• 0

Werken bij partner in management BV

Hi, ik heb een vraagje.

Iedereen is altijd bezig om te proberen om geld vanuit management BV naar prive te krijgen en dan zo min mogelijk belasting te betalen. En ik ben daar geen uitzondering op :)

Als mijn partner zonder eigen inkomsten, nu eens voor mijn management BV gaat werken, bijvoorbeeld administratie en daarbij ook nog wat dingen doet voor de werk BV, telefoontjes, klanten nabellen, offertes uittikken etc. en daar zeg 1000euro per maand voor vangt.

Dus in dienst van de management BV, maar zonder premies te betalen omdat er geen gezagsverhouding is wegens feit dat ze partner is van eigenaar van de management BV.

Dan kom ik erop dat over die 12.000euro per jaar maar iets van 1.500euro afgedragen hoeft te worden. Zet daarvoor in aangifte programma even alles op 0 behalve inkomsten uit overig werk. Dat is een stuk minder dan dat ik dat geld uit de management BV probeer te halen via loon (42%) of divident (40%).

Is dit nou zo slim of ben ik nou zo dom?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

hoho, de (huwelijkse) partner (gemeenschap of niet) valt inderdaad onder de regels van het gebruikelijk loon, maar als zij enkel wat administratie doet en de telefoon opneemt, dan is een salaris van 41K verre van gebruikelijk!

Als je van mening bent dat een loon van <41K gebruikelijk is, leg dat dan voor aan de fiscus en onderbouw dat met argumenten. Bijv. door op een salariswijzer eens te berekenen van een secretaresse per uur verdient of een boekhouder in eigen dienst. Dan kun je beslist deze opzet toepassen, mits die arbeid ook verricht wordt natuurlijk!

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar