Jump to content
RobinH
Verberg

Omzetbelasting 4e Kwartaal 2010 teruggestort gekregen

vraag

Hallo,

 

Ik heb voor het 4de kwartaal een aangifte gedaan bij de belastingdienst. 2 dagen later zag ik dat ik hierin een fout had gemaakt (Factuurdatum is geldig,en niet de ontvangstdatum). Hierop heb ik dit meteen hersteld door elektronisch een Suppletie formulier in te vullen met de juiste bedragen. Ook heb ik dit bedrag meteen weer overgemaakt zoals stond vermeld.

 

Nu , 1 maand later krijg ik ineens al het geld teruggestort onder de noemer: TEVEELBET. OMZ.B. 4E KWART 2010. etc,etc.

 

Moet ik hiervoor contact op nemen met de belastingdienst,of is dit niet een fout van de belastingdienst? Alles heb ik elektronisch gedaan,dus dat zou toch duidelijk moeten zijn voor de belastingdienst?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 


www.ZUIDkoerier.nl

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ja, Dit is een herkenbaar gebeuren.

Ik besef steeds dat je zogenaamd gelijke tred moet proberen te houden met de snelheid van de belastingdienst.

Meestal ;D, is dat niet te snel zijn.

De BD reageert op een melding en zet de automatische piloot in werking. Dus als er iets van jou tussendoor komt dan is niemand die de piloot stopt.

Maak je maar niet druk. In principe verwerken ze je laatste aangifte met de voorgaande schuld of teruggave.

Ik vind het zelfs op tijd en zekerder mijn suppletie van BTW pas in te dienen na mijn IB opgave (1 april). Meestal heb je dan alle bugs uit je boekhouding (btw betreffende) en kun je het met de btw opgave op je IB ook kloppend maken.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Maak je maar niet druk. In principe verwerken ze je laatste aangifte met de voorgaande schuld of teruggave.

 

Dit geld niet voor de BTW, je kunt maar 1x je btw aangifte indienen, daarna is het inderdaad aparte suppletie aangifte.

Alleen bij IB kun je meerdere aangiftes na elkaar doen en dan behandelen ze de laatste.

 

Ik zou gewoon even bellen met de belastingdienst, dan hoor je vanzelf wat je moet doen, wachten op de naheffingsaanslag of nog eens proberen met hetzelfde of een ander kenmerk, zij kunnen je ook aangeven wat het juiste kenmerk is. Vraag Waarschijnlijk hing jou suppletie nog ergens in de lucht toen ze de betalingen checkte, dat geberud wel eens als je de betaling op dezelfde dag doet als de suppletie aangifte. en hebben ze het bedrag teruggestort omdat het betaalkenmerk nog onbekend was voor het betaal/ontvangst systeem.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hierop heb ik dit meteen hersteld door elektronisch een Suppletie formulier in te vullen met de juiste bedragen.

 

Moet ik hiervoor contact op nemen met de belastingdienst,of is dit niet een fout van de belastingdienst? Alles heb ik elektronisch gedaan,dus dat zou toch duidelijk moeten zijn voor de belastingdienst?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Er bestaat, volgens mij, geen "Suppletie formulier".

Omzetbelasting kan slechts eenmaal ingediend worden.

Het komt voor dat de belastingdienst, telefonisch, contact met je op neemt om nadere informatie te vragen. Doch dit is incidenteel.

 

De aangewezen weg is om, via brief, een suppletieaangifte te verzorgen.

De belastingdienst reageert dan met een aanslag die vervolgens betaald moet worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Er bestaat, volgens mij, geen "Suppletie formulier".

Omzetbelasting kan slechts eenmaal ingediend worden.

 

 

Snap je late reactie niet. download kunnen we toch betitelen als "formulier" Tevens is dit een papieren versie (voor ondertekening) die per post retour gaat.

 

Indien je toch te haastig een fout maakt. Is het toch beter te wachten op de aanslag. Eventueel te betalen. Daarna is het mogelijk weer met een nieuw suppletie formulier en bijgevoegde verklaring de fout uit te leggen.

Het heeft bij mij een keer gewerkt :) Werd daarna gecorrigeerd.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

En er bestaat in de ondernemerssectie van je belastingdienst login ook een electronische versie dan hoef je helemaal geen formulier per post te versturen. Dan kun je net als je aangifte online verzenden. Ik kan daar alleen niet naar linken omdat dit in het beveiligde deel van de site staat..

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 186 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept