• 0

Financiering franchise-onderneming.

Hallo allemaal,

 

Ik ben me aan het orienteren om een franchise-onderneming te starten.

Er is al contact met en potentiele franchisegever geweest en deze heeft ondermeer gemeld dat er een eigen vermogen van 40000 euro (30 % van totale investering) dient te zijn om een lening bij een bank te kunnen afsluiten voor het resterende bedrag.

 

De bank zal zal volgens de franchisegever verlangen dat de franchisenemer zich ook prive aansprakelijk stelt.

Dit laatste is nu net niet wat ik wil natuurlijk en mijn vraag is of er andere mogelijkheden zijn.

Heeft iemand hiermee ervaring ?

 

Bedankt voor de reacties.

Groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het draait voor een bank om de risico's die zij loopt. Hoe minder risico, hoe beter dat is voor de bank. Als dan een ondernemer aangeeft dat het risico hem te groot is en hij er zelf prive niet voor in wil staan, dan wil een bank dat risico al helemaal niet aan gaan.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Ja, idd begrijpelijk dat een bank dat vraagt.

Zelf heb ik er ook geen moeite in om prive aansprakelijk te zijn, extra stimulans om het bedrijf goed te runnen vind ik.

Als je er geen vertrouwen in hebt moet je er niet aan beginnen.

Heb echter ook een vrouw om rekening mee te houden dus we moeten daar een balans in zien te vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Al eens aan huwelijkse voorwaarden gedacht?

 

Overigens: niets is zo killing als een partner die niet volledig achter de ondernemer staat. Kritisch zijn mag (moet) absoluut, maar als ze er geen vertrouwen in heeft, dan zul je het daar eerst over moeten hebben (waarbij ik me overigens goed voor kan stellen dat iemand weinig zin heeft om alles (mits substantieel) op het spel te zetten voor iets wat wellicht nooit wat op gaat leveren - ze heeft dus een punt, wat je zal moeten ontzenuwen).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.