• 0

domeinnaam bekende voetballer

Dag,

op 11-09-2009 heb ik de volgende domeinnaam geregistreerd www.eljeroelia.com. Zoals u misschien weet is Eljero Elia een Nederlandse voetballer, die toendertijd net zijn transfer had gemaakt van FC Twente naar Hamburg SV. Onderstaande mail kreeg ik van fair deal sportmanagement, die waarschijnlijk de belangen van Eljero Elia claimt.

 

Zojuist hebben wij elkaar gesproken inzake www.eljeroelia.com

 

U heeft deze domeinnaam geregistreerd. Namens onze cliënt Eljero Elia wil ik u graag melden dat hij de bovenstaande domeinnaam zelf wil gaan gebruiken. Wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken deze per ommegaande over te dragen aan de persoon Eljero Elia zelf.

 

hoe sterk sta ik nu precies? Ik heb zelf het idee dat ik vrij sterk sta, omdat toendertijd deze domeinnaam al geclaimt kon worden door het management van Eljero Elia. En is Eljero Elia een trademerk of niet en waar en hoe kun je dit controleren? en zowel?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom moeilijk erover doen? Je hebt er totaal geen kosten aan, alleen aan het registreren van de domein. Stel de partij voor dat ze het domein kunnen overkopen voor X bedrag.

Never nooit niet doen.

 

Het staat je in basis vrij een naam te registeren. Als je voor financieel gewin gaat met de domeinnaam komen er problemen maar bijvoorbeeld een fanpage mag gerust in veel gevallen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Barry,

 

Via de SIDN gegevens van je website kom je bij je registratienaam en LinkedIN profiel uit.

In dat profiel verwijs je naar twee andere websites die je in dezelfde periode (september 2009) geregistreerd hebt en die op dezelfde manier te koop staan, net zoals het Eljero Elia.com domein

 

Het is dus geen toeval, maar een doelbewuste actie, en gegeven het feit dat je hem te koop aanbiedt lijkt het wat mij betreft op een registratie te kwader trouw. Je hebt er verder al 2 jaar niets mee gedaan namelijk

 

Verder ben je student en geen ondernemer en dus past je vraag niet op Higherlevel. Als gevolg hiervan gaat het topic op slot

 

Frans

HL-Admin

Link naar reactie
  • 0

Interessante afweging:

 

Een oudere domeinnaamregistratie leidt niet tot sterker recht dan jongere merkregistratie en ‘Kew Jaliens’ wordt aangemerkt als een bekend merk.

 

Deze voetballer had dus zijn naam als merk laten registreren en maakte op grond van die registratie bezwaar tegen een eerder geregistreerde domeinnaam. De rechter gaat daarin mee, en motiveert dat zodanig dat het lijkt alsof een jonge merkregistratie voorrang heeft boven een oude domeinregistratie.

 

Later wordt dat genuanceerd. De voetballer was al bekend op het moment dat de domeinnaam geregistreerd werd, dus die domeinregistratie is een inbreuk in de merkbekendheid van de voetballer.

 

Gelet op de bekendheid van Kew Jaliens als profvoetballer, die op hoog niveau heeft gespeeld en die daardoor een aanzienlijke mate van bekendheid heeft gekregen, is er ook sprake van een bekend merk als bedoeld in voormeld artikel.

 

Ook het verweer van X, dat de deponering van de domeinnamen dateert van vóór de deponering van het merk door Jaliens en dus niet onrechtmatig is, moet worden verworpen. In zijn algemeenheid kan niet worden gezegd dat een oudere domeinnaamregistratie leidt tot een sterker recht dan een jongere merkregistratie. Dit hangt van een weging van het belang bij de domeinnaam enerzijds en het merk anderzijds.

 

Rare jongens, die rechters... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Dat bekende voetballers en andere beroemdheden met een onderscheidende naam kunnen optreden tegen domeinkapers, ook als hun naam pas later geregistreerd is als merk. Met wat mitsen en maren. De voetballer in genoemde zaak moest registratiekosten vergoeden. De domeinkaper kreeg de kosten van de zaak om z'n oren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is voor mij ook altijd zo'n #$%^&*grrrrr-moment. Als je een leuke naam bedacht hebt en die is in handen van zo'n domeinnamenboer waarbij je dan mag bieden vanaf € 500.

 

Aan de andere kant: we leven in een nieuwe tijd en het is een vorm van ondernemerschap.

 

In dit geval ligt het natuurlijk iets anders.

 

Overigens ik las in eerste instantie: elje roelia . com

 

Dat dat toevallig hetzelfde is als: eljero elia . com ... tsja.

 

Maar in dit geval is er sprake van opzet. Dat wordt geheid een rechtzaak als je niet bijgeeft. Zo'n voetballer heeft een oneindig budget te besteden aan advocaatkosten en ik weet toevallig dat er rechtsbijstandpartners zijn waarbij dit buiten de dienstverlening valt. (in de Jaliens-zaak mocht de domeinnaamkaper netto ruim € 9.000 aan proceskosten vergoeden aan Jaliens, geen leuke hobby dus)

 

Snel een deal maken dus. Misschien nog leuk om het ludiek aan te pakken. Een meet-and-greet met Elia?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.