• 0

kopieren website over diamanten ringen uit amerika

Gast Verwijderd account

Dag allen, ik heb een vraagje. Ik ben van plan om een soort custom-made diamanten ringen te gaan verkopen via een webshop. Nou heb ik een beetje rondgezocht in Amerika, omdat ze dat daar al veel langer doen en toen kwam ik bij Bluenile uit. Heb even wat uitgezocht, beursgenoteerd bedrijf etc. Dus ik dacht, wat zij kunnen, kan ik ook. Maar toen bleek dat de Nederlandse site diamantenringen.com , al zo'n soort idee heeft en ook de lay-out van hun site heeft overgenomen of iig zich er door heeft laten leiden... Maar wat nou als ik de site van Bluenile gebruik als uitgangspunt, maak ik me dan schuldig aan copyright delicten als de site e.d. er hetzelfde uit komt te zien als die van diamantenringen? Of telt het dan niet meer, als zij het ook hebben gekopieerd? Please let me know!!

 

Deze gebruiker is geband als gevolg van dit artikel over linkspam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lisbecks,

 

Ik vind de twee sites niet op elkaar lijken hoor. Alleen de diamanten ringen komen echt op beide sites voor, maar wat wil je?

 

Volgens mij maak je inbreuk op de copyright van een andere site als je bijvoorbeeld de tekst kopieert van hun site (al dan niet vertaald) of foto's overneemt van een andere site. Ook het 1:1 overnemen van (delen van) de site mag niet. Maar je door een layout laten leiden mag volgens mij weer wel.

 

Het is echter niet zo dat jij je niet schuldig maakt omdat een andere het al gekopieerd heeft; je maakt je dan net zo goed schuldig als degene die het als eerste kopieerde.

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ok op die manier! Nee maar ik dacht aan zoiets als gedachtegoed, dat je dat ook kan stelen... Maar gaat dat nog wel op in de huidige internetmaatschappij...?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

nou het online verkopen van zelf-te-maken juwelen... verder niks unieks... maar je hebt dat soort dingen ook met kroegen enzo weet ik toevallig... zijn ook niet uniek, maar toch mag je een hoop niet hetzelfde doen!

Link naar reactie
  • 0

Het aanbieden van zelf te maken juwelen is geen unieke of beschermde dienst hoor.

 

Met kopieren wordt bedoelt het overnemen van unieke elementen van een website: lay-out, afbeeldingen, teksten, kleurgebruik, volgorde van knoppen e.d. en/of een combinatie daarvan

 

Als jij morgen een website in zelf te maken juwelen begint die op voornoemde punten niet gekopieerd is van anderen dan is er voor wat betreft de website of je concept weinig aan de hand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.