Een probleem waar ik de afgelopen jaren geregeld tegen aan ben gelopen, is dat als je een zelfstandig ondernemer een opdracht hebt gegeven voor bepaald werk, deze ondernemer uitvalt en zelfs niet meer bereikbaar is. Opdrachten bij eenmanszaken zijn altijd goedkoper dan bij grotere kantoren. Maar als die persoon wegvalt, zit je met een groot probleem. Voorbeelden van die ellende die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt zijn:
1. Een vertegenwoordigster zou voor mij naar geinteresseerde klanten in het buitenland gaan maar was enige tijd geheel van de aardbodem verdwenen. De klanten belden waar zij bleef. Ik dacht er zelfs over de politie te informeren want ik dacht dat haar iets ergs was overkomen. Ze bleek achteraf zwaar overspannen te zijn.
2.Een webdesigner was niet meer bereikbaar en had nog niet alle fouten hersteld en de wachtwoorden overhandigd. De laatste betaling zou ik nog doen maar daar heeft hij nooit meer om gevraagd. Iemand anders vertelde mij dat hij gestopt was met zijn bedrijf.
3. Een voormalige octrooigemachtigde was niet meer bereikbaar vlak voor een belangrijke deadline. Niemand kon mij zeggen waar hij was ( de orde van octrooigemachtigden ook niet) en zijn kantoor was dicht . Later bleek dat hij met spoed in het ziekenhuis was opgenomen.
4. Een Cad tekenaar was opeens niet meer te bereiken. Een laatste aanpassing van het CAD bestand zat ik erg op te wachten. De telefoon/secretariaatsservice beloofde mij telkens weer dat ze de boodschap zouden doorgeven en dat hij mij terug zou bellen. Maar dat is tot nu niet gebeurd. Waarom bleek later pas. Op internet heb ik een schoolvriend van hem gevonden . Die heb ik maar ten einde raad gebeld en hij bleek met drugs in Zuid-Amerika opgepakt te zijn.
Door deze plotselinge uitval van de zelfstandig ondernemer, wordt je als klant gigantisch gedupeerd. Jouw zaken storten ook in of lopen vertraging op. Wat kan je er zelf aan doen?
De desbetreffende dienstverlener om een contactpersoon in geval van nood vragen. Dat zouden alle zelfstandig ondernemers moeten regelen. Vaak zit je te gissen wat er in hemelsnaam gebeurd is. Daar wordt je echt kwaad van . Zorg dat je altijd zo snel mogelijk de belangrijkste computerbestanden of geproduceerde spullen ontvangt. Vraag of hij verzekerd is tegen zulke toestanden en of er daardoor een vervangingsregeling mogelijk is.
Brancheverenigingen zouden ook zo'n collectieve vervangingsregeling moeten oprichten want voor de persoon in kwestie is het ook een ramp, met naast zijn lichamelijke ,sociale of psychische elllende nog het nodeloze faillissement tot gevolg. Hebben andere Higherlevel-leden ook soortgelijke ervaringen? En tips om zulke problemen op te lossen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PaulGo
PaulGo
Een probleem waar ik de afgelopen jaren geregeld tegen aan ben gelopen, is dat als je een zelfstandig ondernemer een opdracht hebt gegeven voor bepaald werk, deze ondernemer uitvalt en zelfs niet meer bereikbaar is. Opdrachten bij eenmanszaken zijn altijd goedkoper dan bij grotere kantoren. Maar als die persoon wegvalt, zit je met een groot probleem. Voorbeelden van die ellende die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt zijn:
1. Een vertegenwoordigster zou voor mij naar geinteresseerde klanten in het buitenland gaan maar was enige tijd geheel van de aardbodem verdwenen. De klanten belden waar zij bleef. Ik dacht er zelfs over de politie te informeren want ik dacht dat haar iets ergs was overkomen. Ze bleek achteraf zwaar overspannen te zijn.
2.Een webdesigner was niet meer bereikbaar en had nog niet alle fouten hersteld en de wachtwoorden overhandigd. De laatste betaling zou ik nog doen maar daar heeft hij nooit meer om gevraagd. Iemand anders vertelde mij dat hij gestopt was met zijn bedrijf.
3. Een voormalige octrooigemachtigde was niet meer bereikbaar vlak voor een belangrijke deadline. Niemand kon mij zeggen waar hij was ( de orde van octrooigemachtigden ook niet) en zijn kantoor was dicht . Later bleek dat hij met spoed in het ziekenhuis was opgenomen.
4. Een Cad tekenaar was opeens niet meer te bereiken. Een laatste aanpassing van het CAD bestand zat ik erg op te wachten. De telefoon/secretariaatsservice beloofde mij telkens weer dat ze de boodschap zouden doorgeven en dat hij mij terug zou bellen. Maar dat is tot nu niet gebeurd. Waarom bleek later pas. Op internet heb ik een schoolvriend van hem gevonden . Die heb ik maar ten einde raad gebeld en hij bleek met drugs in Zuid-Amerika opgepakt te zijn.
Door deze plotselinge uitval van de zelfstandig ondernemer, wordt je als klant gigantisch gedupeerd. Jouw zaken storten ook in of lopen vertraging op. Wat kan je er zelf aan doen?
De desbetreffende dienstverlener om een contactpersoon in geval van nood vragen. Dat zouden alle zelfstandig ondernemers moeten regelen. Vaak zit je te gissen wat er in hemelsnaam gebeurd is. Daar wordt je echt kwaad van . Zorg dat je altijd zo snel mogelijk de belangrijkste computerbestanden of geproduceerde spullen ontvangt. Vraag of hij verzekerd is tegen zulke toestanden en of er daardoor een vervangingsregeling mogelijk is.
Brancheverenigingen zouden ook zo'n collectieve vervangingsregeling moeten oprichten want voor de persoon in kwestie is het ook een ramp, met naast zijn lichamelijke ,sociale of psychische elllende nog het nodeloze faillissement tot gevolg. Hebben andere Higherlevel-leden ook soortgelijke ervaringen? En tips om zulke problemen op te lossen?
Paul
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag