• 0

Komt de ziektewetuitkering in gevaar als de echtelijke partner een B.V. opricht?

Hi forumleden van HL,

Al lange tijd houd ik dit forum in de gaten en leer weer dingen over bepaalde zaken.

Nu stelde mijn moeder een vraag en besloot ik mij hier eindelijk te registeren omdat ik er zelf niet uitkom, hopelijk kan iemand mij advies geven.

Mijn vader zit door omstandigheden in de ziektewet en krijgt dus een beperkt bedrag aan salaris.

De vooruitzichten zien er naar uit dat hij de komende 2 jaar niet kan werken, maar daarna is het eventueel mogelijk om weer terug te keren. Mijn moeder werkt 26 uur, maar wilt iets anders gaan doen. Daarom heeft zij besloten om een eigen bedrijf op te richten in de vorm van een B.V.

Nu was haar vraag of de ziektewet uitkering van mijn vader in gevaar komt als mijn moeder begint met dit bedrijf en dus geld gaat verdienen, aangezien zij in gemeenschap van goederen zijn getrouwd.

Hopelijk kan iemand mij hierover adviseren.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jason de Boer

(Edit: titel wat verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Als het exact zo gaat als je hier beschrijft is er weinig aan de hand. De ziektewet is een verzekering en kijkt niet naar het inkomen etc van een partner.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als vader actviteiten gaat verrichten voor moeders bv (zonder dat het UWV hiervan op de hoogte wordt gesteld). Dan is er namelijk sprake van een Oud-Hollandse volkssport: uitkeringsfraude.

(ik mis overigens een beetje het ondernemersgehalte van deze vraag)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar