• 0

Toevoeging MOBI en ontwerpen website mobiel

Ik zou graag willen weten of iemand een partij kent of heeft die gespecialiceerd is het onwikkelen van een internetsite voor de mobiel. Naar wat ik begrepen heb kun je wel met je mobiele site zowel de mobiele als de traditionele klant bedienen maar niet andersom. Verder een vraag over de extensie mobi. IK heb gezien dat grote bedrijven als Telegraaf, voice of holland, x factor, de banken inmiddels deze extensie hebben vastgelegd. Ook uit onderzoek lijkt het erop dat deze extensie in combi met de smartphones veel toekomst heeft. Wat is jullie mening?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een mobiele site is meestal een versimpelde variant, het is niet een speciale techniek o.i.d. maar met name is het rekening houden met formaten e.d.

 

Of .mobi nuttig is? Ik zie en gebruik het niet veel. Veel zie je tegenwoordig m.domeinnaam.nl in plaats van domeinnaam.mobi.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat verbaasd mij wel. Ik heb gezien dat de meeste grote ondernemingen wel degelijk .mobi hebben geregistreerd. Het is natuurlijk ook lastig wanneer je domeinnaam met een M begint om daar nog eens een M toe te voegen. Verder heb ik al veel publicaties gelezen over deze extensie waarin wel degenlijk wordt aangegeven dat deze extensie "eraan"komt. Ik heb een link , toegevoegd, er zijn er veel.toevoeging mobi

Link naar reactie
  • 0

Je moet ook onderscheid maken tussen mobiel geschikte websites (zoals m.hl.nl, zoals Luc ook aangeeft niet met .mobi maar met m.) en applicaties voor platformen als Android. Juist op dat laatste zetten steeds meer bedrijven in, zeker de consumentenmerken die je noemt.

 

.mobi is volgens mij volledig overbodig en zie ik eerlijk gezegd amper terug 'in het wild'. Alleen de .mobi-aanbieders roepen al jaren dat die extensie er aan zit te komen :)

Link naar reactie
  • 0

.mobi is een lange extensie, onhandig! Op HL was (is) ook een ondernemer actief die dit gebruik in Nederland wil stimuleren, maar of dat nu echt een doorslaggevende factor is voor commercieel succes? Misschien is het meer iets voor de grote, mobiele Japanse of Amerikaanse markten, zonder de genoemde rapporten te kennen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Raymond, verkoop je die dingen ofzo? :) Je reageert namelijk behoorlijk typisch, niet echt gebruikelijk op een forum waar meningen en ideeën uitgewisseld worden :) "Ja, het is écht wel mooi hoor, ik snap niet dat je dat niet ziet!"

 

Elke domeinnaam en elke extensie is te promoten. Als het maar te onthouden is, dan maakt het uiteindelijk niet uit of het .nu, .com, .fm, .tv of .je is, of zelfs .mobi. Maar óf er echt behoefte is aan een extensie zogenaamd speciaal voor mobiel gebruik, ik persoonlijk betwijfel het.

Link naar reactie
  • 0

Welnee man, ik ben bezig met het starten van een nieuw bedriijf, waar ik online dienstverlening ga aanbieden en zal dus ook een website moeten hebben. Toen vroeg ik mij af of ik al en hoe rekening moest houden met smartphones. Ik erger mij nl rot als ik maar een halve pagina krijg. Dus ben ik op zoek naar een bedrijf die mij daarbij van dienst kan zijn. Vervolgens heb ik mijn domeinnaam vastgelegd en toen liep ik tegen .mobi aan. Vandaar . . . niets meer maar ook niet minder en ja beiden werken zag ik m. en .mobi. Groetjes ;D

Link naar reactie
  • 0

Het handigste voor je gebruikers is om gewoon één extensie te gebruiken. Aan de hand van de gebruikte browser (al dan niet mobiel) wordt er dan bepaald welke versie van de site getoond wordt. Zo hoeft de gebruiker niet naar een aparte site te gaan en hoef jij maar één site te promoten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.