• 0

Bedrijf starten in de VS. Welke uitdagingen?

Ik ken niets van de Verenigde Staten. Ik zou er een tijdje moeten gaan wonen om een beetje te begrijpen hoe het er daar aan toe gaat, maar de grote markt vind ik wel interessant.

 

Nederland en Europa blijven toch altijd beperkt. Nederland is klein. Ben je hier een beetje succesvol, moet je weer helemaal opnieuw in het volgende land beginnen, met haar nieuwe taal, en zo verder tot je in de tientallen kleine landen van Europa actief bent, met een versnipperde organisatie, maar vooral een trage vooruitgang, tot gevolg.

 

Daardoor begint het starten van een bedrijf in de VS interessanter te worden.

 

Maar dat schijnt ook weer moeilijk te zijn?

 

Waarom?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Hoe staat het ondertussen met de speelgoed- en decoratieplannen? De Harry Potter lesmethode? De websites uit China?

 

Als je tien jaar nodig hebt om een idee helemaal uit te ontwikkelen, zou je misschien wat minder tijd kunnen besteden aan al die bespiegelingen (en filosofen) en wat meer aan het echte werk. Er is niks mis aan je eigen koers kiezen, maar op een forum als dit verspil je met al die vragen en nieuwe topics die tot niks leiden ook andermans tijd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • -1

 

Hoe staat het ondertussen met de speelgoed- en decoratieplannen? De Harry Potter lesmethode? De websites uit China?

 

Je doet de aanname dat ik daar geen vooruitgang op heb geboekt, omdat ik daar de laatste tijd niet over heb geschreven.

 

Dat is de centrale fout die veel mensen hier maken.

 

De speelgoed plannen zijn een mogelijke uitwerking van dit idee; de Harry Potter/Pinocchio methode zit nog in de ijskast; ik ben begonnen met de websites.

 

Ik heb al acht jaar de rug ;)

 

 

 

 

op een forum .... verspil je met al die .... nieuwe topics die tot niks leiden ook andermans tijd.

 

Vooral wanneer de meeste reacties niet over de gestelde vraag gaan.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neig ernaar er een slotje op te gooien maar ik laat hem nog maar even open.

 

Waarom een slotje? Omdat er geen zinnig antwoord te geven is.

 

Algemeenheden over het mislukken van een onderneming in NL of waar dan ook zijn overal gelijk en niet landspecifiek.

En specifieke redenen zijn niet te geven omdat we je product niet kennen en niet in de toekomst kunnen kijken.

 

Wat als de VS over 3 jaar hoge importheffingen op jouw productsoort heft? Of als de euro/dollarkoers sterk veranderd is, of als er een stevige recessie in de VS achteraan is gekomen, etc. etc.

 

Daarnaast is je uitgangspunt volledig verkeerd en naief door Europa te omschrijven als 40 verschillende markten en dat als een probleem te zien en Amerika met al zijn staten en staatsafhankelijke regelgeving, culturen, subculturen als één markt te beschouwen en dat als een kans te zien.

 

Dat laatste is de enige tip dit ik je kan geven: Amerika is niet 1 grote markt. :-\

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is je uitgangspunt volledig verkeerd en naief door Europa te omschrijven als 40 verschillende markten en dat als een probleem te zien en Amerika met al zijn staten en staatsafhankelijke regelgeving, culturen, subculturen als één markt te beschouwen en dat als een kans te zien.

 

Dat laatste is de enige tip dit ik je kan geven: Amerika is niet 1 grote markt. :-\

 

Dank voor je duidelijke reactie :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pie in the sky.

 

Je stelt dus dat het moeilijk wordt dit te realiseren. Welke moeilijkheden zie jij?

 

Ik denk juist dat het makkelijker zal zijn om in de VS iets op te zetten dan in bijvoorbeeld Italie, door de voor mijn product makkelijkere regelgeving, en de taal.

 

Als je me van het tegendeel kunt overtuigen, help je me dure fouten te voorkomen ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij werkt het zo: breng een (gereed) product op de markt, stop enorm veel energie in de promotie en daarna bepaalt de markt wat ermee gebeurt.

Op die plaatsen in de wereld waar de belangstelling is en kopers met je in zee willen gaan zoek je uit hoe je dit het best kunt regelen. Bijvoorbeeld: Licentie, zelf bedrijf starten, importeur aanstellen, dealernetwerk opzetten etc.

Als je tien jaar ontwikkeltijd nodig hebt voor een product, zou het mij niet verbazen als je een veelvoud daarvan nodig hebt om het product aan de man te brengen. Met mijn product is een ontwikkeltijd van anderhalf jaar geweest en nu al een jaar aan promotie gedaan. Nu pas beginnen mensen te snappen dat ze het product nodig hebben. En ik zal dat zeker nog vijf a tien jaar moeten blijven vertellen voordat het product echt setteld.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie :)

 

Het zal inderdaad waarschijnlijk lang duren, daarom ook mijn idee om maar meteen in de meest interessante markt te beginnen, i.p.v. jaren in redelijk oninteressante landen te investeren.

 

 

De meest interresante markt is die waar mensen je product kopen. Dit is niet te voorspellen bij een nieuw product. Starten met verkopen is het enige marktonderzoek dat werkt. Je zult zien dat dit een geheel andere is dan die je verwacht had.

Alle energie steken in een voorspelling is jezelf de kans op een dwaalspoor geven

Link naar reactie
  • 0

De consumenten-markt in de VS is nu een stuk slechter dan in Europa. Mensen moeten al alles op alles zetten om hun schulden te betalen en om verzekeringen te betalen. De bedrijven investeren nauwelijks in technologie, die ook in de VS wordt uitgevoerd. De Chinese werkmachine moet eerst zijn uitgeraasd, voordat er weer een nieuwe kans komt. Ik ben echter bang dat dan Zuid Amerika het volgende "werkstation" gaat worden. Dichter bij en beter te accepteren door de VS-burger.

 

De TS staat voor een moeilijke opgave.

- Hij denkt dat hij kan ondernemen, maar weet het niet zeker.

- Hij denkt een nieuw product te hebben, waarop een patent kan worden genomen, maar hij weet het niet zeker.

- Hij denkt dat er t.z.t. een oplossing is voor marketing en financing, maar weet dat niet zeker.

- Hij denkt dat ondernemers al zijn vragen kunnen beantwoorden, maar weet dat niet zeker.

- Hij denkt dat zijn product over 10 jaar nog even veel kansen heeft als nu, maar weet dat niet zeker.

 

In deze wereld, kan niemand een voorspelling doen over 5 jaar. Overheden die met een planning komen die een nog langere periode bestrijkt, kun je niet serieus nemen. Een ondernemer dient meer en meer op de kortere termijn te werken. Ik heb zelf altijd op de langere termijn gewerkt, maar ik moet ook aanpassen aan de nieuwe ontwikkelingen. De stelling:

"Wat ik vandaag kan verdienen, nemen ze me morgen niet meer af." wordt steeds belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties :)

 

Met het idee kan ik een aantal verschillende producten maken. Het leuke product waar ik nu aan zit te denken, is niet/bijzonder moeilijk in Europa op de markt te brengen, i.v.m. de regelgeving.

 

Daarom ook dit topic. Ik geef altijd weinig context, om de discussie over de centrale vraag te laten gaan. Dat is blijkbaar niet altijd de beste strategie ...

 

Ik ga ervan uit dat mijn idee redelijk tijdloos is.

Link naar reactie
  • 0

Daardoor begint het starten van een bedrijf in de VS interessanter te worden.

 

Je zult ook een visum nodig moeten hebben. Werkvisum verkrijgen.

Ik heb eens begrepen wanneer je door je bedrijf (of idee) een .... aantal amerikanen aan werk kunt helpen je alle medewerking krijgt, inclusief een visum. Ben helaas de bronl en het aantal kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie :)

 

Het zal inderdaad waarschijnlijk lang duren, daarom ook mijn idee om maar meteen in de meest interessante markt te beginnen, i.p.v. jaren in redelijk oninteressante landen te investeren.

 

 

De meest interresante markt is die waar mensen je product kopen. Dit is niet te voorspellen bij een nieuw product. Starten met verkopen is het enige marktonderzoek dat werkt. Je zult zien dat dit een geheel andere is dan die je verwacht had.

Alle energie steken in een voorspelling is jezelf de kans op een dwaalspoor geven

 

Met behulp van google, fingerspitzengefuhl en online marktonderzoek kan je best een eindje komen hoor. En dat het 'geheel' anders loopt dan dat je verwacht kan ik uit eigen ervaring niet bevestigen, integendeel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank maar weer voor de reacties :)

 

Ik zal eens op dat forum kijken, Joop.

 

 

Ik vraag me nu ook af waar ik het beste kan beginnen, om een soort van basis te vormen, als dat wat uit zou maken.

 

Doordat ik aanneem dat New York wel een beetje het centrum van Amerika is, zou ik denken dat dat wel een goede keus is.

Link naar reactie
  • 0

Dank maar weer voor de reacties :)

 

Ik zal eens op dat forum kijken, Joop.

 

 

Ik vraag me nu ook af waar ik het beste kan beginnen, om een soort van basis te vormen, als dat wat uit zou maken.

 

Doordat ik aanneem dat New York wel een beetje het centrum van Amerika is, zou ik denken dat dat wel een goede keus is.

 

The proof is in eating the pudding. Weet wel dat NY totaal geen weerspiegeling is van de VS. Ik zou eerder een lijstje maken van een X aantal steden (verspreid over de VS, dus east coast, west coast en country side) en ga de steden af en kijk of ze daar Chambers of Commerces hebben en kijk je of je met die KvK's contacten kan leggen.

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerder een lijstje maken van een X aantal steden (verspreid over de VS, dus east coast, west coast en country side) en ga de steden af en kijk of ze daar Chambers of Commerces hebben en kijk je of je met die KvK's contacten kan leggen.

 

Goeie tip :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.