• 0

Inschrijven KvK of niet ??

Hallo,

 

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, zo niet wordt het vast wel verplaatst.

 

Ben bezig te kijken naar wat de totale kosten zijn van een inschrijving. Van verkoop als particulier naar (kleine) ondernemer, wat gaat dit kosten en waar loop je tegen aan. Is het rendabel bv tov teruggave kinderopvang??

Ik krijg aanvragen van bedrijven en deze willen uiteraard een factuur.

 

Het is "erbij", dus naast mijn baan.

Ik kom eigenlijk niet verder dan Kvk (45,-), aanspr.verz. (+/- 100,-) en boekhouder (+/- 200,-).

 

Kan iemand mij meer informatie geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inschrijving bij de KvK heeft op zich niet zoveel te maken met het al dan niet bestaan van ondernemerschap, anders dan dat een ondernemer zich moet inschrijven. Als hij zich niet inschrijft, is hij nog steeds ondernemer. Ook voor de belastingheffing is de inschrijving niet bepaald van belang.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Goede avond,

 

Inschrijving bij de KvK is (ook voor vrije beroepen) sinds 2008 verplicht. Als u verkoper word dient u zich dus in te schrijven bij de KvK. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering zou zeker goedkoper kunnen, kijkt u bijvoorbeeld eens naar de starterspakketen bij de ABN Amro. Maar ook andere partijen zullen deze zaken aanbieden.

 

Tevens dient u zichzelf de vraag te stellen, als u 'klein' blijft, of het noodzakelijk is zo'n verzekering af te sluiten.

 

Mocht u advies nodig hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen!

mod editje: aub geen acquisitie op HL

Link naar reactie
  • 0
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering zou zeker goedkoper kunnen

Je bedoelt bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Beroepsaansprakelijkheidverzekeringen zijn iets totaal anders (voor Topicstarter helemaal niet relevant) , en zijn niet voor niets ook een stuk duurder

 

Tevens dient u zichzelf de vraag te stellen, als u 'klein' blijft, of het noodzakelijk is zo'n verzekering af te sluiten.

Voor € 100,- of minder zou ik die vraag absoluut niet stellen, want het is een onzinvraag. Bedrijfsaansprakelijkheid is een must have voor iedereen die zakelijk handelt. De kans op schade is inderdaad erg klein, maar daarom is de premie ook erg laag. De potentiële gevolgen zijn zeer groot en niet zelf te dragen. Net als bij particuliere aansprakelijkheid dus.

 

Mocht u advies nodig hebben dan kunt u uiteraard contact opnemen!

Hmmm.... een payrolbedrijf dat advies geeft over al dan niet inschrijving KvK en verzekeringen? Kan een mooi one stop shop concept zijn, maar dan mis ik je bedrijfsnaam wel in het AFM vergunningenregister ;)!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor de reacties.

 

Maar als 'leek' zijnde is dit allemaal lastig uitzoeken, partijen waar je deze vragen kunt stellen hebben altijd wel ergens een financ.belang bij.

 

De 3 genoemde punten zal ik ook zeker doen/nodig hebben. Maar verder...........kan iemand mij vertellen of er meer bij komt of dat dit alles is??

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt alsof je op ziet tegen deze kosten of dat het in elk geval een vrij groot bedrag voor je zou zijn. Niet persoonlijk bedoelt, maar dit zijn redelijk triviale kosten. Kosten die je maakt kan je aftrekken van de winst en dat scheelt weer in de belasting.

 

Om toch even concreet antwoord te geven, je hebt ook nog HBD van plm. 100 euro/jaar en eventuele andere branche organisaties waar je je verplicht bij aan zou moeten sluiten. Zie ook de sites van antwoordvoorbedrijven.nl en kvk.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.