• 0

Is een klanttevredenheidsonderzoek sturen SPAM?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klanten kunnen zelf aangeven of ze hieraan mee willen werken, en kunnen ook de nieuwsbrief weer afzeggen als zij dit wensen. spam is veelal ongevraagd reclame die ze niet willen ontvangen.

Een klanttevredenheids onderzoek ontvang ik ook van bijv. easyjet en ing ik heb hier geen bezwaar tegen.

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie
  • 0

Site spamklacht.nl:

 

# Let op, aan wie u uw gegevens geeft. Bedrijven aan wie u uw e-mailadres of mobiele nummer geeft wanneer u een product of dienst koopt, mogen deze gegevens gebruiken voor het verzenden van berichten. Ze hoeven u daarvoor niet expliciet om toestemming te vragen, zolang ze u berichten sturen over gelijksoortige producten of diensten. Ze moeten u hierbij wel de mogelijkheid hebben gegeven om dit te weigeren

 

# Meldt u af, als u berichten niet meer wilt ontvangen (ook als u uw gegevens heeft afgegeven bij de koop van een product of een dienst). In elke legale nieuwsbrief of aanbieding moet duidelijk staan wie de afzender is en hoe u zich kunt afmelden. De verzender moet het verzenden van zijn berichten naar u stoppen zodra u daarom vraagt

 

Geen spam dus. Zelfs een opt-in is niet verplicht. Klant heeft wel recht van verzet.

Link naar reactie
  • 0

Hoi hier met Winod van Antwoord voor bedrijven,

 

Graag wijs ik u op de informatie onder de volgende link:

 

https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Relevant is met name:

 

Indien u geen bestaande klantrelatie heeft of geen expliciete toestemming kunt tonen, kunt u een adresbestand niet gebruiken.

 

Iemand die iets besteld heeft is een bestaande klantrelatie, maar ik zou intern onderscheid maken tussen actieve klanten (heeft recent iets besteld) en inactieve klanten (heeft zich al maanden niet meer vertoond of besteld). Ik weet niet of je het onderscheid tussen bezoekers en bestellers kan zien, dmv een inlog bv.

 

Een klanttevredenheidsonderzoek is relevant voor actieve klanten. Inactieve klanten kun je na een tijdje een bijzondere aanbieding doen. Kijk eens hoe Ebay het doet: was de omschrijving goed, was de verzending correct, bevalt het product. Daaraan zou ik toevoegen: zou u deze leverancier aanbevelen aan anderen (net promotor score).

 

Je non-respons (klanten die je mail negeren) is ook iets om mee te nemen in je analyse. Alleen weet ik niet of je kan zien of je in het spamfilter blijft hangen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is het ook een kwestie van je gezond verstand gebruiken - de kwaliteit van zo'n onderzoek wordt voor een groot deel bepaald door hoe serieus mensen deze invullen. Mensen die ooit 1 keer iets bij je besteld hebben waarschijnlijk niet veel zinnigs te melden hebben, terwijl vaste klanten dat juist wel hebben.

 

Ik zelf vul het nooit in tenzij ik echt een positieve ervaring heb gehad, of het een bedrijf is waar ik een langdurige relatie mee heb die ik als positief ervaar. Dan moet echter niet op de eerste pagina al "Vraag 1/36" staan, natuurlijk! ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.