• 0

Kosten van houten vloer terugzetten naar inventaris

Beste forumleden,

In 2009 heb ik een houten vloer in mijn filmstudio gelegd, deze heb ik voor het bedrag van €700 direct als onderhoudskosten geboekt.

Volgens mij had ik het ook als geactiveerde inventaris kunnen boeken en het bij de kleine investeringsaftrek kunnen opgeven.

Ten eerste kun je een houten vloer in de inventaris zetten? De vloer is uitneembaar.

En als dat mocht dan vraag ik het volgende:

Kan ik uit de huidige onderhoudskosten van 2010 het bedrag van de vloer terugzetten (eventueel gedeeltelijk) in de inventaris en het in de kleine investeringsaftrek voor 2010 verrekenen.

Kan ik dan ook de afschrijving van 50% benutten?

Weet iemand de regels die hiervoor gelden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

De vloer is in 2009 gelegd, dus ook in 2009 in gebruik genomen, ik ga er ook maar even van uit dat hij in 2009 betaald is, dan zal dat lastig worden om dat in 2010 op te voeren als investering. (in 2009 was het geen probleem geweest).

Die vloer nu heractiveren (met een boekwinst?) en dan in de crisisafschrijving gooien? Hmmm dat gaat de schoonheidsprijs niet winnen. 700 euro, 28% = 196 aftrek > levert netto misschein 100 euro op. Ik vind het voor dit bedrag teveel gerommel.

Dan zou ik het denk ik in andere dingen zoeken ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar