Gieling1991 Geplaatst: 3 februari 2011 Gieling1991 4 0 Geplaatst: 3 februari 2011 Hallo, Ik zal me eens voorstellen. Ik ben Dave Gieling. ben 19 jaar oud en wil graag meer verdienen. Ik ben van beroep schilder. Ben altijd al geintereseerd geweest in auto's. voornamelijk usa cars. Heb zelf ook zon schuit bij huis staan. heb lang zitten denken wat ik nu zou kunnen doen om mooi centen erbij te gaan verdienen. Toen schoot mijn dit in het hoofd. Onderdelen importeren naar klanten in Nederland, Via een webshop. Ik ben erg leergierig sta overal 100% achter. Ben niet te beroerd om geld uit te geven. Mijn vader heeft ook een eigen bedrijf in de tuinbouw,Dus ik weet precies wat het bedrijfsleven in houd. wat zijn jullie tips en ideen voor mij? En kan dit naast een fulltime baan? Ik dacht laat ik het eens vragen aan jullie. als jullie vragen hebben zal ik ze z.s.m antwoorden. alvast bedankt, mvg Dave Link naar reactie
0 Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 4 februari 2011 Antwoord voor bedrijven 816 69 Geplaatst: 4 februari 2011 Beste Dave, Je geeft aan een webshop te willen gaan starten. Wellicht vind je dit handig:Stappenplan webwinkel starten Groet, Nynke RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 4 februari 2011 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 4 februari 2011 Het gaat hier om advies geven, niet constant je eigen website promoten. @kneusgever: AvB is een overheidsloket voor de ondernemers en dus van harte welkom op HL, incl. links naar hun website DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Gast Verwijderd account Geplaatst: 4 februari 2011 Gast Verwijderd account Geplaatst: 4 februari 2011 Dag Dave, hier mijn poging je te helpen. Hallo, Ik zal me eens voorstellen. Ik ben Dave Gieling. ben 19 jaar oud en wil graag meer verdienen. Beginnen met '' wil graag meer gaan verdienen'' is naar mijn mening niet de juiste insteek. Je wil een leuk product gaan verkopen omdat je een associatie hebt met dit product en er naar jouw mening markt voor is. Het geld verdienen komt uiteraard als je het product goed aan de man kan brengen en de service en kwaliteit levert die de andere shops wellicht niet leveren. Ik ben van beroep schilder. Ben altijd al geintereseerd geweest in auto's. voornamelijk usa cars. Heb zelf ook zon schuit bij huis staan. heb lang zitten denken wat ik nu zou kunnen doen om mooi centen erbij te gaan verdienen. Toen schoot mijn dit in het hoofd. Onderdelen importeren naar klanten in Nederland, Via een webshop. Ik ben erg leergierig sta overal 100% achter. Ben niet te beroerd om geld uit te geven. Geld uitgeven kan iedereen aan zijn onderneming...het niet weggooien is een heel ander punt..Heb je ervaring met importeren? De regels,belasting,douane.. Hier een stappenplan importeren Heb je ervaring met het runnen van een webshop? Er zijn duizenden ondernemers die denken een webshop erbij te doen ,zetten hem online en denken : WTF, waar blijven de klanten nou??? Je bent leergierig,ga je verdiepen in alle aspecten van ondernemen en webshops...cursussen en bijeenkomsten genoeg waar je heen kan. Wellicht kan je een klein marktonderzoek houden voor welke producten markt is. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om een klein aantal van deze producten in te kopen . Je kan ze dan gaan aanbieden op marktplaats en andere fora wat specifiek op deze auto's is gericht. Slaat dat aan dan kan je langzaam uit gaan breiden met meer producten en langzamerhand aan je webshop gaan werken en uiteindelijk de shop klaar hebben terwijl je ervaring met de producten heb op gedaan. Mijn vader heeft ook een eigen bedrijf in de tuinbouw,Dus ik weet precies wat het bedrijfsleven in houd. Het runnen van een tuinbouw bedrijf heeft naar mijn mening 1 % vergelijkbaar materiaal mbt het runnen van een webshop. Het is totaal andere materie en dat zal je je dus ook eigen moeten gaan maken ,maar je bent leergierig dus dat zal geen probleem zijn. wat zijn jullie tips en ideen voor mij? En kan dit naast een fulltime baan? Uiteraard kan dit naast een fulltime job. Belastingtechnisch weet ik niet hoe het zit,maar als jij 80 uur wil werken per week kan dat uiteraard gewoon!! Ik dacht laat ik het eens vragen aan jullie. als jullie vragen hebben zal ik ze z.s.m antwoorden. alvast bedankt, mvg Dave Link naar reactie
0 JVerhallen Geplaatst: 4 februari 2011 JVerhallen 269 29 Geplaatst: 4 februari 2011 2 hoeken waar ik wat vragen over heb: Allereerst is usa cars nogal een ruim begrip. Van T-ford tot Hummer, waar ligt jouw focus en hoe groot is die markt en is er al iemand actief? En onderdelen, bedoel je dan "spare parts" voor onderhoud e.d. of wil je ook echt grote onderdelen laten overkomen (bumpers, deuren, motoren etc.)? Heb je al een adres in de V.S. waar je die onderdelen gunstig kunt inkopen? Daarnaast is logistiek nogal een uitdaging. De levertijd van een pakketje vanuit de V.S. kan in 24 uur, maar dan betaal je de hoofdprijs, het kan ook in een aantal weken per container, maar dan heb je opslag en dan bestel je niet per klant, maar dan leg je ook een voorraad aan. (En hoe doe je dat als de koers van de dollar ineens 10% omhoog gaat? Of een concurrent instapt als de koers ineens 20% lager is?) Dus vertel nog eens wat meer over je idee en waar je passie ligt, dan kunnen wij weer wat verder helpen! Link naar reactie
0 Gieling1991 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Gieling1991 4 0 Geplaatst: 4 februari 2011 Hallo Mensen, Allereerst bedankt voor jullie reactie's. Hier kan ik al heel wat mee doen. Ik wilde graag iets in usa oltimers doen omdat ik denk dat het auto rijden in nederland tegenwoordig erg duur is.ik neem een voorbeeld aan mijzelf. Mensen kopen dan een goede wegenbelastingvrije oltimer. Misschien dat ik ook nog een 2de optie heb en dat is in onderdelen handelen voor mercedessen(oltimers) misschien was dat wel grof gezegd dat ik geld wilt gaan verdienen. dat is nu nog niet zo belangrijk. ik heb al een paar shops gevonden in usa die mij spullen zouden kunnen leveren. Het gaat voornamelijk om de GM producten. en bouwjaren zo tussen de jaren 70 t/m 1985/1990 en voornamelijk onderhoudsproducten.. Complete deuren en bumpers zijn al moeilijk te verkrijgen voor oltimers. Dus dat word hem niet. Er zijn hier in nederland al wel een paar grote concurenten maar ik dacht, als ik het niet al te groot opzet.dan heb ik ook geen grote onkosten, en kan ik de producten scherper prijzen. ik weet natuurlijk dan nog niet wat de kosten zijn van belastingen en douane etc. maar daar ga ik me dan eens flink in verdiepen. Nu zit ik te lezen dat verkoop vanuit huis moeilijker gaat? ik kan bijv. de goederen toch wel thuis aan laten komen? of misschien direct naar de klant toesturen? misschien zit ik in jullie ogen raar te praten maar daarom heb ik me hier ook voor aangemeld...ghehe. ik hoor het nog wel, gr Dave Link naar reactie
0 vdhork Geplaatst: 4 februari 2011 vdhork 161 2 Geplaatst: 4 februari 2011 Geen direct advies, maar wel dat je alvast naar OLDtimers moet zoeken :P Hoe dan ook, veel succes.. we kijken soms met verbazing & ontzag naar die slagschepen. Er rijden er waar ik woon een paar rond,zijn eigendom van lokale studentenvereniging. Mogelijk ga ik zelf nog eens een Mercedes inkopen.. het ziet er naar uit dat het stoppen van de 25jaar-regeling (die wordt op 1 jaar gefixeerd) in combinatie met de subsidies op het inruilen van oude auto's voor de sloop het vinden van onderdelen steeds moeilijker gaat worden.. zowel in Europa als in de VS (cash for clunkers). Link naar reactie
0 Gieling1991 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Gieling1991 4 0 Geplaatst: 4 februari 2011 het ziet er naar uit dat het stoppen van de 25jaar-regeling (die wordt op 1 jaar gefixeerd) in combinatie met de subsidies op het inruilen van oude auto's voor de sloop het vinden van onderdelen steeds moeilijker gaat worden.. zowel in Europa als in de VS (cash for clunkers). Hoe bedoel je dit? moet ik dit positief opvatten of negatief.. snap nie ghehehe gr Dave Link naar reactie
0 vdhork Geplaatst: 5 februari 2011 vdhork 161 2 Geplaatst: 5 februari 2011 Heel gewoon: het aantal oldtimers dat is vrijgesteld van wegenbelasting is vanaf 1 januari gefixeerd op 1987 zie: http://weblog.diks.nl/wegenbelasting-oldtimers-2010/ (1e de beste google-resultaat) Gaat er wat veranderen voor oldtimers bij de wegenbelasting in 2010? Ja. De standaard regeling zoals die was voor oldtimers is dan voertuigen van 25 jaar en ouder vrijgesteld zijn van de wegenbelasting ( motorrijtuigenbelasting) . Per januari 2010 gaat deze regeling veranderen. Vanaf 01-01-2010 vallen alleen nog oldtimers van voor 1987 onder de oldtimerregeling. Men neemt dus afstand van de leeftijdsgrens van 25 jaar maar kijkt alleen maar naar oldtimers van voor 1987. Er komen dus geen nieuw oldtimers bij die onder de oldtimerregeling kunnen vallen. Je hebt dus als iemand per sé geen wegenbelasting wil betalen de keus heeft tussen enerzijds nieuwe auto's (het stikt van de Priussen) en anderzijds steeds oudere auto's (van voor bouwjaar 1987). Of dit positief of negatief is, vermoedelijk toch overwegens positief. Denk niet dat wegenbelastingvrije auto's en geschikte onderdelen goedkoper zullen worden, vast alleen maar duurder. Link naar reactie
0 Gieling1991 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Gieling1991 4 0 Geplaatst: 6 februari 2011 Ik had hier alwel iets van gehoord en gelezen inderdaad. Ik denk dat de onderdelen van de toyota prius duurder zijn dan van een oldtimer. ik ga eens rondneuzen waar nu echt vraag naar is kwa onderdelen. dan weet ik wat voor onderdelen ik kan gaan verkopen. ik denk niet dat ik het van de gezinnen moet gaan hebben maar, puur van de liefhebbers voor oltimers. alvast bedankt voor de reactie gr Dave Link naar reactie
Gieling1991
Gieling1991
Hallo,
Ik zal me eens voorstellen.
Ik ben Dave Gieling.
ben 19 jaar oud en wil graag meer verdienen.
Ik ben van beroep schilder.
Ben altijd al geintereseerd geweest in auto's.
voornamelijk usa cars.
Heb zelf ook zon schuit bij huis staan.
heb lang zitten denken wat ik nu zou kunnen doen
om mooi centen erbij te gaan verdienen.
Toen schoot mijn dit in het hoofd.
Onderdelen importeren naar klanten in Nederland, Via een webshop.
Ik ben erg leergierig sta overal 100% achter.
Ben niet te beroerd om geld uit te geven.
Mijn vader heeft ook een eigen bedrijf in de tuinbouw,Dus ik weet precies wat het
bedrijfsleven in houd.
wat zijn jullie tips en ideen voor mij?
En kan dit naast een fulltime baan?
Ik dacht laat ik het eens vragen aan jullie.
als jullie vragen hebben zal ik ze z.s.m antwoorden.
alvast bedankt,
mvg Dave
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag