Ik heb vorig jaar mijn onderneming verkocht en ben nu bezig mijn boekhouding af te wikkelen, zodat btw betaald kan worden en aangifte inkomstenbelasting kan worden gedaan.
Nu is mijn vraag hoe boek in in mijn boekhouding(snelstart) de ontvangen goodwill en de verkochte voorraad.
Neem aan dat verkochte voorraad gewoon onder goederen kan, moet ik voor de goodwill een aparte grootboekrekening aanmaken?
Ik heb in 2010 voor eerst een ondernemersaangifte gegdaan, moet ik over 2010 ook een ondernemersaangifte doen of kan ik een normale aangifte doen en het opgeven als inkomen uit nevenactiviteiten of zoiets?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sjnelle
sjnelle
Ik heb vorig jaar mijn onderneming verkocht en ben nu bezig mijn boekhouding af te wikkelen, zodat btw betaald kan worden en aangifte inkomstenbelasting kan worden gedaan.
Nu is mijn vraag hoe boek in in mijn boekhouding(snelstart) de ontvangen goodwill en de verkochte voorraad.
Neem aan dat verkochte voorraad gewoon onder goederen kan, moet ik voor de goodwill een aparte grootboekrekening aanmaken?
Ik heb in 2010 voor eerst een ondernemersaangifte gegdaan, moet ik over 2010 ook een ondernemersaangifte doen of kan ik een normale aangifte doen en het opgeven als inkomen uit nevenactiviteiten of zoiets?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag