf en wat het voor de startende ondernemer kan betekenen.

 

Voordeel voor de ondernemingen in de map is mijns inziens dat ze persoonlijk gepresenteerd worden bij een voor hen interessante doelgroep. Bovendien zijn de kosten per maand voor de onderneming lager dan 1 keer een advertentie zetten in een krant, omdat de kosten gedeeld worden door 10!!

 

De startende bedrijven krijgen allerlei voor hen interessante aanbiedingen. Bovendien willen we voor hen ook andere informatie in de starterskit verwerken zoals kvk-informatie en dergelijke.

 

Graag jullie reactie op het idee!!

 

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Meedenken is leuk. Ik(wij) doen dat graag. Maar wordt een zeer frusterende bezigheid als je langzaam maar zeker het gevoel bekruipt dat ondernemers zelf niet nadenken. Daar heb je dan vrede mee (de ondernemer moet dat zelf weten en laten we het vriendelijk houden), totdat je afgezeken wordt en beticht wordt van gebrek aan "meedenken". Dat maakt mij pislink.

 

In jouw geval klopt je revenue model gewoon niet. Je gaat meer geld uitgeven dan je gaat verdien. Daarmee houdt alles op. Je kan wel verder blijven "meedenken" over de vorm die je dienst moet hebben, maar dat is zinloos zolang je niet bedacht hebt hoe je voldoende inkomsten gaat genereren. Waar zitten die startende ondernemers nou ECHT op te wachten. Hoeveel geld hebben ze over voor een oplossing en hoe ga jij die bieden. "Very elementary my dear Watson".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.