• 0

huurcontrakt

Hoe zit het met een huurovereenkomst vof

 

Wij hebben met zijn drieen een vof, mijn partner en zijn vrouw samen verantwoordelijk voor 60%.

ik ben voor 40% verantwoordelijk.

 

Nu hebben wij een huur overeenkomst met de verhuurder, die ik nooit heb hoeven ondertekenen dat heeft mijn partner altijd gedaan met zijn hantekening. Dus hij heeft altijd alleen getekend met zijn naam.

 

De contrakten lopen nog tot april 2012. Stel dat ik uitstap met schuld en die betaal ik hem. Hoe zit het dan met die huur overeenkomst daar ben ik toch niet verantwoordelijk voor.

 

Want het vreemde is, hij zegt dat hij wil uitstappen maar dat kan volgens mij helemaal niet.

 

Wie blijft en is voorantwoordelijk voor de huur die doorloopt tot april 2012.

De vof, beiden of hij persoonlijk, want hij heeft getekent ????

 

hoop graag op snelle reactie bij voorbaat dank.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag verkaatje

 

Kenmerkend voor de VOF is dat iedereen 100% aansprakelijk is voor schulden van de VOF. Dat je niet meegetekend hebt, is niet direct een reden om je aansprakelijkheid van de hand te wijzen.

 

Pas als de verhuurder had moeten weten dat de handtekening van alle vennoten noodzakelijk was om de overeenkomst rechtsgeldig te maken, dan kun je wellicht met succes roepen dat je niet meegetekend hebt. Ik schrijf wellicht want je hebt immers wel van de huurovereenkomst gebruik gemaakt als VOF.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De huurder is nooit op de hoogte gestelt door eerste eigenaars vof, dat er nog een andere partner bij is gekomen.

Hij heeft dit pas een aantal jaren later zelf vernomen, dat er nog een partner bij is gekomen.

Had de eerste eigenaar dit niet moeten vermelden aan de verhuurder.

En had de verhuurder niet het contrakt moeten aanpassen toen hij het wist.

de verhuurder dacht altijd dat het een eenmanszaak was, en later wist hij pas dat het een vof was.

Daarop had hij toch het huurcontrakt moeten aanpassen???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jouw partner zit sowieso aan het contract vast.

 

Wat is er in het VOF-contract afgesproken over de inbreng/overname van het huurcontract?

 

En wie betaalt de huur? Als de huur van de bankrekening van de VOF is betaald, dan zou de verhuurder kunnen stellen dat VOF het huurcontract heeft overgenomen (en dus zijn alle vennoten hoofdelijk aansprakelijk). Formele aanpassing van het huurcontract is niet per se nodig.

 

 

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 324 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.