• 0

Omzetbelasting 4e Kwartaal 2010 teruggestort gekregen

Hallo,

 

Ik heb voor het 4de kwartaal een aangifte gedaan bij de belastingdienst. 2 dagen later zag ik dat ik hierin een fout had gemaakt (Factuurdatum is geldig,en niet de ontvangstdatum). Hierop heb ik dit meteen hersteld door elektronisch een Suppletie formulier in te vullen met de juiste bedragen. Ook heb ik dit bedrag meteen weer overgemaakt zoals stond vermeld.

 

Nu , 1 maand later krijg ik ineens al het geld teruggestort onder de noemer: TEVEELBET. OMZ.B. 4E KWART 2010. etc,etc.

 

Moet ik hiervoor contact op nemen met de belastingdienst,of is dit niet een fout van de belastingdienst? Alles heb ik elektronisch gedaan,dus dat zou toch duidelijk moeten zijn voor de belastingdienst?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

www.ZUIDkoerier.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, Dit is een herkenbaar gebeuren.

Ik besef steeds dat je zogenaamd gelijke tred moet proberen te houden met de snelheid van de belastingdienst.

Meestal ;D, is dat niet te snel zijn.

De BD reageert op een melding en zet de automatische piloot in werking. Dus als er iets van jou tussendoor komt dan is niemand die de piloot stopt.

Maak je maar niet druk. In principe verwerken ze je laatste aangifte met de voorgaande schuld of teruggave.

Ik vind het zelfs op tijd en zekerder mijn suppletie van BTW pas in te dienen na mijn IB opgave (1 april). Meestal heb je dan alle bugs uit je boekhouding (btw betreffende) en kun je het met de btw opgave op je IB ook kloppend maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Maak je maar niet druk. In principe verwerken ze je laatste aangifte met de voorgaande schuld of teruggave.

 

Dit geld niet voor de BTW, je kunt maar 1x je btw aangifte indienen, daarna is het inderdaad aparte suppletie aangifte.

Alleen bij IB kun je meerdere aangiftes na elkaar doen en dan behandelen ze de laatste.

 

Ik zou gewoon even bellen met de belastingdienst, dan hoor je vanzelf wat je moet doen, wachten op de naheffingsaanslag of nog eens proberen met hetzelfde of een ander kenmerk, zij kunnen je ook aangeven wat het juiste kenmerk is. Vraag Waarschijnlijk hing jou suppletie nog ergens in de lucht toen ze de betalingen checkte, dat geberud wel eens als je de betaling op dezelfde dag doet als de suppletie aangifte. en hebben ze het bedrag teruggestort omdat het betaalkenmerk nog onbekend was voor het betaal/ontvangst systeem.

Link naar reactie
  • 0

Hierop heb ik dit meteen hersteld door elektronisch een Suppletie formulier in te vullen met de juiste bedragen.

 

Moet ik hiervoor contact op nemen met de belastingdienst,of is dit niet een fout van de belastingdienst? Alles heb ik elektronisch gedaan,dus dat zou toch duidelijk moeten zijn voor de belastingdienst?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Er bestaat, volgens mij, geen "Suppletie formulier".

Omzetbelasting kan slechts eenmaal ingediend worden.

Het komt voor dat de belastingdienst, telefonisch, contact met je op neemt om nadere informatie te vragen. Doch dit is incidenteel.

 

De aangewezen weg is om, via brief, een suppletieaangifte te verzorgen.

De belastingdienst reageert dan met een aanslag die vervolgens betaald moet worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat, volgens mij, geen "Suppletie formulier".

Omzetbelasting kan slechts eenmaal ingediend worden.

 

 

Snap je late reactie niet. download kunnen we toch betitelen als "formulier" Tevens is dit een papieren versie (voor ondertekening) die per post retour gaat.

 

Indien je toch te haastig een fout maakt. Is het toch beter te wachten op de aanslag. Eventueel te betalen. Daarna is het mogelijk weer met een nieuw suppletie formulier en bijgevoegde verklaring de fout uit te leggen.

Het heeft bij mij een keer gewerkt :) Werd daarna gecorrigeerd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

En er bestaat in de ondernemerssectie van je belastingdienst login ook een electronische versie dan hoef je helemaal geen formulier per post te versturen. Dan kun je net als je aangifte online verzenden. Ik kan daar alleen niet naar linken omdat dit in het beveiligde deel van de site staat..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.