• 0

Creditnota of Facuur

Hallo,

Ik ben net begonnen met ondernemen en nieuw op dit forum.

Heb voor ik begon al redelijk wat informatie hier vandaan kunnen halen.

En na een beetje zoeken blijft er voor mij nog steeds 1 ding onduidelijk.

Ik heb bij een leverancier te weinig gekregen, normaal krijg je dan een creditnota en/of wordt dit bedrag teruggestort of verrekend met de eerstvolgende factuur.

Maar mijn leverancier zegt nu, dat ik hem een factuur moet sturen met het bedrag dat ik terug krijg?

Hoe moet ik dit doen zodat het niet als verkopen geboekt wordt?

Dank jullie wel! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

ach ja, het is niet zo gebruikelijk maar ik zou het gewoon doen.. stuur die factuur gewoon en zorg dat je geld terugkomt. Soms heeft het niet zo veel nut om de discussie aan te gaan wie wat moet doen.. doe gewoon wat ie vraagt het is in elk geval niet verboden ofzo en het is ook niet verplicht om een uitgeschreven factuur op omzet te boeken. Je kunt de verkoopfactuur gewoon in mindering brengen op de rekening waar je de inkoopfactuur ook hebt geboekt.

Link naar reactie
  • 0

Okee, dat het niet verboden is, is voor mij het belangrijkste of het nu 'gewoon' of 'ongewoon' is maakt mij niet zoveel uit.

Ik zet er in ieder geval duidelijk op dat het geen verkoop is, maar van een te hoge factuur komt zodat alles klopt in de boekhouding.

Bedankt voor het snelle antwoord!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar