Zabo Geplaatst: 2 februari 2011 Zabo 3 0 Geplaatst: 2 februari 2011 Als transport / koerierbedrijf krijg ik ook te maken met tankbonnen binnen de EU landen Het vervoermiddel / bus staat op de balans en mag ik dus ook alle benzine, onderhoud, reparaties boeken met BTW en invullen als terug te ontvangen btw op de aangifte btw Hoe moet ik dat doen met een tankbonnetje in het buitenland mag ik dan ook gewoon de btw in het boekhoudpakket boeken En hoe vul ik het op de btw aangifte in? Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 2 februari 2011 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 2 februari 2011 Deze post is afgesplitst en kan, mits aangevuld tot een goede topicstart, op zichzelf staan. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
1 4711 Geplaatst: 2 februari 2011 4711 4,7k 1 165 Geplaatst: 2 februari 2011 Link met alle info: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/btw_terugvragen_andere_eu_landen/ vakantiereizen Link naar reactie
0 Eric van Wenkop Geplaatst: 3 februari 2011 Eric van Wenkop 62 3 Geplaatst: 3 februari 2011 Eventueel een tankpas waarmee je in heel europa uit de voeten kunt? Ik verwacht dan eigenlijk dat je ook gewoon een nederlandse factuur krijgt mits je zulke afspraken hier in NL maakt? (just brainstorming) Link naar reactie
0 VNIS Geplaatst: 3 februari 2011 VNIS 582 33 Geplaatst: 3 februari 2011 Hoe moet ik dat doen met een tankbonnetje in het buitenland mag ik dan ook gewoon de btw in het boekhoudpakket boeken En hoe vul ik het op de btw aangifte in? Nee. Het tankbonnetje kun je niet "gewoon" in het boekhoudpakket boeken. De wijze van boeken is mede afhankelijk of de BTW teruggevorderd wordt. Is het niet rendabel om de BTW terug te vorderen dan wordt het totaalbedrag van de bon als kosten geboekt. Wordt deze wel teruggevorderd dan wordt de BTW op een tussenrekening, b.v. "Te vorderen BTW Frankrijk", geboekt. In beide gevallen wordt er niets op de BTW aangifte vermeld ! Wellicht dat een tankbon een oplossing voor je is. Let dan echter wel op dat de leverancier je dan ook enkel Nederlandse BTW in rekening brengt. De leverancier zal dan zelf in het buitenland de BTW verrekenen. Met vriendelijke groet, Jan van Nistelrooij. Link naar reactie
Zabo
Zabo
Als transport / koerierbedrijf krijg ik ook te maken met tankbonnen binnen de EU landen
Het vervoermiddel / bus staat op de balans en mag ik dus ook alle benzine, onderhoud, reparaties boeken met BTW
en invullen als terug te ontvangen btw op de aangifte btw
Hoe moet ik dat doen met een tankbonnetje in het buitenland mag ik dan ook gewoon de btw in het boekhoudpakket boeken
En hoe vul ik het op de btw aangifte in?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag